Με την πλάτη στο μέλλον

Protagon  /  Με την πλάτη στο μέλλον  /  Ανδρέας Πετρουλάκης
Το πρώτο πράγμα που βρήκε να συνεισφέρει ο Τσακνής σε έναν σύγχρονο διάλογο (με τον δημοσιογράφο Πάσχο Μανδραβέλη) για τη σημερινή Ευρώπη ήταν το περίστροφο στον κρόταφο του πατέρα του. Οι κόσμοι είναι δύο και γεμάτοι στερεότυπα: ο δικός του, του πατέρα του, των νεκρών της ΕΡΤ, και ο άλλος

Ανδρέας Πετρουλάκης

Protagon

Advertisements

About σχολιαστης

Σχολιάζω...
This entry was posted in καινούργιο συκώτι. Bookmark the permalink.

9 Responses to Με την πλάτη στο μέλλον

  1. Ο/Η Γιώργας λέει:

    Τώρα εδώ, διαβάζουμε την απάντηση στην απάντηση του Τσακνή επι της απαντήσεως του Μανδραβέλη σε όσα είπε η Μποφίλου. Έλεος!

    Εγώ εχω να πώ ένα πράγμα επι του θέματος:
    Τόλμησε να πεί τη γνώμη της η κοπέλα, και πέσανε πάνω της όλα τα ντόπερμαν-λακέδες του νεοφιλελευθερισμού να την ξεσκίσουν με τους πλέον απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς. «Χαζοβιόλα» ο ένας, «γνήσια επίγονος των αριστεροκουλτουροβάρδων της μεταπολίτευσης» ο άλλος, πήγαινε στις συναυλίες ο τρίτος και η Μποφίλιου τον πουλούσε πακέτο στους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, » τόσα έμαθε στο σχολείο της μεταπολίτευσης και τόσα λέει» ο τέταρτος.
    Δείχνοντας μας έτσι πώς ακριβώς αντιλαμβάνονται τον πλουραλισμό και την ελευθερία της έκφρασης. Σου λέει είσαι ελεύθερη να πείς ότι θέλεις, και μετά είμαστε κι εμείς ελεύθεροι απο του άμβωνος της τηλεοράσεως να εξηγήσουμε οτι είσαι μιά χαζοβιόλα. Αλλωστε οι άνθρωποι είναι οπαδοί της απόλυτης ελευθερίας. Παίρνεις εναν λύκο, δέκα πρόβατα και λίγο σανό και ο καθένας είναι ελεύθερος να φάει ότι θέλει.
    Ομως, όπως είπε η Ελενα Ακρίτα επι του θέματος: «Οταν εναν ανθρωπο τον φτύνει φασίστας είσαι με τον άνθρωπο. Τέλος»

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Δεν έμπλεξα καθόλου τη Μποφίλιου και τις σοφίες της

    Το κείμενο του Πετρουλάκη παράλληλα με αυτό του Τσακνή διαβάζονται ανεξάρτητα

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Και για να το διευρύνουμε, για να είναι κάποια άποψη «πολιτική» δεν πρέπει να αποβλέπει στην κατάργηση των ελευθεριών, της δημοκρατίας, οταν επικρατήσει.

    Κατάργηση της δημοκρατίας είναι κατάργηση της πολιτικής. Και η προπαγάνδιση αυτού του στόχου είναι το απόλυτο μπουλινγκ. Το αν λέγεται από αγνή μαλακία ή συνειδητά είναι αδιάφορο. Το ότι το σύνταγμα επιτρέπει την προπαγάνδα για την κατάργηση της δημοκρατίας δεν εμποδίζει και το «τι λες ρε θεοσκοτωμένο;» 😎

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Η ρητορική του Τσακνή και του κάθε Τσακνή, δεν είναι παρά μια ακόμα εκδήλωση της ουσιαστικής αδυναμίας που χαρακτηρίζει κάθε αριστερό εγχείρημα. Η αριστερά, το μόνο που είναι σε θέση να κάνει, είναι να εντάξει στις τάξεις της και να κινητοποιήσει, κάποιους ανθρώπους ή κοινωνικές ομάδες. Όλους αυτούς τους στρέφει εναντίον του «συστήματος», χωρίς να μπορεί καν να διανοηθεί ότι μια τέτοια πολιτική αφορά πάντοτε ειδικές καταστάσεις και έρχεται αναπόφευκτα η στιγμή που πρέπει να μπορέσει να απευθυνθεί στην κοινωνία συνολικά. Η αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ, βρίσκεται εδώ και αρκετό καιρό σε αυτό ακριβώς το σημείο…

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η xBerliner λέει:

    «Τόλμησε να πεί τη γνώμη της η κοπέλα, και πέσανε πάνω της όλα τα ντόπερμαν-λακέδες του νεοφιλελευθερισμού να την ξεσκίσουν με τους πλέον απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς. «Χαζοβιόλα» ο ένας, «γνήσια επίγονος των αριστεροκουλτουροβάρδων της μεταπολίτευσης» ο άλλος, πήγαινε στις συναυλίες ο τρίτος και η Μποφίλιου τον πουλούσε πακέτο στους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, » τόσα έμαθε στο σχολείο της μεταπολίτευσης και τόσα λέει» ο τέταρτος.»

    Περί Μποφίλιου (την οποία παρεμπιπτόντως τώρα την έμαθα -τα καλά το να ζεις εκτός ελλάδας- και άκουσα δυο τραγουδάκια της στο youtube, επιβεβαιώνοντας τον κανόνα any publicity is good publicity) δεν είναι υπεράνω κριτικής. ΟΚ το χαζοβιόλα δεν είναι κριτική. Αλλά υπήρξε και κριτική. Π.χ. δεν μπορώ να καταλάβω πως συνδυάζεται ο τροτσκισμός με το ΚΚΕ. Επίσης η αναμονή ενός ηγέτη να βγούμε στο βουνό να κάνουμε επανάσταση είναι μεσσιανική προσέγγιση της πραγματικότητας, περιμένουμε το μεσσία να έρθει να μας δώσει το βασίλειο που αξίζουμε (αυτό είναι αλήθεια ταιριάζει με το ΚΚΕ). Τα άλλα περί δικτατορία της ΕΕ εντάσσονται στην γενικότερη λεκτική υπερβολή που κυριαρχεί από το 2010, οπότε no comment.

    Για τον Τσακνή. Και μόνο που αναφέρει ότι υπάρχουν δύο Ελλάδες είναι τραγικό. Υπήρχαν δύο Ελλάδες. Δεν υπάρχουν πια, και αν και όπου υπάρχουν πρέπει να γεφυρώσουμε το χάσμα και όχι να γυρνάμε τις πλάτες μας στο μέλλον. Ο λόγος του διχαστικός και απαράδεκτος. Και επειδή στην επιστολή του κάπου αναφέρει για ένα δοσίλογο που κατέδωσε τον πατέρα του στους γερμανούς ε ένα πιιστόλι στον κρόταφο και κάπου εκεί κόβει τη συνέχεια λέγοντας ότι όλοι καταλαβαίνουν τί έγινε, και επειδή ο Τσακνής γεννήθηκε στη δεκαετία του 50, καλό θα ήταν να μας πει τη συνέχεια γιατί πολλοί νομίσαμε ότι οι γερμανοί σκότωσαν τον πατέρα του. Μη μας βγει και αυτός νέα Εύα Καϊλή που έκανε παππού τον πρώτο άντρα της γιαγιάς της και αντιστασιακό επειδή δολοφονήθηκε μάλλον από ερωτική αντιζηλία.

    Μου αρέσει!

  6. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Να δωσω την δικη μου (Αθηναϊκη) αποψη.

    Η πλειονοτητα των εσωτερικων μεταναστων -ιδιως της ηλικιας μου και πανω- φερουν βαθεια ψυχικα τραυματα δυο κυριως κατηγοριων.

    Τα τραυματα της πρωτης κατηγοριας (αδυναμια προσαρμογης, κοινωνικο-οικονομικα προβληματα,…) τα υποψιαστηκαμε οντας συμφοιτητες μας και μας τα ομολογησαν μετα απο δεκαετιες.

    Τα τραυματα της δευτερης κατηγοριας ( απο την μακρα εμφυλια διενεξη 1943-1949 και οτι επακολουθησε εως το 1974) .

    Απο την αλλη πλευρα υπαρχουν και τα τραυματα απο τους νεκρους της αλλης πλευρας που υποδαυλιζονταν τις δεξιες κυβερνησεις., κατα την διαρκεια του ψυχρου πολεμου

    Η ολη κατασταση τα τελευταια 70 ετη, οδηγησε σε μια λαϊκη δεξια διορισμενη -σε σημαντικο βαθμο- στο δημοσιο και την αριστερα να ασχολειται κυριως με τον ιδιωτικο τομεα..

    Προϊοντος του χρονου,και λογω της ισχυρης οικονομικης αναπτυξης της χωρας μετα το 1950, προεκυψε αυτη η διαγωνια διαφοροποιηση στην κοινωνικη ενταξη (με τοσα αριστερα αφεντικα, αυτοαπασχολουμενους, εμπορους, καλλιτεχνες,… και τοσους δεξιους εργαζομενους) που αρχισε να αποκαλυπτεται με την ανοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσια.

    Ο ΔΤ – λιγο πανω απο μετριος τραγουδοποιος κατα την γνωμη μου- ,.φερει βαρεως το τραυμα των ενεργειων συνεργατη των Γερμανων.στον πατερα του, που φαινεται να επεζησε διοτι ο ΔΤ γεννηθηκε το 1954.

    Το περιεχομενο της απαντησης του δειχνει την θετταλικη 🙂 του προελευση του και το επιπεδο του (ΑΣΟΕΕ), αλλα και το οτι δεν ειχε τα καταλληλα προσοντα για προεδρος ΕΡΤ.

    Για συγκριση, ως οικογενεια ειχαμε νεκρο (πολιτικο στελεχος συνεργαζομενος με το ΕΑΜ) το 1944, που δολοφονηθηκε με τραγικο τροπο, αλλα πολυ νωρις καταλαβα οτι το μισος δεν ειναι παραγωγικο. και οτι πρεπει να κοιταμε προς το μελλον.

    Δυστυχως, απ’ οτι φαινεται μετα δυο γενιες, οι ακομη υπαρχοντες «βαμενοι» «δεξιοι» και «αριστεροι» (τεκνα ή εγγονια θυματων των 2 πλευρων) που αναπαραγουν το μισος μετα απο 70 ετη πρεπει να απομονωνονται και να περιθωριοποιουνται και κυριως να μην αναμεταδιδονται τετοιες «ομορφιαις» δεξιες και αριστερες.Τετοιοι ανθρωποι (δεξιοι κια αριστεροι) δεν πρεπι να καταλαμβανουν δημοσιες θεσεις διοτι διαπνεονται απο εμμονες και φανατισμο και δεν μπορουν να υπηρετησουν την δημοκρατια.

    ΥΓ Για ολα αυτα «το παιζω τζοβενος» λετε να συνεβαλλαν καθοριστικα οι γεροντοερωτες (εχει παρατηρηθει και στον πρωην Υπουργο Παιδειας της ρετσινιας)

    ….

    .

    Μου αρέσει!

  7. Ο/Η Γιώργας λέει:

    Βερολινέζε ούτε κι εγώ συμφωνώ με όσα είπε η κοπέλα. Ομως τα «χαζοβιόλα», «αριστεροκουλτουροβάρδος» , «τόσα ξέρει τόσα λέει» δέν είναι κριτική. Πρόκειται για χυδαιότητα που χαρακτηρίζει πρωτίστως αυτούς που την ξερνάνε – σε ενορχήστρωση. Ο δέ Θεοδωράκης μας είπε ούτε λίγο ούτε πολύ οτι δέν δικαιούται δια να ομιλεί γιατί λέει παρασύρει τους θαυμαστές της.
    Δέν τον άκουσα όμως να λέει τα ίδια όταν έβγαινε π.χ. ο Σφακιανάκης και μας ανέπτυσσε τις φασιστικές θεωρίες του απο τηλεοράσεως, ούτε έκανε την αυτοκριτική του όταν έπινε καφέ απο την κούπα της Χρυσής Αυγής παρέα με τον Μιχαλολιάκο, μοστράροντας τις ανατριχιαστικές του απόψεις στο Πανελλήνιο. Αυτός δέν παρέσυρε κανέναν. Μόνο η Μποφίλου τους παρασύρει.
    Μιάς λοιπόν και ο καθένας είναι ελεύθερος να πεί ότι θέλει, κάνοντας κι εγώ χρήση αυτής της ελευθερίας έχω να τους πώ: Άι σιχτίρ!

    Μου αρέσει!

  8. Ο/Η xBerliner λέει:

    «Δέν τον άκουσα όμως να λέει τα ίδια όταν έβγαινε π.χ. ο Σφακιανάκης και μας ανέπτυσσε τις φασιστικές θεωρίες του απο τηλεοράσεως»
    Νομίζω ότι ο Σφακιανάκης έχει ακούσει (δικαίως) πολύ περισσότερα. Δεν ξέρω από το Θεοδωράκη ειδικά αλλά γενικά μιλάω. Επιπλέον ο Σφακιανάκης ήταν γνωστός και άλλες οι απαιτήσεις από καλλιτέχνη του «έντεχνου» (διαφωνώ εδώ, πολλούς έντεχνους τους θεωρώ ατάλαντους θολοκουλτουριάρηδες που αν δεν πωλούσαν κουλτούρα και αριστεριλίκι δεν θα κάνανε καριέρα, αλλά αυτό είναι άλλη μεγάλη κουβέντα) και άλλες από ένα σκυλά. Δεν μπορώ να καταλάβω αυτό το συμψηφισμό, κάνουμε μαλακίες εμείς, αλλά κάνουνε και οι άλλοι. Μα άμα είναι να σε συγκρίνω με τους άλλους στο ελάχιστο δηλαδή (το μη χείρον δηλαδή) και όχι στο μέγιστο (ποιος είναι καλύτερος δηλαδή) χέσε μέσα. Στα άλλα συμφωνώ. Όποιος κρίνει κρίνεται.

    Μου αρέσει!

  9. Ο/Η Ενη λέει:

    http://www.protagon.gr/apopseis/editorial/44341527266-44341527266

    Το ανω λινκ το ειχα δει προ ημερων στο protagon, αλλά δεν το ειχα διαβασει. Το διαβασα μολις τώρα.
    Επίσης επι μέρες διαβαζα εδω κι΄εκει οτι χαρακτηριζαν μια Μποφίλου ως χαζοβιόλα. Ειδα κι΄επαθα να μαθω ποια ειναι, ρώτησα την κορη μου και μου ειπε οτι ειναι τραγουδίστρια. Αλλά και πάλι δεν εδωσα σημασία για να πληροφορηθω περισσοτερα.
    Τώρα με αυτό το ποστ μαθαινω οτι υπηρξε και «διαλογος» μεταξυ δυο αλλων για το θεμα της Μποφιλου, που ανοήτως επεκταθηκε ως τον ……εμφυλιο πόλεμο και τα πάθη του.

    Τι να σας πω. Αν καθε συνεντευξη του οποιουδήποτε την περναμε απο κοσκινο και δημιουργουμε μεγα θέμα, νομίζω οτι δυστυχώς δειχνουμε μια ανωριμη κοινωνία. Και το περισσότερο μας αρεσει το κοινωνικό κουτσομπολιό, ασκει μια αιγλη που συνεπαιρνει σοβαρους και ασόβαρους.

    Υποτίθεται οτι ορισμένα εντυπα δεν πρέπει να ειναι αυτά που χαρακτηρίζονται ως «ποικίλης υλης»

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s