Ενα λατινοαμερικάνικο όνειρο!

(Εφημερίδα «Αναγγελία»),  Χρήστος Παπανίκος

Advertisements

About σχολιαστης

Σχολιάζω...
This entry was posted in Σκίτσα, καινούργιο συκώτι. Bookmark the permalink.

10 Responses to Ενα λατινοαμερικάνικο όνειρο!

  1. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Άσχετο με το θέμα αλλά σχετικό με κάποιον που συχνάζει εδώ!
    http://provocateur.gr/out-about/13250/ti-pisteyoyn-oi-eparxiwtes-gia-kathe-perioxh-ths-athhnas

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    @ Νίκος Π

    Το κείμενο είναι μια χοντροκομενη χωριατιά 🙂 -λίαν επιεικώς- για σχολική εφημερίδα δεκαπενταχρονων της επαρχιας στα ψηλα βουνα.

    Ας δούμε οχι τι πιστεύει για τους επαρχιώτες, αλλά τι πραγματικά συμβαίνει κατά την άποψη ενός Αθηναίου γιου μετοικου, στην Αθήνα από το 1929, .

    Δεν φταίει ο μαρξισμός αλλά ο …επαρχιωτισμος.

    Όλα ξεκινούν από την κατάσταση στην επαρχία του ’50. Από πολυμελείς αγροτικές οικογένειες, μερικά από τα 3 έως 5 παιδιά που οι γονείς (δηλ. ο πατέρας) είχαν προγραμματίσει να γίνουν αγρότες, σπούδασαν σε ΑΕΙ, λέγω της μοναδικής ευκαιρίας για ταξική άνοδο με σπουδές στην Ελλάδα του 1965-1985, με την πιο δημοκρατική κατάκτηση στην χώρα της παιδείας για όσους μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αυστηρές αλλά δίκαιες εισαγωγικές εξετάσεις.

    Αλλά αυτή η κατάκτηση «σκιάζεται» από τις -μέχρι τα 18- προσλαμβάνουσες παραστάσεις πολλών επαρχιωτών, οι οποίες είναι εντελώς διαφορετικές από μας στην Αθηνα και στους αστούς των μεγαλυτερων επαρχιακών πόλεων. Λ.χ. το 1965 πηγαίναμε κάθε Κυριακή στο ΣΙΝΕΑΚ, μέχρι το 1973 είχα επιμορφωθεί στοιχειωδώς (είχα διαβάσει Μικρό Ήρωα, Μάσκα , Μυστήριο, μερικά λογοτεχνικά βιβλία όπως, Ιούλιο Βερν, Άθλιους του Β. Ουγκώ, Κρονιν, Μακρυγιάννη, Τσέχωφ, καθημερινά το ΒΗΜΑ, …, είχα δει την Ευδοκία, το Easy Rider,…,για την ροκ μουσική, από τις επιφυλλίδες του ΒΗΜΑΤΟΣ λ.χ για τον Μαρκουζε,…). Ο κεντροαριστερος πατέρας μου ακουγε μαζι μας στα βραχέα ελληνικές εκπομπές από Λονδίνο, Παρίσι, Ντωιτσε Βελλε, Τίρανα, Μόσχα,..
    Τα τραύματα είναι βαθειά και αθεράπευτα, γι’ αυτό και η υπερβολή των εσωτερικών μεταναστών, αλλά και φτωχών Αθηναίων στα τ.μ. σπιτιού, εξοχικού, μήκους και πλήθους ΕΙΧ, ψηλής γυναίκας/γκόμενας.

    Για το 80% των εσωτερικών μεταναστών ισχύουν τα έξης :
    α. Ο εσωτερικός μετανάστης δεν μπορεί να διαπραγματευτεί και να διαπληκτιστεί με την ευκολία και άνεση του Αθηναίου, διότι μπορεί να «ξεφύγει» , έχει μικρό κύκλο και κινδυνεύει να απομονωθεί στην εχθρική πόλη-Αθηνά.
    β. Εκτός εξαιρέσεων, ο αριστερός εσωτερικός μετανάστης είναι ένας δεξιός, συντηρητικός της «αριστεράς».
    γ. είναι ουσιαστικά απότομος και ο προσωπικός του κόσμος είναι ένας δεξιός κόσμος σε μια αριστερή φούσκα. Δεν απαντά πότε διότι είναι σε μειονεκτική θέση.
    δ. μερικοί τίμιοι συμφοιτητές μας, έχουν παραδεχθεί αυτά τα μειονεκτήματα/ελλείψεις του επαρχιώτη, ιδίως σε θέματα κουλτούρας και πολιτισμου κάθε είδους (καθοτι για τους επερχιωτες ισχυουν τα » εδω και ρτωρα’, «καθε τι μη αμεσως χρησιμον, αχρηστον»,…, οποτε τι να την κανει την κουλτουρα ο επαρχιωτης αφου δεν τρωγεται…..)

    Ετσι λοιπον στις φωτογραφιες του κειμενου αγνοει πολλα γνωστα γεγονοτα που ενθυμειται ενας Αθηναιος οπως :

    α. Στη πλατεια ομονοιας το υδροκινητικό γλυπτό του Γιώργου Ζογγολόπουλου με τίτλο «Πεντάκυκλο», το οποίο το ίδιο έτος είχε εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Biennale της Βενετίας.

    β. Την μπλε πολυκατοικια στην πλατεια Εξαρχειων . Κατασκευάστηκε την περίοδο 1932-1933 για λογαριασμό της οικογένειας Αντωνόπουλου από τον αρχιτέκτονα Κυριάκο Παναγιωτάκο.

    γ. Την επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843, τα οποία κατέληξαν στην παραχώρηση συντάγματος από τον Όθωνα και στη μετάβαση της Ελληνικής πολιτείας από την απόλυτη μοναρχία στη συνταγματική μοναρχία.Από τότε η πλατεία των Ανακτόρων μετονομάστηκε σε Πλατεία Συντάγματος.
    κ.ο.κ.

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Πάντα εντυπωσιάζομαι με τις γενικεύσεις που καταλήγουν σε συμπεράσματα 😎

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    @σχολιαστης

    1. Εγραψα «Για το 80% των εσωτερικών μεταναστών ισχύουν τα έξης :»

    2. Το ποσοστό αυτό μειώνεται στο 70% για τους Πελοποννησιους και ακόμη περισσότερο (στο 65-60%) για τους Μεσσήνιους:-)

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Χα χα, μην το παίρνεις κατάκαρδα, μια πλακίτσα ήταν. Κι εγώ γκάγκαρος από μια προγιαγιά είμαι και δεν κάνω έτσι! Επειδή πάντως σπούδασα σε επαρχιακό πανεπιστήμιο με φοιτητές από όλη την Ελλάδα, έμαθα για μας τους «ψηλομύτες Αθηναίους» και γενικότερα για την εικόνα που έχουν πολλοί επαρχιώτες για τους κατοίκους του λεκανοπεδίου. Αναρωτιέμαι αν ισχύει κάτι ανάλογο για τη Θεσσαλονίκη και τους πιο ορίτζιναλ κατοίκους της.

    Μου αρέσει!

  6. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    @Νίκος Π

    Αυτοί να βελτιωθούν, βοηθώ όσο δύναμαι για αυτό αλλά είναι ξεροκέφαλοι…

    Το θέμα των » Νέων χωρών» με έχει απασχολήσει ήδη από το 1985 όταν ως φαντάρος μετατέθηκα στην Θεσσαλονίκη . Τότε άκουσα για πρώτη φορά υποτιμητικά για το «κράτος των Αθηνών». Οι άνθρωποι 🙂 ((εσωτερικοί μετανάστες από τους γειτονικούς νομούς και ελληνικής καταγωγής από τα γειτονικά βόρεια κράτη) ήταν όχι ten αλλά twenty years πίσω!!!

    Οι απόψεις μου ποιητικά κάτωθι :

    Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ … ΒΟΡΕΊΩΝ (ΣΧΈΔΙΟ)

    Αφωτίστου Φιλέλληνος,

    Ψηλά παιδιά χαρά γεμάτα
    με όνειρα μεγάλα
    δόξα και χρήμα ν΄ αποκτήσουν
    αφού πρώτα ξεχωρίσουν
    στην – so called – … “Simprotevusa”
    (στο μεγάλο χωριό των τυφλών οι …μονόφθαλμοι)
    διαβατήριο λοιπόν να βγάλουν για την πρωτεύουσα
    μερτικό να πάρουν εξουσίας
    στων Αθηνών το κράτος
    (λες και το 1986 είναι 1916 !!!)
    όχι με ΦΟΡΤΗΓΟ σαν τον Σαββόπουλο
    αλλά με κούρσα μεγάλη
    για να χωράνε τα όνειρα τους
    ……………………………………………………..
    Κατέβηκαν από τον Πόντο και την Ιωνία,
    το Μοναστήρι, το Περλεπέ, τη Θράκη ή την Κοζάνη
    οι Βούλγαροι ανταλλάχθηκαν, φύγαν και οι Τούρκοι
    κι΄ ότι περίσσεψε από τους Εβραίους κάηκε κι αυτό

    της Πόλης και της Σμύρνης τα πόστα που αφήσατε τα πιάσαν άλλοι
    κι εσείς που φύγατε διωγμένοι από εκεί πήρατε άλλων πόστα
    (τις τέσσερεις πράξεις τις ξέρατε και εσείς)
    …………………………………………………………………..

    Στην Σαλονίκη ανέβαιναν οι νότιοι
    πρώτα χωροφύλακες στις «Νέες Χώρες»
    («Eθνικόφρονες»-Οργάνωση «καρφίτσα»-τροχαίο του Λαμπράκη)
    μετά στην Εκθεση-εκδρομές με κρυφές αγάπες και για Σπουδές
    μας έλειπε το θέατρο πρίν το ΄61.

    Ψηλά παιδιά, ξανθιές κοπέλες, άλλη φυλή
    «Ερωτική πόλη», βόλτες στα κάστρα
    φιλίες κάνανε οι νότιοι φοιτητές, έρωτες, οικογένειες
    (« πέρνα από το σπίτι
    οι γονείς μου ανησυχούν για τον δεσμό μας»)
    ψήλωνε η Ελληνική φυλή
    αλλά …φύραινε η κεφαλή

    Τα νιάτα μας σπαταλήσαμε σε μύδια αχνιστά κι οινόπνευμα
    φιλώντας ψηλές κοπέλες χωρίς πνεύμα
    ξεχνώντας τα ακριβόλογα των προγόνων μας ρητά :
    «ουκ εν τω .. ψηλώ το ευ» και λοιπά και λοιπά
    μεγάλη επιρροή η αμερικάνικη κουλτούρα
    Brigitte Nielson, Daryl Hannah οι ευειδείς ψηλές ξανθιές
    λες κι η καστανή Natalie Wood του νότου μας έπεφτε λίγη

    …………………………………………………………………..
    Οι πρώτοι βόρειοι εκπρόσωποι της ΕΦΕΕ που ’ρθανε Αθήνα
    από την ίδια παράταξη παίζανε …ξύλο, τέτοιος διάλογος
    Λέγαμε : ήρθαν οι βάρβαροι – είναι μια λύση ;

    Κι ύστερα ήρθαν -που λετε- στην Αθήνα την εποχή του «σοσιαλισμού»
    αναμειγνυόμενοι με τους γηγενείς ή μάλλον τους πρώτης γενιάς πρωτευουσιάνους
    βαριοί κι ασήκωτοι-κεφάλι ελαφρύ
    με αιτήματα «ΑΡΣΗ ΑΔΙΚΙΩΝ » « ΜΕΡΙΔΙΟ ΕΞΟΥΣΙΑΣ»

    Τα αποτελέσματα γνωστά :
    «Σοσιαλιστές» υπουργοί να κάνουν «χρυσούς» γάμους
    ή να διακηρύττουν από τις καμπάνες του GRAND RESORT
    την ….αλληλεγγύη τους στον δοκιμαζόμενο λαό πίνοντας pina colada
    και «εκσυγχρονιστές» να προτείνουν την καθιέρωση της ….αγγλικής
    ως δεύτερης επίσημης γλώσσας στην Ελλάδα.

    Τεμπέληδες κυβερνήτες ανήψια τουρκόφωνων αλήδων
    ξανθές νηπιαγωγούς να …κάνουν εγχειρήσεις
    «εθνικόφρονες» τραγουδιστές νομάρχες, δήμαρχοι αθλητές
    θρησκευτικές οργανώσεις να υποστηρίζουν δεξιούς μα και «σοσιαλιστές»
    κι από κοντά πνευματικοί από το Άγιο Όρος,
    φιλόλογους να πηδάνε νότιες και …να μην τις διορίζουν
    ……………………………………………………………….
    Την βυζαντινή ίντριγκα , την αδικία εσείς σπείρατε πόντιοι, βόρειοι κι ανατολίτες,
    προσπαθώντας χωρίς προσλαμβάνουσες, πείρα , κουλτούρα, ήθος ρε αλήτες
    να γίνετε γνωστοί στο πλήθος
    μ΄ αγωνία σπρώχνοντας παντού
    τους νότιους …ξάδελφούς σας

    Η μοίρα σας είναι δυσμενέστατη παρά το λιμάνι:
    (φταίει ο Βαρδάρης 😉 παγώνει τον λογισμό (μα και το καλοκαίρι 😉
    πάντα θα προπορευόμαστε
    και τουλάχιστον 10 years after θ΄ ακολουθείτε
    δυστυχώς … η ιστορία καθυστέρησε :
    ελευθερωθήκατε μόλις πριν ένα αιώνα
    από παιδιά της παλιάς Ελλάδας μεγαλωμένα
    κάτω από στην βαριά σκιά του Παρθενώνα.

    Μήπως βελούδινο διαζύγιο να πάρετε σας πρέπει εσχάτως
    αφού τόσο αδικημένοι είσαστε από των Αθηνών το κράτος ;
    εμείς αντίρρηση καμιά δεν φαίνεται να έχουμε
    κυρίως με της …Αθηνάς την σοφία που θα ’πρεπε να κατέχουμε.

    05.01.2009

    http://politicalreviewgr.blogspot.gr/2011/06/blog-post_9542.html

    Μου αρέσει!

  7. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    🙂

    Μου αρέσει!

  8. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    @Νίκος Π

    Οι διαφορές είναι τέτοιου μεγέθους και φύσης που – λογοτεχνικά- πρότεινα η Ελλάδα να αποτελείται από 3 ομοσπονδιακά κρατίδια : της παλιάς Ελλάδας, της Κρήτης και της Μακεδονίας –Θράκης.

    Αφωτίστου Φιλέλληνος, Σχέδιο αφηγήματος “ΔΕΚΑ ΕΞΙΜΙΣΗ ΝΟΕΜΒΡΗ”
    […]
    Σκηνή δωδέκατη :

    Μετά την επιτυχή έκβαση της ένοπλης πάλης εναντίον του τυραννικού σταλινικού καθεστώτος συστάθηκε κυβέρνηση εθνικής αντιδικτατορικής-αντισταλινικής ενότητας με απώτερη προοπτική τις ελεύθερες εκλογές.

    Η πολιτική της νέας κυβέρνησης ήταν δρακόντεια. Όσοι σταλινικοί-πρώην καθεστωτικοί δεν κατόρθωσαν να διαφύγουν από την χώρα οδηγήθηκαν σε φυλακές, αλλά κυρίως εκτοπίσθηκαν στα άλλα ξερονήσια (διαφορετικά απ΄ αυτά των χουντικών), δηλαδή σ’ αυτά όπου πριν μερικές εβδομάδες ήταν εκτοπισμένοι οι διαφωνούντες τροσκιστές, αναρχο-κομμουνιστές , ρεβιζιονιστές και άλλα «αντεπαναστατικά» στοιχεία.

    Μετά πάροδο ενός χρόνου έγιναν δύο πολύ σημαντικά δημοψηφίσματα. Το πρώτο αφορούσε την κατάργηση ή όχι του θεσμού της βασιλείας. Το 75% των ψηφοφόρων αποφάσισε την κατάργηση του θεσμού της βασιλείας, προς μεγάλη λύπη σημαντικού ποσοστού των μεσο- και μεγα-λοαστών, μικροαστών καθώς και μεγάλου μέρους του φιλοβασιλικού αγροτικού πληθυσμού.
    Το δεύτερο και σημαντικότερο δημοψήφισμα ήταν η ανεξαρτητοποίηση της Κρήτης και των Νέων Χωρών (Μακεδονία-Θράκη) χώρα και η ομοσπονδοποίηση της χώρας.

    Οι νότιοι (οι απελευθερωθέντες έως το 1864, οι οποίοι στη συνέχεια πολέμησαν στους Βαλκανικούς Πολέμους και απελευθέρωσαν την Μακεδονία-Θράκη, ενώ στη συνέχεια συμμετείχαν και στην Μικρασιατική Εκστρατεία του 1919-1922) καταλαβαίνοντας αφενός μεν ότι δεν ήταν δυνατόν να συνεννοηθούν με τους Κρήτες, οι οποίοι -μέσω ενός ψηλού πολιτικού και επιχειρηματιών κρητικής καταγωγής- είχαν αναπτυξιακά οράματα σε διεθνές επίπεδο, και ήθελαν να δημιουργήσουν ένα κρατίδιο τύπου Κύπρου της δεκαετίας του ‘90 (με δυνατή αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή, λιμενικές διευκολύνσεις σε μια από τις υπερδυνάμεις, ναυτιλία , τουρισμό και μακροπρόθεσμα σχετικές υποστηρικτικές υπηρεσίες), ενώ παράλληλα το πλέον συντηρητικό και καθυστερημένο τμήμα του ελληνικού λαού, δηλ. οι κάτοικοι των “Νέων Χωρών’, δηλ. της βόρειας Ελλάδας, που αποτελούνταν κυρίως από ποντίους, μικρασιάτες πρόσφυγες και Ελληνοσλάβους (οι οποίοι ήταν χρήσιμοι βεβαίως στην εξωτερική πολιτική ως εθνικιστές και κατά φαντασίαν τουρκοφάγοι : χαμένες πατρίδες, Αγιά Σοφιά, κ.λ.π.) οι οποίοι, μαζί με τους ολιγότερους γηγενείς μακεδόνες και θράκες, έβριζαν το εκάστοτε επίσημο κράτος ως “κράτος των Αθηνών’, παρά την αναγόρευση της Θεσσαλονίκης ως συμπρωτεύουσας και ενθυμούμενοι τις μάταιες προσπάθειες εκσυγχρονισμού της βόρειας Ελλάδας, εψήφισαν σε σημαντικό ποσοστό υπέρ της ομοσπονδοποίησης της χώρας.

    Οι κάτοικοι της βόρειας Ελλάδας εψήφισαν και εκείνοι -κινούμενοι από φυγόκεντρες δυνάμεις και τοπικούς πολιτικοοικονομικούς παράγοντες – υπέρ της ομοσπονδοποίησης.
    Τέλος οι Κρήτες -υποκινούμενοι από τοπικούς πολιτικοοικονομικούς παράγοντες – και με την πρόσθετη υπόσχεση ότι με νόμο “Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις“ που θα ψηφίσει άμεσα η τοπική (κρητική) κυβέρνηση, θα επιτραπεί η κατοχή και χρήση πολεμικών όπλων διαμετρήματος έως 0.452 της ίντσας εψήφισαν συντριπτικά –εκτός των Χανιωτών- υπέρ της ομοσπονδοποίησης.

    Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ότι το 66.6 % των Ελλήνων ψήφισε υπέρ της ομοσπονδοποίησης, (που όταν πολλαπλασιασθεί επί 10 προκύπτει το 666) γεγονός που ανησύχησε πολύ την εκκλησία της Ελλάδος και το οικουμενικό πατριαρχείο, όχι μόνον λόγω του σατανικού αριθμού, αλλά κυρίως των ενδεχόμενων αποσχίσεων Μητροπόλεων της Κρήτης και της Βορείου Ελλάδας από την εκκλησία της Ελλάδος στην Αθήνα, ανάλογες με αυτή της εκκλησίας της Ελλάδος από και το οικουμενικό πατριαρχείο .

    Τώρα, με το νέο σύνταγμα που ψηφίσθηκε, η Ελλάδα αποτελείται από 3 ομοσπονδιακά κρατίδια : της παλιάς Ελλάδας, της Κρήτης και της Μακεδονίας –Θράκης. Να περιμένουμε μια καλύτερη πορεία στις επερχόμενες εκλογές για την ομοσπονδιακή βουλή του 1977 ;

    http://www.poiein.gr/archives/11622/index.html

    Μου αρέσει!

  9. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Θα μπορούσαν να είναι αυτόνομα και τα Δωδεκάνησα (έγιναν ελληνικά μετά τον Β’ ΠΠ και δεν καταλαβαίνεις τι λένε μεταξύ τους, ιδιαίτερα οι Καλυμνιοί). Θα έλεγα και τα Επτάνησα αλλά με πρόλαβες με κείνο το πονηρό 1864!

    Μου αρέσει!

  10. Ο/Η Αναγνώστης ο αθηναίος λέει:

    Έχετε ακούσει Μεσολογγίτη(συνήθως ίτισα) να ρωτάει από που είσαι εσύ (μαρή), να απαντάει η άλλη από το Μεσολόγγι, να συνεχίζει «από μέσα;;» και άμα τηνε ρώταγες τι σημασία έχει να σου λέει ότι έχει τεράστια διαφορά διότι αυτοί που ήρθαν από τα γύρω χωριά ουδεμία σχέση έχουν με τους ..γηγενείς, ίσα ίσα και μετά εξέθετε μια σειρά από κουσούρια που έφεραν και συκοφαντήθηκε ο τόπος;;

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s