Πανελλαδικές: Εξαφάνισαν τον «κακό πρωθυπουργό» από την Έκθεση (!)

Δεν …υπάρχει

skai.gr  /  Πανελλαδικές: Εξαφάνισαν τον «κακό πρωθυπουργό» από την Έκθεση (!)
Λογοκριμένο και αυθαίρετα αλλοιωμένο ώστε να εξαφανιστεί η φράση που μιλά για «κακό πρωθυπουργό και κουφό πρύτανη», ήταν το απόσπασμα από το βιβλίο «Στοχασμοί και Θέσεις» στο οποίο εξετάστηκαν οι μαθητές των ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές, στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας.

skai.gr

 

 

About σχολιαστης

Σχολιάζω...
This entry was posted in καινούργιο συκώτι. Bookmark the permalink.

70 Responses to Πανελλαδικές: Εξαφάνισαν τον «κακό πρωθυπουργό» από την Έκθεση (!)

  1. Ο/Η Γιώργας λέει:

    Το πιό «κουφό», είναι οτι δεν τους έκοψε να βάλουν ενα άλλο κείμενο χωρίς κακό πρωθυπουργό. Ασε που δέν θα κουφαινόταν και ο Πρύτανης απο την επίθεση του Σκάι

    https://el.m.wiktionary.org/wiki/κούφος

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    @Γιώργας
    Τα θέματα των εξετάσεων προκύπτουν μετά από προτάσεις των μελών της επιτροπής. Προφανώς τα άλλα δύο θέματα είχαν τα προβλήματά τους οπότε επέλεξαν το πιο κατάλληλο, συμφωνώντας να το τροποποιήσουν κατάλληλα για να μη δημιουργηθεί πολιτικό ζήτημα. Πιθανόν η τροποποίηση να καρφώθηκε ένα από ένα μέλος της επιτροπής. Η ίδια η επιτροπή υποβαθμίζει αυτό που έγινε:
    https://www.presspublica.gr/epitropi-exetaseon-gia-kimeno-theotoka-pagia-taktiki-diaskevi/
    Το πραγματικό ζήτημα κατά τη γνώμη μου είναι ότι έχουμε έναν πρωθυπουργό τόσο χαμηλής αξίας, που χρειάζεται προστασία από λογοκριτές, ακόμα και για ένα κείμενο που είχε γραφτεί πριν από πολλές δεκαετίες…

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Γιώργας λέει:

    Μάλλον τα δύο απορριφθέντα θέματα θα βγάζανε κακό καί όλο του το σόι, οπότε (μαθαίνοντας κι εγώ απο τον σκάι) το μή χοίρον…

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Η αλλαγή φαίνεται να είναι προιόν της τελευταίας στιγμής απο κάποιον κουφό. Δεν εξηγείται διαφορετικά η πλήρης αλλοίωση του κειμένου. Και είναι ντροπή να βαφτίζεται διασκευή η ηλίθια αλλαγή νοήματος 😎

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η δεξιος λέει:

    Το αυθεντικό κείμενο δεν λέει για κουφό πρύτανι αλλά κούφο πρύτανι.Πρόκειται για αρχαία λέξη – καθαρευουσιάνικη που σημαίνει ανόητος,ελαφρόμυαλος και όχι με πρόβλημα ακοής.

    Μου αρέσει!

  6. Ο/Η physicist λέει:

    Οι αγράμματοι του σκάι έβαλαν θεαματικό αυτογκόλ: από τη μια θέλουν το κείμενο αδιασκεύαστο, από την άλλη δεν είναι καν σε θέση να διαβάσουν ότι η λέξη στο αρχικό κείμενο είναι κούφος και όχι κουφός, και επομένως κάνουν πρόδηλο ότι η διασκευή είναι όντως απαραίτητη. Σκεφτείτε μόνο τι κουρνιαχτός θα είχε σηκωθεί αν είχε παραμείνει η αρχική λέξη και μεγάλος αριθμός μαθητών την είχε παρανοήσει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και οι σκιτζήδες που παριστάνουν τους δημοσιογράφους: σκάνδαλο, σκάνδαλο, παραπλανούν τα παιδιά μας κλπ κλπ.

    Το γιατί παραλείφθηκε ο κακός πρωθυπουργός δεν το ξέρω αλλά η κατηγορία της εσκεμμένης αλλοίωσης μου φαίνεται αβάσιμη. Μια επιτροπή που πρώτο της μέλημα είναι μην τυχόν και ειπωθεί κακιά κουβέντα για τον ΠΘ δεν θα διαλεγε αυτήν ακριβώς την φράση, η οποία θα είχε ανάγκη αλλοίωσης. Υπάρχουν άφθονα άλλα κείμενα της ΝΕ γραμματείας, δοκιμιακά και λογοτεχνικά για να επιλεγεί ένα θέμα έκθεσης.

    Στο πνεύμα της φράσης του Γ. Θεοτοκά, μια παρόμοια από τον John W. Gardner:

    The society which scorns excellence in plumbing as a humble activity and tolerates shoddiness in philosophy because it is an exalted activity will have neither good plumbing nor good philosophy: neither its pipes nor its theories will hold water.

    Μου αρέσει!

  7. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Αντί να λέει ότι είναι διασκευή, μπορούσε να ερμηνεύει τη λέξη «κούφος» για αυτούς που δεν την ξέρουν

    «Ο κουφός έκανε τη μαλακία» είναι ανέκδοτο.

    Κατά πάσα πιθανότητα ήταν πυροσβεστική παρέμβαση της τελευταίας στιγμής, όταν κάποιος απο την επιτροπή σκέφτηκε ότι μπορεί να θεωρηθεί δεξιά παρέκκλιση η αναφορά σε κακό πρωθυπουργό και να βρεθούν στα …δριμίκλανα. 🙂

    Μου αρέσει!

  8. Ο/Η physicist λέει:

    Είναι θέμα έκθεσης για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, επομένως ένας παραπάνω λόγος να εστιαστεί στην σύγκριση ανάμεσα σ’ έναν άξιο τεχνίτη και σ’ έναν ανάξιο επιστήμονα χωρίς παρεκκλίσεις σ’ έναν κακό ΠΘ. (Παράπλευρο: πολύ περισσότερο όταν σκεφτούμε πόσο πληθωριστική έχει γίνει η χρήση του όρου επιστήμονας.)

    Κανείς από μας δεν μπορεί να αποδείξει ότι έχει δίκιο, ασφαλώς, και εν τέλει συζητούμε για προθέσεις μελών μιας επιτροπής, ανθρώπων δηλαδή που μας είναι άγνωστοι. Εν τούτοις, η δική μου γνώμη είναι ότι πρόκειται για αντιπολιτευτική υστερία της ίδιας μορφής μ’ εκείνην που είχαν οι συριζαίοι όταν οι πολιτικοί ρόλοι ήταν αντεστραμμένοι.

    Μου αρέσει!

  9. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Εχουν καταφέρει να τα κάνουν μπάχαλο ακόμα και σε απλά θέματα. 🙂

    Μου αρέσει!

  10. Ο/Η physicist λέει:

    ΥΓ: Είναι κρίμα, βέβαια, να μην αναγνωρίζουν πολλοί τη λέξη κούφος ενώ έχουμε τη λέξη της καθομιλουμένης κούφιος, η οποία προέρχεται άμεσα απ’ αυτήν και συνδέεται μαζί της νοηματικά.

    Μου αρέσει!

  11. Ο/Η physicist λέει:

    Όχι, Σχο, δεν είναι αυτοί υπεύθυνοι αυτοί για όλα. Αυτή είναι η δική τους, δογματική, ανόητη, αυταρχική, καταστροφική νοοτροπία, ότι δηλαδή οι αντίπαλοί τους φταίνε για όλα. Δεν υπάρχει κανείς λόγος να τους μιμηθούμε.

    Μου αρέσει!

  12. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    …Και βέβαια ο συγγραφέας έκανε συσχέτιση ανάμεσα σε έναν απλό και ικανό χειρώνακτα και σε κάποιους ηλίθιους ή άχρηστους που είναι σε θέση εξουσίας (π.χ. πρύτανης, πρωθυπουργός*)

    Δεν βλέπω να ήθελε με τίποτα να κάνει τη γενίκευση ανάμεσα στον καλό χειρώνακτα και τον κακό επιστήμονα. Με βάση αυτή την …ανάλυση, γιατί να ανασκολοπιστεί το κείμενο του συγγραφέα;

    *Ξέρω τουλάχιστον ένα πρωθυπουργό που δίνει την εντύπωση ότι είναι και αστοιχείωτος

    Μου αρέσει!

  13. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Και ένα σχετικό, για τον υπουργό παιδείας και θρησκευμάτων

    http://www.liberal.gr/arthro/143925/apopsi/arthra/kim-giongk-gabroglou.html

    Ορέος!

    Μου αρέσει!

  14. Ο/Η physicist λέει:

    Δεν είναι απίθανο αυτό που λες, Σχο, μιας και η λέξη «πρύτανις» σήμαινε στην Αρχαία Ελλάδα κάποιο πολιτικό πρόσωπο (Ανώτατο Άρχοντα ή Βουλευτή), επομένως εξηγείται γιατί ο Θεοτοκάς έφερε σε συσχετισμό, στο δεύτερο μέλος της σύγκρισής του, τον πρύτανι και τον Πρωθυπουργό. Όμως, τότε, η όλη φράση του έχει διαφορετικό νόημα (σύγκριση ανάμεσα στις τάξεις των ανθρώπων της χειρωνακτικής εργασίας και την ανάξια πολιτική γηεσία) από εκείνη που της δόθηκε μετά την διασκευή (σύγκριση ανάμεσα στην αξία της χειρωνακτικής και της πνευματικής εργασίας, ειδικά όταν η δεύτερη είναι κακής ποιότητας).

    Αν είναι έτσι, τότε το ζήτημα δεν είναι η αποκοπή των λέξεων «κακός Πρωθυπουργός» συγκεκριμένα αλλά η μεταβολή του νοήματος εν συνόλω. Η επιτροπή μπορεί, ασφαλώς, να διαλέξει ό,τι θέμα θέλει αλλά δεν είναι σωστό να αποδίδεται το περιεχόμενο στον Θεοτοκά αν η φράση του τελευταίου, πριν τη διασκευή, είχε άλλο νόημα.

    Μου αρέσει!

  15. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Ακόμα και με την τρέχουσα έννοια, ο πρύτανης έχει θέση εξουσίας.

    Ναι, πιστεύω ότι ο Θεοτοκάς θα τους έστελνε στο διάολο. 🙂

    Μου αρέσει!

  16. Ο/Η physicist λέει:

    Σχετικά με το άρθρο στο λίμπεραλ και την κριτική του Αντιπροέδρου της Δράσης στον κ. Γαβρόγλου: υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι να κριτικάρει κανείς τον Υπουργό αλλά, και πάλι, αυτή η συγκεκριμένη κριτική που του γίνεται είναι εσφαλμένη, και επιπλέον περιέχει στοιχεία τα οποία είναι ψευδή.

    Γνωρίζω καλά τα δεδομένα σε σχέση με την γλώσσα διδασκαλίας στα προπτυχιακά προγράμματα των γερμανόφωνων Πανεπιστημίων (και λιγότερο καλά για άλλες ευρωπαϊκές χώρες). Ο συγγραφέας υποστηρίζει:

    … Και αν η Μεγάλη Βρετανία έχει ως σύμμαχο την μακρά εκπαιδευτική παράδοση και τη γλώσσα, τα πανεπιστήμια δεκάδων άλλων χωρών, όπως η Ολλανδία, η Σουηδία, η Μάλτα, η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Τουρκία, η Τσεχία, η Σλοβακία, η Ταϊλάνδη, η Αυστραλία, η Ινδία, η Κίνα, οι Βαλτικές χώρες, η Κύπρος κ.ά. επιδιώκουν να διεθνοποιηθούν προκειμένου να προσελκύσουν την υπερβάλλουσα ζήτηση για υπηρεσίες ανώτατης εκπαίδευσης που παρατηρείται διεθνώς.

    Μιας και δεν αναφέρεται η Γερμανία (γιατί άραγε;) κι επιπλέον στην Γερμανία υπάρχουν 16 Νόμοι για τα ΑΕΙ αφού είναι πολιτειακό και όχι ομοσπονδιακό ζήτημα, διάλεξα να ελέγξω την ακρίβεια των ισχυρισμών του σε ό,τι αφορά την Αυστρία. Συγκεκριμένα, αναφέρομαι στον Αυστριακό Νόμο του 2002 για τα ΑΕΙ. Στην §63(1) 3, διαβάζουμε:Γνώση της γερμανικής γλώσσας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή στο Πανεπιστήμιο.

    Όσοι γνωρίζουν Γερμανικά μπορούν επιπλεόν να ψάξουν τον Νόμο για τη λέξη Sprache (γλώσσα) και να δουν τις σχετικές ρυθμίσεις. Εαν πάλι θέλουμε ν’ αποφύγουμε τις νομικούρες, μπορούμε να δούμε τι λέει η πράξη: στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, π.χ., υπάρχει ένα μόνο προπτυχιακό πρόγραμμα στα Αγγλικά, κι αυτό είναι το Πρόγραμμα Αγγλικών και Αμερικανικών Σπουδών. Όλα τα άλλα είναι στα Γερμανικά: αγγλόφωνα Προγράμματα μόνο στο Μάστερ, όχι στο Μπάτσελορ. Σε ολόκληρη την Αυστρία υπάρχουν μόνο δύο προπτυχιακά προγράμματα στ’ Αγγλικά.

    Όταν τσακώσω κάποιον να γράφει ψέματα για κάτι που ξέρω καλύτερα απ’ αυτόν, δεν τον εμπιστεύομαι όταν μιλάει για κάτι που ισχυρίζεται ότι ξέρει καλύτερα από μένα. Η κριτική στο τσίρκο που κυβερνά πρέπει να είναι σοβαρή και να έχει βάση. Αντίθετα, η εικόνα που δίνουν οι χαζοχαρούμενοι φιλελεύθεροι στην θρησκευτικού ζήλου αντιπολιτευτική τους μανία είναι εντελώς αποκαρδιωτική. Λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να πάρω αυτούς τους ανθρώπους στα σοβαρά, μασάνε την ίδια καραμέλα και έχουν ψευδολύσεις με την ίδια, μονότονη απάντηση για κάθε ζήτημα.

    Μου αρέσει!

  17. Ο/Η physicist λέει:

    Είναι αυτονόητο: όταν οι φορολογούμενοι ενός Κράτους χρηματοδοτούν έναν Οργανισμό όπως ένα ΑΕΙ, έχουν το προφανές δικαίωμα να απαιτήσουν ότι η γλώσσα διδασκαλίας εκεί είναι η μητρική τους γλώσσα. Σπουδαστές προερχόμενοι από χώρες οι οποίες δεν έχουν συνεισφέρει οικονομικά δεν είναι δυνατόν να έχουν προνόμια απέναντι στους φορολογούμενους που πληρώνουν γι’ αυτά τα ΑΕΙ.

    Όποιος θέλει να σπουδάσει στην Ελλάδα, πρέπει να μάθει πρώτα Ελληνικά. Ο συγγραφέας του άρθρου ασχολείται με ένα μη υπάρχον ζήτημα, τη στιγμή που τα φλέγοντα προβλήματα των ελληνικών (και όχι αποκλειστικά των ελληνικών) ΑΕΙ δεν είναι η γλώσσα αλλά η ποιότητα, το επίπεδο, οι φοιτητικές οργανώσεις και η διαφθορά — καταστάσεις που αντανακλούν την κοινωνική πραγματικότητα, εν τέλει.

    Μου αρέσει!

  18. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    @Physicist
    Παραβλέπεις δυό σημεία τα οποία είναι σημαντικά για την περίπτωση της χώρας μας.
    Το πρώτο είναι αυτό που αναφέρεται στο δημοσίευμα του Liberal, ότι το νομοσχέδιο απαγορεύει τη διδασκαλία του πρώτου πτυχίου σε άλλη γλώσσα εκτός από τα ελληνικά. Αν ισχύσει, θα είναι βλακώδες σε υπερθετικό βαθμό.
    Το δεύτερο είναι το θέμα του άρθρου 16. Όσο διατηρείται, το πολιτικό σύστημα κοροϊδεύει την κοινωνία.
    Μεγάλη συζήτηση ανοίγετε παιδιά, μήπως χρειάζεται ειδική ανάρτηση Σχολιαστή;

    Μου αρέσει!

  19. Ο/Η physicist λέει:

    Νίκο, δεν νομίζω ότι παραβλέπω κάτι σε ό,τι αφορά την γλώσσα διδασκαλίας. Επαναλαμβάνω ότι σε καμία μη αγγλόφωνη χώρα της Ευρώπης απ’ αυτές που γνωρίζω δεν υπάρχει αξιοσημείωτος αριθμός αγγλόφωνων προπτυχιακών προγραμμάτων. Αλλού απαγορεύονται εκπεφρασμένα κι αλλού απλώς δεν υπάρχουν επειδή δεν υπάρχει ζήτηση. Είναι ένα μη υπάρχον θέμα αυτό που εγείρεται.

    Σε ό,τι αφορά το άρθρο 16, η συζήτηση στο σύνολό της είναι διαφορετική. Προσωπικά είμαι της γνώμης ότι κακώς έχει το Δημόσιο το μονοπώλιο στα ΑΕΙ. Τούτου λεχθέντος: εάν αύριο γινόταν δυνατόν να ιδρυθούν ιδιωτικά ΑΕΙ στην Ελλάδα, αυτό δεν θα άλλαζε τίποτε στο τοπίο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ίσως μάλιστα τα πράγματα να χειροτέρευαν. Κι εδώ, ας κάνουμε ένα τεστ πραγματικότητας: στην ηπειρωτική Ευρώπη όπου επιτρέπονται ιδιωτικά ΑΕΙ, πόσα τέτοια καλά υπάρχουν; Προσοχή, Πανεπιστήμια λέω, όχι Schools of Management και τέτοια. Πανεπιστήμια με υψηλή ποιότητα και έρευνα σε σημαντικούς και δαπανηρούς τομείς. Πόσα και ποια;

    Μου αρέσει!

  20. Ο/Η physicist λέει:

    Νομίζω, δηλαδή, ότι τόσο το ζήτημα της διδασκαλίας στ’ Αγγλικά όσο και το ζήτημα των ιδιωτικών ΑΕΙ είναι θέματα με υψηλό συμβολικό χαρακτήρα εκ μέρους των φιλελεύθερων, και με επίσης ισχυρή συμβολική σημασία με αντίθετο πρόσημο εκ μέρους της ελληνικής Αριστεράς. Εκεί βρίσκουν την ευκαιρία οι μεν και οι δε να κάνουν πολέμους χαρακτηρισμών, στερεοτύπων και λάσπης εναντίον των αντιπάλων τους. Ούτε το ένα, όμως, ούτε το άλλο έχουν σημασία σε ό,τι αφορά το πραγματικό ζήτημα, που είναι η ποιότητα των σπουδών και της έρευνας στα ελληνικά ΑΕΙ.

    Μου αρέσει!

  21. Ο/Η Αλικη λέει:

    Ενα ζητημα ειναι η ποιοτητα των σπουδών στα ελληνικά ΑΕΙ, και ενα αλλο η απαγόρευση της ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών ΑΕΙ.

    Μπορει καποιος να διεκδικεί το να αναβαθμιστεί η ποιοτητα των μεν, και παράλληλα να διεκδικεί το να επιτραπει η ίδρυση και λειτουργία των δε.

    Το ζητημα δεν τιθεται διλημματικα, παρα μονον για όσους θέλουν να γκρινιάζουν και να δίνουν μαθήματα στους πάντες για τα παντα,

    Μου αρέσει!

  22. Ο/Η physicist λέει:

    Δεν διαβάζεις τι γράφω, Αλίκη. Τα ιδιωτικά ΑΕΙ ούτε θ’ αλλάξουν κάτι προς το καλύτερο, ούτε το πέτυχαν αυτό κάπου αλλού. Οι υπερασπιστές τους, όμως, αυτό ακριβώς προβάλλουν ως κύριο λόγο για την ίδρυσή τους, και παρατηρώ ότι δεν στηριιζεται στην πραγματοκότητα αυτός ο ισχυρισμός. Αντί να πεις κάτι γι’ αυτό, κατέφυγες και πάλι σε προσωπική παρατήρηση. Για τον Αυστριακό Νόμο που παρέθεσα, σιωπή.

    Αναμένω ακόμη το όνομα ενός αξιόλογου ιδιωτικού ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου. Στοιχεία και απιδείξεις, όχι ιδεολογίες, έτσι δεν λέει η λογική που έχετε πάρει αγκαζέ;

    Μου αρέσει!

  23. Ο/Η Αλικη λέει:

    Δεν νομιζω οτι το βασικό επιχείρημα υπερ της ίδρυσης ιδιωτικών ΑΕΙ ειναι οτι ετσι θα βελτιωθούν τα δημοσια -μολονοτι δεν στερειται κάποιας λογικής.

    Οσο για τον αυστριακό νομο, αυτος αναφερεται στο ζητημα της γλώσσας στα προπτυχιακά τμηματα των δημοσίων πανεπιστημίων -αν κατάλαβα καλα.
    Δεν βλέπω ποια σχεση εχει με το συγκεκριμενο ζητημα που συζητούμε -στα τελευταια σχολια- και επι του οποίου τοποθετήθηκα.

    Μου αρέσει!

  24. Ο/Η physicist λέει:

    Ο αναγνώστης μπορεί επίσης να ενημερωθεί για το πόσα ιδιωτικά ΑΕΙ της Γερμανίας χρεωκόπησαν, πόσα απέμειναν, πόσα επέζησαν προσωρινά χάρη σε δημόσιες παροχές και τι απέγινε με την μοναδική Ιατρική Σχολή ημι-ιδιωτικού ΑΕΙ στο Witten-Herdecke, που η Κυβέρνηση την έκλεισε λόγω επικίνδυνα για την δημόσια υγεία χαμηλού επιπέδου. Επίσης ενδιαφέρουσα η ιστορία του πρώην International University of Bremen, το οποίο χρεωκόπησε και πλέον φέρει το όνομα γνωστής σοκολατοβιομηχανίας.

    Ο αναγνώστης μπορεί να διαβάσει για την δήθεν Οδοντιατρική Σχολή του λεγόμενου και Πανεπιστημίου του Δούναβη στο Κρεμς, με ειδικότητα στην διακοσμητική. Γενικώς, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να μάθει τι προσέφεραν τα ιδιωτικά ΑΕΙ εκεί που ιδρύθηκαν

    Μου αρέσει!

  25. Ο/Η physicist λέει:

    Αλίκη, μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαινόμαστε; Για την γλώσσα της διδασκαλίας έγραψε ο Αντιπρόεδρος της Δράσης.

    Μου αρέσει!

  26. Ο/Η physicist λέει:

    Εάν το επιχείρημα για την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ δεν είναι ότι θ’ ανεβάσουν την ποιότητα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, τότε ποιο είναι;

    ΥΓ: παρακολουθώ αυτή την αντιπαράθεση από κοντά εδώ και πολύν καιρό και ξέρω τα επιχειρήματα των υπερασπιστών των ιδιωτικών ΑΕΙ.

    Μου αρέσει!

  27. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Ιδιωτικά πανεπιστήμια με αξιολόγηση

    Μου αρέσει!

  28. Ο/Η physicist λέει:

    Ενα όνομα, έστω ένα. Απλά πράγματα.

    Σοβαρά ΑΕΙ με σοβαρή έρευνα και ποιότητα σε δαπανηρούς τομείς της βασικής και της εφαρμοσμεενης έρευνας χωρίς άμεσο οικονομικό όφελος (Science, Engineering, Medicine) δεν προσελκύουν επενδυτές, ούτε και μπορούν να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό των δημόσιων ΑΕΙ της Ευρώπης, σε πολλά εκ των οποίων εργάζονται κορυφαίοι ερευνητές.

    Μου αρέσει!

  29. Ο/Η physicist λέει:

    Διευκρίνηση: εννοώ η ίδρυση τέτοιων ΑΕΙ ως επιχειρηματική δραστηριότητα δεν είναι ελκυστική για επενδυτές, όχι ότι τα υπάρχοντα σοβαρά ΑΕΙ δεν είναι ελκυστικά γι’ αυτούς.

    Μου αρέσει!

  30. Ο/Η Αλικη λέει:

    Χωρις να εχω εντρυφήσει ιδιαίτερα στο θεμα, ωστε να είμαι εις θεςιν να μιλήσω εμπεριστατωμένα, εχω την εντύπωση οτι ιδιωτικό ΑΕΙ δεν σημαινει κατ´ ανάγκην κερδοσκοπικό.

    Π.χ τα επιφανή πανεπιστήμια Harvard, Stanford, Oxford κλπ ειναι ιδιωτικά χωρις να ειναι κερδοσκοπικά. Παρακαλώ, διορθώστε με αν κανω λαθος.

    Μου αρέσει!

  31. Ο/Η physicist λέει:

    Αλίκη, μιλάμε εξαρχής για την ίδρυση νέων ιδιωτικών ΑΕΙ σ’ ένα πανεπιστημιακό τοπίο το οποίο είναι ήδη ώριμο και σε ευρωπαϊκό συγκείμενο, όπου ισχύουν παραδοσιακά άλλα μοντέλα οργάνωσης βασισμένα στην υψηλή φορολογία και τις δημόσιες υπηρεσίες (υγείας, εκπαίδευσης, κοινωνικής πρόνοιας κλπ.) Δεν μιλάμε για υπάρχοντα ΑΕΙ σε άλλες κοινωνίες, διαφορετικά οργανωμένες. Το θέμα είναι το άρθρο 16 και η ίδρυση νέων ιδιωτικών ΑΕΙ, και είναι μάλλον ανέντιμο εκ μέρους σου να φέρνεις τώρα άλλο ζήτημα απ’ το παράθυρο.

    Έστω κι έτσι. Τα ιδιωτικά ΑΕΙ των ΗΠΑ τα ξέρω καλά, περίμενα κάποιο καλύτερο επιχείρημα υπέρ των ιδιωτικών ΑΕΙ, που να ταιριάζει στην πραγματικότητα και να σέβεται τις αναλογίες, παρεκτός κι αν νομίζεις ότι δίδακτρα ύψους 60.000 $ τον χρόνο θα ήταν ανεκτά στην ελληνική κοινωνία. Για να μην μιλήσω δε για την περιουσία (endowment) αυτών των Ιδρυμάτων, η οποία είναι συσσωρευμένη εδώ και πολλές δεκαετίες ή αιώνες και ανέρχεται σε διψήφιο αριθμό δισεκατομμυρίων Δολλαρίων.

    Επιπλέον, δύο σημαντικές προσθήκες:

    1. Ούτε η Οξφόρδη ούτε το Καίμπριτζ είναι ιδιωτικά Πανεπιστήμια με την έννοια που είναι το Χάρβαρντ ή το Στάνφορντ. Καλό θα ήταν να ενημερωνόσουν περισσότερο και καλύτερα προτού βάλεις εντελώς διαφορετικά πράγματα στον ίδιο κουβά.

    2. Κανένα απολύτως Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ δεν χρηματοδοτεί την έρευνά του από ιδιωτικούς πόρους. Τα δίδακτρα κατευθύνονται μόνον στη διδασκαλία, η έρευνα χρηματοδοτείται δημόσια (NSF, NIH, Department of Energy, National Petroleum Fund κλπ.)

    Χωρις να εχω εντρυφήσει ιδιαίτερα στο θεμα, ωστε να είμαι εις θεςιν να μιλήσω εμπεριστατωμένα …

    Αίφνης δεν είσαι εις θέσιν, στο πρώτο σου όμως σχόλιο στο ζήτημα έσπευσες όμως να μου προσάψεις προσωπικό χαρακτηρισμό. Ίσως θα ήταν προτιμότερο να σιωπούσες αν, όπως αποδεικνύεται, έχεις άγνοια του θέματος στο οποίο αναφέρεσαι.

    ΥΓ: Θα μου πεις επιτέλους το όνομα ενός ευρωπαϊκού ιδιωτικού ΑΕΙ της προκοπής ή να υποθέσω ότι κακώς περιμένω;

    Μου αρέσει!

  32. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Μπορώ να σου πω τα περισσότερα ελληνικα κρατικα που ειναι προβληματικά
    Για τα ιδιωτικά δεν είναι μόνο το αρθρο αλλά και ενας σωστός νόμος που πρέπει να γίνει

    Ας λειτουργήσουν και τα κρατικά με σύγχρονη νοοτροπία με αξιολόγηση και χωρίς μονιμότητα

    Μου αρέσει!

  33. Ο/Η physicist λέει:

    ... εχω την εντύπωση οτι ιδιωτικό ΑΕΙ δεν σημαινει κατ´ ανάγκην κερδοσκοπικό.

    Θέλεις να πεις ότι τα ιδιωτικά ΑΕΙ που ανέφερες μπαίνουν μέσα κάθε χρόνο; Τα Board of Trustees τι νομίζεις ότι συζητούν στις συνεδριάσεις τους, τον καιρό; Κι από τις συζητήσεις των τελευταίων χρόνων στις ΗΠΑ σχετικά με το εκτινασσόμενο και δυσβάσταχο κόστος των σπουδών δεν έχεις ακουστά; Για ποιο λόγο να προβληματίζονται εφόσον δεν έχει και τόση σημασία αν βγάζουν κέρδος ή αν κάνουν ζημιά;

    Μου αρέσει!

  34. Ο/Η physicist λέει:

    … Ας λειτουργήσουν και τα κρατικά με σύγχρονη νοοτροπία με αξιολόγηση και χωρίς μονιμότητα

    Νομίζεις δηλαδή ότι η μονιμότητα είναι το πρόβλημα; Κι αν ήταν, τότε για ποιο λόγο όλα ανεξαιρέτως τα ΑΕΙ, δημόσια και ιδιωτικά, σε όλον τον κόσμο, παρέχουν μονιμότητα (tenure) σε καταξιωμένους ερευνητές; Τι λένε τα στοιχεία αξιολόγησης της έρευνας σχετικά με την επίδραση των εργασιών πριν και μετά την χορήγηση της μονιμότητας; Μειώνεται καθόλου; (Η απάντηση είναι ένα ηχηρό ΟΧΙ, κι όποιος ενδιαφέρεται βρίσκει).

    Μου αρέσει!

  35. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Μα η αξιολογηση δειχνει αν αξιζουν ή οχι
    Εδω υπαρχει η μονιμοτητα χωρις αξιολογηση
    Ας υπαρχει αξιολογηση και αν θελουν ας γινονται μόνιμοι οι καλύτεροι

    Μου αρέσει!

  36. Ο/Η physicist λέει:

    Σοβαρά, δηλαδή, εμ να φτάνει ο άλλος να κοντεύει τα 40 και να έχει οργώσει την Υφήλιο σε διαρκή βραχύβια συμβόλαια, να μην έχει συλλέξει συνταξιοδοτικά, να έχει ξεσκίσει την ιδιωτική του ζωή για να βγάλει τα πέηπερ, εμ να μην παίρνει ούτε καν μονιμότητα όταν επιτέλους κερδίσει τον σκληρό ανταγωνισμό για την Καθηγεσία; Και να είνα διαρκώς υπό ανάκληση σύμφωνα με το μοντέλο rent-a-prof, ενώ συγχρόνως παρέχει διδασκαλία στα παιδιά σας και έρευνα υψηλότατου επιπέδου στην κοινωνία;

    Αυτά θεέλτε; Συγγνώμη, ψάχνετε για μαλάκες ή μου φαίνεται;

    Μου αρέσει!

  37. Ο/Η physicist λέει:

    Βρε Σχο, καταλαβαίνεις τι λέμε; Καλή η αξιολόγηση και καλά όλα αυτά αλλά η εμπειρία έδειξε ότι στην ηπειρωτική Ευρώπη κανένα ιδιωτικό ΑΕΙ δεν συνέβαλε το παραμικρό στην εξυγίανση του χώρου. Αντίθετα, είχαμε φαινόμενα οικονομικής αποτυχίας και επιστημονικής χρεωκοπίας. Σου μιλάω για Ιατρική Σχολή που ισοδυναμούσε με δημόσιο κίνδυνο, τι μου λες τώρα;

    Μου αρέσει!

  38. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    «Ας λειτουργήσουν και τα κρατικά με σύγχρονη νοοτροπία με αξιολόγηση και χωρίς μονιμότητα»

    Είναι απόλυτος παραλογισμός να υπάρξουν πανεπιστήμια χωρίς μονιμότητα του ανώτερου διδακτικού προσωπικού. Και η μονιμότητα υπάρχει παντού στον κόσμο, ακόμα και στα καλύτερα και πιο φημισμένα πανεπιστήμια. Αμα αυτός είναι ο νταλκάς κάποιων, να καταργηθεί η μονιμότητα στο πανεπιστήμιο, ας προετοιμαστούν τότε και για την δραματική υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης – όπως επίσης και της ποιότητας της επιστημονικής έρευνας γενικότερα – που ένα τέτοιο πανεπιστήμιο θα παρέχει.

    Μου αρέσει!

  39. Ο/Η Αλικη λέει:

    Το τελευταιο μου σχολιο αποσκοπουσε στο να ανασκευάσει την σκόπιμη (;) και παραπλανητική εξομοίωση της έννοιας «ιδιωτικό ΑΕΙ» με την εννοια «κερδοσκοπικό ΑΕΙ».

    Επι αυτου νομιζω οτι απάντησα. Δεν έβαλα κανένα νεο ζητημα απο το παράθυρο, προκειται ακριβως για το ζητημα που συζητούμε.
    Το αν το καθεστώς της Οξφόρδης και του Κέιμπριτζ διαφοροποιείται απο τα υπολοιπα που επικαλούμαι ειναι αδιάφορο ως προς την παρούσα συζητηση. Δεν αλλαζει το σκεπτικό του επιχειρήματος μου.

    Επιπλέον, η δημοσια χρηματοδότηση της έρευνας δεν αλλαζει τον νομικό χαρακτήρα ενός ΑΕΙ, και εν παση περιπτωσει δεν αποτελει επιχείρημα για το ζητημα που συζητούμε.

    Εν κατακλείδι, δεν υπαρχει κανενας σοβαρος λογος, ο οποίος να απαγορεύει την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΑΕΙ στη χώρα μας, η οποια μονον θετικά θα μπορουσε να επηρεάσει τον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης.

    Αυτο ειναι, νομιζω, η ουσια της συζήτησης.
    Παραβλέπω την εμπαθεια και την απρέπεια της απάντησης στο σχολιο μου, ως γνωστη προβληματική αντιδραση, η οποια με αφήνει παγερά αδιάφορη.

    Μου αρέσει!

  40. Ο/Η physicist λέει:

    Αλίκη, η απρέπεια ήταν δική σου, να μου αποδώσεις προσωπικό χαρακτηρισμό ενώ γίνεται εκ των υστέρων σαφές ότι με το ζήτημα δεν έχεις και πολλή σχέση, πέρα από την γενική και ακαθόριστη ιδεολογική αγκλυλωση του «φιλελεύθερου χώρου» προς καθετί το ιδιωτικό. Εδώ όμως μιλάμε συγκεκριμένα για μια πραγματικότητα που υπάρχει και για αλλαγές που προτείνονται. Εφόσον είναι σοβαρές, πρέπει και να θεμελιωθούν, αλλιώς είναι ό,τι ακριβώς και ο συριζαϊσμός: ιδεολογικές αγκυλώσεις.

    Διαπιστώνω τελικώς πως δεν είσαι σε θέση να δώσεις ούτε ένα παράδειγμα επιτυχημένου ιδιωτικού ΑΕΙ στο περιβάλλον στο οποίο αναφερόμαστε. Εφόσον είχες πραγματικά επιχείρηματα υπέρ του μοντέλου το οποίο υπερασπίζεσαι, θα έπρεπε να μπορούσες και να τα παρουσιάσεις.

    Μου αρέσει!

  41. Ο/Η physicist λέει:

    Εν κατακλείδι, δεν υπαρχει κανενας σοβαρος λογος, ο οποίος να απαγορεύει την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΑΕΙ στη χώρα μας, η οποια μονον θετικά θα μπορουσε να επηρεάσει τον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης.

    Παρακαλώ να παρουσιαστούν βάσιμα επιχειρήματα σχετικά με το δεύτερο μέρος της πρότασης.

    Μου αρέσει!

  42. Ο/Η Αλικη λέει:

    Φαίνεται οτι χρειαζεται και περαιτέρω διευκρίνιση: Κερδοσκοπικό ειναι το νομικό πρόσωπο, το οποιο ιδρύεται και λειτουργεί με σκοπό την αποκόμιση κέρδους, με αλλα λόγια η επιχείρηση.

    Η κατάρτιση και τήρηση προϋπολογισμού απο ενα ιδιωτικό νομικό πρόσωπο δεν το καθιστά κερδοσκοπικό.

    Μου αρέσει!

  43. Ο/Η physicist λέει:

    Αλίκη, φαίνεται ότι παίζεις με τις λέξεις: εάν ένας επενδυτής αποφασίσει να βάλει τα λεφτά του για να ιδρύσει ιδιωτικό ΑΕΙ, θα πρέπει να υπολογίζει ότι θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να σταματήσει να μπαίνει μέσα, κι αυτό πάλι είναι αμφίβολο. Διότι αν ιδρύσει ΑΕΙ που να έχει αξιώσεις σε πραγματική επιστημονική έρευνα, μέχρι να αποδώσει αυτή η έρευνα και να συμβάλει στην φήμη του Ιδρύματος θα περάσουν δεκαετίες, κατά τη διάρκεια των οποίων θα απαιτούνται διαρκείς επενδύσεις δεκάδων ή εκατοντάδων εκατομμυρίων για υποδομές, εργαστήρια και κλινικές. Την ίδια στιγμή, πρέπει να δίνει σκληρό αγώνα για να προσελκύσει κορυφαίους ερευνητές να πάνε στο δικό του μαγαζί, με αβέβαιο οικονομικό μέλλον, και όχι σε κάποιο από τα πολλά ΑΕΙ ή Ερευνητηικά Ιδρύματα του Δημοσλιου με υψηλά στάνταρ και άριστη φήμη και συνθήκες εργασίας.

    Αυτό λέω και δεν έχει να κάνει με νομικά πρόσωπα αλλά με μια σκληρή οικονομική πραγματικότητα. Το μόνο μοντέλο που απομένει είναι η ίδρυση κάποιας μονοθεματικής Σχολής, συνήθως σε Μάνατζμεντ ή Μήντια, που βαφτίζεται «Οικονομικό Πανεπιστήμιο» ή κάτι παρόμοιο. Ελάχιστη ανάγκη για σοβαρές υποδομές και αστρονομικά δίδακτρα.

    Μου αρέσει!

  44. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Κρίνω από το χώρο που ξέρω. Πόση ζημιά έκανε η έλειψη αξιολόγησης και η ταυτόχρονη μονιμότητα.

    Τη μονιμότητα την κατακτάς και την τιμάς, δεν σου απονέμεται άπαξ για να αράξεις.

    ΔΠ, το Α και το Ω είναι η συνεχής αξιολόγηση. Αν μέσω της αξιολόγησης δικαιολογείται η μονιμότητα κανένα πρόβλημα.

    Μονιμότητα επειδή τρούποσες χωρίς συνεχή αξιολόγηση είναι σα να κλέβεις το φορολογούμενο και να παίρνεις στο λαιμό σου τα παιδιά που αναγκάζονται να υποστούν αυτόν που …δε λέει.

    Πολύ εύκολα βάζουμε ταμπέλες και αναφερόμαστε σε νταλκάδες, λες και δεν ξέρουμε τη διαφορά του καλού δάσκαλου από το σκάρτο.

    Μου αρέσει!

  45. Ο/Η physicist λέει:

    Παιδιά, με όλον τον σεβασμό: σοβαρευτείτε. Μιλάτε για πράγματα που δεν ξέρετε, εφαρμόζετε αρχές και κριτήρια εντελώς άσχετα με την πραγματικότητα, τις αρχές, την παράδοση και την ιδιαιτερότητα του επιστημονικού-ερευνητικού χώρου.

    Την μονιμότητα την κερδίζει κάποιος μετά από 5 χρόνια σπουδές, 5 Διδακτορικό και 10 ποσντόκ-ερευνητής-group leader. Ξεκινάει στα 18 και φτάνει στα 38 με συμβόλαια περιορισμένου χρόνου και μισθούς της πλάκας. Έχει φτύσει αίμα κι έχει κάνει θυσίες τεράστιες σε συνθήκες άγριου ανταγωνισμού. Άπαξ και η μονιμότητα κερδηθεί, δεν μπορεί πλέον να τίθεται σε αίρεση. Αλλιώς να είστε προετοιμασμένοι στο μέλλον να διδάσκουν τα παιδιά σας σκιτζήδες και να κάνουν έρευνα οι κομπογιαννίτες.

    Μου αρέσει!

  46. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    «Πολύ εύκολα βάζουμε ταμπέλες και αναφερόμαστε σε νταλκάδες, λες και δεν ξέρουμε τη διαφορά του καλού δάσκαλου από το σκάρτο.»

    Δεν είδα πως ακριβώς βάζω ταμπέλες Σχολιαστή οπότε θα επιμείνω, εαν ο νταλκάς κάποιων είναι να καταργηθεί η μονιμότητα του ανώτερου διδακτικού προσωπικού – λες και δεν έχουν αξιολογηθεί για να την κατακτήσουν – τότε το μόνο σίγουρο αποτέλεσμα θα είναι η δραματική υποβάθμιση της ποιότητας της επιστημονικής έρευνας και της παρεχόμενης εκπαίδευσης ενός τέτοιου πανεπιστημίου.

    Μου αρέσει!

  47. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Φυσικέ είσαι άσχετος με την κατάσταση στα Ελληνικά πανεπιστήμια 🙂
    Εδω είναι συνηθισμένο το φαινόμενο της οικογενειοκρατίας. Σε κάποιο τμήμα που ξέρω, τρεις καθηγητές ή αναπληρωτές έκαναν λέκτορες το γιο του ο καθένας. Στο ίδιο τμήμα. Ποιο εκλεκτορικό θα δυσαρεστήσει συναδέλφους;

    Δεν υπάρχει αξιολόγηση και μου μιλάς για μονιμότητα. Και δεν βλέπω να δέχεσαι ότι μονιμότητα χωρίς αξιολόγηση είναι έγκλημα. Τι να συζητήσουμε; Δεν ξέρεις ότι αν υπάρχει αξιολόγηση πολλοί δεν θα φτάσουν να κριθούν για μονιμότητα;

    Εχεις και λάθος ιδέα και για το μισθολογικό στην Ελλάδα. Χάλια είναι ο μισθός όταν ξεκινάς, χάλια είναι πλέον και στην τελική βαθμίδα.

    Γι’ αυτό αρκετοί αξιόλογοι την κάνουν στο εξωτερικό, Βρετανία, Σουηδία κλπ.

    Μου αρέσει!

  48. Ο/Η physicist λέει:

    Φυσικέ είσαι άσχετος με την κατάσταση στα Ελληνικά πανεπιστήμια

    Δεν είμαι, Σχο …

    Εδω είναι συνηθισμένο το φαινόμενο της οικογενειοκρατίας. Σε κάποιο τμήμα που ξέρω, τρεις καθηγητές ή αναπληρωτές έκαναν λέκτορες το γιο του ο καθένας. Στο ίδιο τμήμα. Ποιο εκλεκτορικό θα δυσαρεστήσει συναδέλφους;

    Ξέρω. Μπορεί να σκεφτόμαστε μάλιστα και το ίδιο Τμήμα. 😉

    Δεν υπάρχει αξιολόγηση και μου μιλάς για μονιμότητα. Και δεν βλέπω να δέχεσαι ότι μονιμότητα χωρίς αξιολόγηση είναι έγκλημα. Τι να συζητήσουμε; Δεν ξέρεις ότι αν υπάρχει αξιολόγηση πολλοί δεν θα φτάσουν να κριθούν για μονιμότητα;

    Έχεις όμως υπόψη σου, είμαι βέβαιος, ότι και πολλοί άξιοι και πανάξιοι εργάζονται στα ελληνικά ΑΕΙ και έχουν μονιμότητα εκεί. Μάλιστα, στις Φυσικές Επιστήμες, είμαι πεπεισμένος ότι το επίπεδο του ΔΕΠ στα ελληνικά ΑΕΙ είναι σήμερα σημαντικά υψηλότερο από την εποχή που ήμουν εγώ φοιτητής. Το πρόβλημα δεν είναι η μονιμότητα αλλά η ύπαρξη διεφθαρμένων δομών. Δίνω έμφαση στο εξής: Αυτή η διαφθορά συναντάται συχνά, όχι όμως παντού!

    Προς Θεού, όχι όλους σ’ ένα καζάνι!

    Μου αρέσει!

  49. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Δες το προηγούμενο σχόλιο προς το φυσικό, ΔΠ. Νομίζω ότι επί της ουσίας μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι το βασικό είναι η αξιολόγηση.

    Εχω γνωρίσει δεκάδες μόνιμους στο πανεπιστήμιο που δεν αξίζουν τη θέση. Κάτι θα έπρεπε να γίνεται με αυτό. Προτείνεις κάτι;

    Αλλά τουλάχιστο να ανοίξουν τα πανεπιστήμια για στελέχωση απο νέους ανθρώπους που διαπρέπουν στο εξωτερικό.

    Ας μην απολύσουν τους άχρηστους μονιμάδες, δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας, λεφτά υπάρχουν. Το μισθό στο σπίτι και απαγορευτικό να περνάνε την πύλη της σχολής. 🙂

    Το ίδιο γιατρικό και για τους Δ.Υ. που παράγουν γραφειοκρατία. Το μισθό στο σπίτι και απαλλαγή από τα γραφειοκρατικά καθήκοντα. Ας τους δίνουν και τα επιδόματα, αρκεί να μη μας ταλαιπωρούν και καίνε και το …φως.

    Μου αρέσει!

  50. Ο/Η physicist λέει:

    ΥΓ — ότι και οι μισθοί είναι πλέον χάλια, δυστυχώς, το ξέρω. Επίδραση του μνημονίου είναι αυτή ή κάνω λάθος;

    Μου αρέσει!

  51. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Και τι εχει να φοβηθεί ο άξιος, από μια αξιολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια, απο καταξιομένους συναδέλφους του; Τίποτα απολύτως. Δεν θα κάνει την αξιολόγηση ο Κατρούγκαλος 🙂

    Μου αρέσει!

  52. Ο/Η physicist λέει:

    Και τι εχει να φοβηθεί ο άξιος, από μια αξιολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια, απο καταξιομένους συναδέλφους του; Τίποτα απολύτως.

    Μια στιγμή: κάθε πόσο θα γίνεται η αξιολόγηση, από ποιους, με ποια κριτήρια και με ποιο διακύβευμα; Διότι άπαξ και ο άλλος είναι καταξιωμένος, για να δεχτεί να έρθει στο Πανεπιστήμιό σου να εργαστεί, δεν μπορείς να του πεις «θα σε αξιολογώ κάθε 5 χρόνια κι αν δεν σου βγει απολύεσαι». Δεν δουλεύει έτσι. Μπορείς όμως να του πεις «θα σε αξιολογώ κάθε 5 χρόνια κι αν βγει θετική η αξιολογηση, θα σο δίνω αύξηση στον μισθό και στις υποδομές που σου παρέχω».

    Πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί: αξιολόγηση καταξιωμένου επιστημονικού προσωπικού με φόβητρο την απόλυση δημιουργεί ανθρωπάκια που εύκολα ενδίδουν σε εκβιασμούς από διάφορους παράγοντες (κομματικούς, φοιτητικούς, εξωπανεπιστημιακούς). Ως εκ τούτου, δεν θα προσελκύσει το ΑΕΙ σου σοβαρό κόσμο αλλά καραγκιοζάκια της καρπαζιάς, με τις αναμενόμενες συνέπειες στην διδασκαλία και την έρευνα.

    Μου αρέσει!

  53. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    «Νομίζω ότι επί της ουσίας μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι το βασικό είναι η αξιολόγηση.»

    Δεν διαφωνώ πάνω σε αυτό.
    Απαξ όμως και κάποιος πανεπιστημιακός περάσει την διαδικασία της αξιολόγησης και κριθεί κατάλληλος για να αποκτήσει την μονιμότητα τότε η τελευταία δεν θα πρέπει πλέον να βρίσκεται υπο αίρεση. Και εφόσον θα έχει αποκτήσει την θέση του μέσα από μία διαδικασία αξιολόγησης το αν εσυ ή εγω πιστεύουμε ότι αξίζει την θέση που κατέχει ή όχι, δεν θα έχει πλέον σημασία – εφόσον αυτοί που τον έχουν αξιολογήσει (και δεν είμαστε εγω και εσυ αυτοί) προφανώς πιστεύουν ότι την αξίζει.

    Μου αρέσει!

  54. Ο/Η Αλικη λέει:

    Η σκληρή οικονομική πραγματικοτητα, σε ο,τι αφορά την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ σημαινει οτι θα πρεπει να απαγορεύονται;
    Δηλαδη, το Κράτος-Πατερούλης να αποφασίζει αν καποιος θα παρει το ρίσκο ενός εγχειρήματος;
    Ειναι λογικη αυτη; Και αρμόζει σε μια ανοιχτή κοινωνία και οικονομία;

    ΥΓ: Αλλα, τι λέω; Ασφαλώς και ειναι λογικη -αυτη του κρατισμού. Προς Θεού, μην μας πουν φιλελεύθερους! ΕΙναι κακη κουβέντα αυτη!

    Μου αρέσει!

  55. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Δυστυχως στην Ελλάδα ισχύει:
    Το καλο βλέπω και επιδοκιμάζω πράτω όμως το κακο. 😎
    Ετσι βλέπουμε πανεπιστημιακους που δεν εχουν περάσει απο σοβαρή αξιολόγηση να «αξιολογουν» άλλους
    Ας είναι, όλα θα περάσουν 😎

    Μου αρέσει!

  56. Ο/Η physicist λέει:

    Η σκληρή οικονομική πραγματικοτητα, σε ο,τι αφορά την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ σημαινει οτι θα πρεπει να απαγορεύονται;

    Πού ειδες να λέω ότι πρέπει να απαγορεύονται; Διαβάζεις τι γράφω προτού απαντήσεις; Έγραψα εκπεφρασμένα ότι κακώς ισχύει η απαγόρευση αλλά πρόσθεσα να μην περιμένουμε να γίνει κάτι καλό ή να παρατηρηθούν θετικές αλλαγές εφόσον αρθεί. Παρουσίασα μάλιστα ορισμένα επιχειρήματα και παραδείγματα για να στηρίξω αυτή τη θέση, ενώ εσύ μέχρι τώρα δεν έχεις δώσει ούτε ένα που να στηρίζει την δική σου.

    Μου αρέσει!

  57. Ο/Η physicist λέει:

    Για απρόσεκτες αναγνώστριες, δεύτερη παράγραφος, δεύτερη πρόταση.

    Πανελλαδικές: Εξαφάνισαν τον «κακό πρωθυπουργό» από την Έκθεση (!)

    Μου αρέσει!

  58. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Στο ελληνικό σύμπαν δε χωρούσε ο Νανόπουλος γιατί χαλούσε την πιάτσα

    Μου αρέσει!

  59. Ο/Η physicist λέει:

    Επιπλέον, Αλίκη: εκτός του ότι (ελπίζω από απροσεξία) μου βάζεις λόγια στο πληκτρολόγιο που δεν είπα (δεν είναι η πρώτη φορά), αποφεύγεις διαρκώς ν’ απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα, και καταφεύγεις σε ταμπέλες και χαρακτηρισμούς — τάλε κουάλε συριζαϊσμός αλλά από την άλλη πλευρά. Ό,τι θέτει ερωτηματικά στο όφελος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας με τον συγκεκριμένο τρόπο που το παρουσιάζουν οι υπαρασπιστές του είναι «κρατισμός» κλπ. Ας είναι.

    Έχω μάθει ν’ ασχολούμαι με την πραγματικότητα, όχι με ιδεολογίες. Θα χρησίμευε (και δεν θα ξαναρωτήσω εδώ, το υπόσχομαι) αν είχες συγκεκριμένες απαντήσεις σε δύο απλές ερωτήσεις.

    1. Ποια εμπειρικά στοιχεία υποστηρίζουν το συμέρασμα ότι η ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΑΕΙ στη χώρα μας […] μονον θετικά θα μπορουσε να επηρεάσει τον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης.

    2. Ποια ιδιωτικά ΑΕΙ που ιδρύθηκαν στην Ευρώπη από την δεκαετία του 1980 και μετά είχαν έστω και κατά μεγάλη προσέγγιση επιτυχημένη πορεία, δρώντας έτσι ως πόλοι υγιούς ανταγωνισμού με τα θετικά αποτελέσματα τα οποία ως γνωστόν έχει ο ανταγωνισμός.

    Μου αρέσει!

  60. Ο/Η physicist λέει:

    Το Μποκκόνι δεν είναι Πανεπιστήμιο αλλά Σχολή Οικονομικών. Επιπλέον, ιδρύθηκε το 1902, όταν το τοπίο ήταν διαφορετικό και λιγότερο «ώριμο». Το ερώτημα είναι τι μέλλον θα είχε ένα ΑΕΙ που να ιδρυθεί στις μέρες μας.

    Το παπικό Πανεπιστήμιο της Ναβάρρας ιδρύθηκε το 1952 και υπόκειται στον έλεγχο της διαβόητης Οργάνωσης Opus Dei. Το αφήνω στην κρίση του αναγνώστη αν αυτό θεωρείται δημόσιο ή ιδιωτικό — το Βατικανό είναι Κράτος με τεράστια οικονομικά αποθέματα. Επιπλέον, ούτε αυτό είναι πλήρες Πανεπιστήμιο.

    Το Πανεπιστήμιο Γιάκομπς της Βρέμης είναι πλήρες Πανεπιστήμιο και αξιοπρεπές αλλά τίποτε περισσότερο. Το 2007 διαδέχτηκε το International University of Bremen σώζωντάς το από την χρεωκοπία αλλά δεν έχει αξιοσημείωτη συνεισφορά ή επίδραση στο ερευνητικό ή εκπαιδευτικό περιβάλλον σε σύγκριση με τα άλλα (περίπου 80), δημόσια ΑΕΙ της Γερμανίας. Αποτελεί υποσημείωση στον γερμανικό πανεπιστημιακό χάρτη.

    Αν αυτά είναι όλα τα παραδείγματα που μπορεί να φέρει η Καθημερινή, τότε I rest my case.

    Μου αρέσει!

  61. Ο/Η physicist λέει:

    Αν ψάχνετε για πρόσφατα ιδρυθέν ΑΕΙ με ήδη σημαντική επίδραση και εξαιρετική φήμη, που έχει προσελκύσει ξεχωριστούς επιστήμονες, το δημόσιο IST Austria στο Γκούγκινγκ κοντά στη Βιέννη είναι πρώτης τάξεως παράδειγμα.

    Μου αρέσει!

  62. Ο/Η Αλικη λέει:

    Αν και δεν αξίζει τον κόπο: σου εχω απαντήσει. Ολα τα επιφανή ΑΕΙ του αγγλοσαξονικού χώρου που ανέφερα σε προηγούμενο σχολιο μου ειναι ιδιωτικά -μη κερδοσκοπικά. Δεν ξέρω γιατι αναφέρεσαι μονον σε ευρωπαϊκά ΑΕΙ και μαλιστα ιδρυθέντα μετα το 1980. Ειναι μια αυθαίρετη κατηγοριοποίηση, την οποια δεν είμαι υποχρεωμένη να σεβαστώ.

    Στα δικά μας: εσυ τι λες, δεν θα ειναι καλύτερο το να εχει ο υποψηφιος φοιτητής περισσότερες επιλογές; Επιπλέον, δεδομένου οτι τα ελληνικά ΑΕΙ -ως δημοσια- απεχθάνονται τη συνδεση με την αγορα σαν τις αμαρτίες τους, δεν θα βοηθούσε την οικονομία μια τέτοια συνδεση που ενδεχομενως θα επιχειρούσε ενα ιδιωτικό ΑΕΙ;

    ΥΓ: Ειναι άχαρη και κουραστική η συζητηση με έναν εμμονικο. Παρακαλώ, μην επανέλθεις.

    Μου αρέσει!

  63. Ο/Η physicist λέει:

    Αν και δεν αξίζει τον κόπο: σου εχω απαντήσει. Ολα τα επιφανή ΑΕΙ του αγγλοσαξονικού χώρου που ανέφερα σε προηγούμενο σχολιο μου ειναι ιδιωτικά -μη κερδοσκοπικά. Δεν ξέρω γιατι αναφέρεσαι μονον σε ευρωπαϊκά ΑΕΙ και μαλιστα ιδρυθέντα μετα το 1980. Ειναι μια αυθαίρετη κατηγοριοποίηση, την οποια δεν είμαι υποχρεωμένη να σεβαστώ.

    Διότι το συγκεκριμένο ερώτημα είναι τι όφελος θα προσέφερε η ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ σε μια χώρα με συγκεκριμένη πολιτική, οικονομική, και κοινωνική δομή όπως η Ελλάδα, σ’ ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο όπως η αρχή του 21ου αιώνα, και όχι το πόσο επιτυχημένα είναι ιδιωτικά ή ημι-ιδιωτικά ΑΕΙ σε άλλες κουλτούρες, τα οποία ιδρύθηκαν πριν πολλούς αιώνες.

    Στα δικά μας: εσυ τι λες, δεν θα ειναι καλύτερο το να εχει ο υποψηφιος φοιτητής περισσότερες επιλογές; Επιπλέον, δεδομένου οτι τα ελληνικά ΑΕΙ -ως δημοσια- απεχθάνονται τη συνδεση με την αγορα σαν τις αμαρτίες τους, δεν θα βοηθούσε την οικονομία μια τέτοια συνδεση που ενδεχομενως θα επιχειρούσε ενα ιδιωτικό ΑΕΙ;

    Επιλογές σε τι πράγμα; Σε Σχολές Μανώλα που μασκαρεύονται για Πανεπιστήμια; Για ποιον λόγο πιστεύεις ότι ιδιωτικά ΑΕΙ στην Ελλάδα του σήμερα θα έχουν διαφορετική τύχη από τα αντίστοιχά τους σε όλη την Ευρώπη, που χρεωκοπούν, καρκινοβατούν, αποτυγχάνουν, κι αφήνουν τους οιτητές τους στον δρόμο; Και ποιαν ακριβώς σύνδεση με την οικονομία έχει προωθήσει η Σχολή Κοσμητικής Οδοντιατρικής του λεγόμενου Πανεπιστημίου του Κρεμς;

    ΥΓ: Ειναι άχαρη και κουραστική η συζητηση με έναν εμμονικο. Παρακαλώ, μην επανέλθεις.

    Αν θέλεις να μην επανέλθω, να μην κάνεις ερωτήσεις. Εφόσον κάνεις, θα παίρνεις και τις απαντήσεις που έχει «ένας εμμονικός». Αντεπιχειρήματα συγκεκριμένα, ακόμα να παρουσιάσεις.

    Μου αρέσει!

  64. Ο/Η physicist λέει:

    ΥΓ: Υποθέτω ότι είναι υπερβολικό να περιμένω ν’ αναγνωρίσεις ότι μου απέδωσες φράση την οποία δεν είπα ποτέ.

    Μου αρέσει!

  65. Ο/Η δεξιος λέει:

    @ Φυσικός

    Πριν από 30 χρόνια στη μέση εκπαίδευση,στα ιδιωτικά σχολεία πήγαιναν μόνο μαθητές που ήθελαν να προβιβασθούν και είχαν δυσκολίες στα δημόσια συν μετρημένα στα δάχτυλα σχολεία για την ελίτ τύπου Κολλέγιο Αθηνών.
    Η κατάρρευση της δημόσιας μέσης εκπαίδευσης με συνεχείς απεργίες και καταλήψεις – από τις οποίες ξεκίνησε και την πολιτική καριέρα του ο Τσίπρας – είχε ως αποτέλεσμα την εξάπλωση των ιδιωτικών σχολείων σε εκτεταμένα μεσαία στρώματα που ήθελαν απλώς να έχουν τα παιδιά τους σε σχολεία της προκοπής.Κανείς γονέας υπό κανονικές συνθήκες δεν θα είχε όρεξη να πληρώνει δίδακτρα εάν μπορούσε να έχει σχολείο δωρεάν της προκοπής όπως είναι τα δημόσια.
    Ούτε θα έχει όρεξη για δίδακτρα στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο εάν δεν υπάρχει διαφορά από το δημόσιο,δηλαδή όχι καταλήψεις,όχι επιθέσεις αναρχικών,αστυνομία μέσα στη σχολή και αδιατάρακτη διδασκαλία.Οι συνθήκες στην Ελλάδα δεν είναι κανονικές και πελατεία θα υπάρξει.
    Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχει π.χ. το παρακάτω http://www.alba.edu.gr/ το οποίο δεν είναι παρά ένα οικονομικό πανεπιστήμιο χωρίς το όνομα,χρηματοδοτούμενο από το αμερικανικό Κολλέγιο και τον ΣΕΒ.Γιατί πηγαίνουν εκεί και όχι στην ΑΣΟΕΕ ή στην Βιομηχανική Πειραιώς και πληρώνουν δίδακτρα;
    Εκτός από τους παραπάνω λόγους βασικά δημοσίας τάξεως και επειδή έχει διασυνδέσεις με την Αμερική και εξασφαλίζει δουλειές στους αποφοίτους του και στο εξωτερικό.
    Αυτό είναι πολύ πιθανόν να συμβεί σε μια χώρα με 7.000 καθηγητές Ελληνοαμερικανούς,να ιδρυθούν ως ιδιωτικά παραρτήματα αμερικανικών πανεπιστημίων.
    Όντως τα οικονομικά είναι η εύκολη ειδικότητα και είναι δύσκολο να ιδρυθεί πολυτεχνείο και ιατρική.
    Εάν όμως συνεχίσει το ΕΜΠ να είναι ορμητήριο αναρχικών που καίνε τρόλλευ στην Πατησίων ούτε αυτό δεν αποκλείεται.

    Μου αρέσει!

  66. Ο/Η physicist λέει:

    Δεξιέ, αυτά είναι συγκεκριμένα επιχειρήματα που αναφέρονται στην σημερινή πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα, και έχουν βάση. Συμφωνώ μαζί σου ότι ορισμένες οικονομικές σχολές ή σχολές μάνατζμεντ έχουν ή ίσως έχουν μέλλον αλλά δεν το αρνήθηκα πουθενά παραπάνω — είναι όμως μπαλώματα, και δεν είναι Πανεπιστήμια. Βλέπω ότι συμφωνείς κι εσύ στο τέλος του σχολίου σου.

    Το τι συμβαίνει γύρω από το ΕΜΠ στην Πατησίων είναι πολύ σημαντικό θέμα αλλά δεν επηρεάζει την λειτουργία του Ιδρύματος το οποίο είναι πάνω στου Ζωγράφου σχετικά απαλλαγμένο από τέτοιες ομορφιές. Επιπλέον, ζητήματα τέτοιας υφής όπως αυτά που αναφέρεις έχουν πολύ βαθύτερες αιτίες και τα ιδιωτικά ΑΕΙ δεν επιδρούν στην λύση τους, εκεί θέλει άλλα πράγματα και Πολιτεία που να θέλει στ’ αλήθεια να λύσει το πρόβλημα. Αλλά στην Ελλάδα ούτε η τωρινή Κυβέρνηση το θέλει ούτε και καμία από τις προηγούμενες.

    Μου αρέσει!

  67. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Δημόσια πανεπιστήμια με σύγχρονο τρόπο λειτουργίας, αξιολόγηση διδασκόντων και συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα θα ήταν μια καλή αρχή. Δεν το βλέπω.

    Παράλληλη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων με υψηλές προδιαγραφές είναι ισως μια λύση

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.