Ποιος απαξιώνει τη ΔΕΗ;

Protagon /  Ποιος απαξιώνει τη ΔΕΗ;  /  Γιώργος Στρατόπουλος
Οι άνθρωποι που δύο χρόνια τώρα απαξιώνουν, εκμηδενίζουν και εξαϋλώνουν τη δημόσια περιουσία εμφανίζονται πάλι με το ίδιο μείγμα αφέλειας, θράσους και κυνισμού, ως υπερασπιστές της δημόσιας περιουσίας

Advertisements

About σχολιαστης

Σχολιάζω...
This entry was posted in Επιλογές, Πολιτική. Bookmark the permalink.

7 Responses to Ποιος απαξιώνει τη ΔΕΗ;

  1. Ο/Η Elias λέει:

    Ένα θέμα που κανείς δεν σχολιάζει είναι η θανατηφόρα για τη ΔΕΗ είσπραξη διαφόρων λογαριασμών. Έχει φτάσει το ποσό αυτό να είναι πάνω από το κόστος του ίδιου του ρεύματος. Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ΔΕΗ, που είναι η καθυστέρηση ή η μη πληρωμή λογαριασμών θα περιοριζόταν αν δεν βαρύνονταν από όλα τα άλλα ποσά. Θα μου πείτε πως θα μαζέψουν οι δήμοι τα ποσά. Αυτό είναι ένα άλλο θέμα και δεν αφορά τη ΔΕΗ. Ίσως οι δήμοι θα μπορούσαν να μαζεύουν τα ποσά που θέλουν αν παρουσίαζαν ένα έργο που θα άξιζε να το πληρώσει η κάθε δημότης.

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η m λέει:

    του Πέτρου Αναστασίου
    Δύο «αόρατα» τουρκικά πολεμικά πλοία, τεχνολογίας stealth, οι κορβέτες κλάσης Αda, HEYBELİADA (F511) και BÜYÜKADA (F512) έχουν διεισδύσει με την βοήθεια του σκοταδιού στην περιοχή του Σαρωνικού κόλπου και εντοπίστηκαν οπτικά πριν λίγο να πλέουν στην είσοδο του ναυστάθμου Σαλαμίνας.

    Εχει σημάνει συναγερμός καθώς τα τουρκικά πλοία φαίνεται ότι δεν έχουν καλές προθέσεις, καθώς έχουν ενεργοποιήσει τα οπλικά τους συστήματα, άρα δεν πρόκειται περί «αβλαβούς διέλευσης».

    Είναι η έκτη φορά που τουρκικά πολεμικά πλοία εισέρχονται στον Σαρωνικό κόλπο, μια ανάσα από την Αθήνα, αλλά η πρώτη που διεισδύουν τόσο βαθιά απαρατήρητα, εκμεταλλευόμενα την τεχνολογία ναυπήγησής τους που δίνει στα ραντάρ των ελληνικών πλοίων στίγμα… ψαροκάϊκου και βέβαια το σκοτάδι.

    Ελληνικά μαχητικά Mirage 2000EGM με βλήματα Exocet AM-39 έχουν απογειωθεί από την αεροπορική βάση της Τανάγρας, αλλά εκτιμάται ότι η χρήση τους τόσο κοντά σε ελληνικά πλοία μπορεία να έχει τραγικά αποτελέσματα αφού τα τουρκικά ESM μπορούν να εκτρέψουν το βλήμα από την πορεία του και να το κατευθύνουν επάνω στα ελληνικά πολεμικά!

    Ταυτόχρονα έντονη αεροπορική δραστηριότητα παρατηρείται στο βόρειο Αιγαίο με τέσσερις τετράδες τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών αποτελούμενων από μαχητικά F-16C/D Block 40, αναβαθμισμένων στο επίπεδο 52+ και F-4E Terminator να κινούνται προς το αεροδρόμιο της Λήμνου.

    Τα μαχητικά, προερχόμενα από τις αεροπορικές βάσεις της Μπαντίρμα (F-16 με ατρακτίδια κρούσης και πλοήγησης LANTIRN) και του Εσκί Σεχίρ (F-4E Terminator0 είχαν επιχειρήσει άλλη μία προσέγγιση πριν τα ξημερώματα, αλλά αποχώρησαν όταν σηκώθηκαν δύο δυάδες οπλισμένων ελληνικών μαχητικών F-16 από την Σμηναρχία της Λήμνου.

    Εχει ενημερωθεί τόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας (Π.Καμμένος), η οποία με την σειρά της ενημέρωσε τον πρωθυπουργό Α.Τσίπρα. Στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας επικρατεί πολεμικός πυρετός…

    Το υπουργείο Εξωτερικών με διάβημα του στην Αγκυρα πριν λίγο ζητεί την άμεση αποχώρηση των τουρκικών πλοίων από την Σαλαμίνα.

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Η προηγουμενη ειδηση υποθετω οτι δεν ισχυει

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Γιώργας λέει:

    Να θυμίσω την ημερομηνία: 1η Απριλίου

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Υπάρχουν και αντίστοιχες μυθοπλασίες προ ετών

    …………………………………………………………………………………………………………

    Ταυτόχρονα, μόλις προσγειώθηκαν σε ελληνικά αεροδρόμια τα πρώτα είκοσι αεροπλάνα της LUFTHANSA και άλλων γερμανικών εταιρειών πτήσεων charter, κατασχέθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση, οι δε επιβάτες τους, πάνω από 3700, φιλοξενηθήκαν υπό περιορισμό, αναγκαστικά διασκορπιζόμενοι σε διάφορα μέρη.

    Επίσης η είσπραξη μέρους του υπολοίπου της γερμανικής οφειλής, συνεχίσθηκε με τις κατασχέσεις του υπολειπόμενου χρόνου εκμετάλλευσης του αεροδρομίου ” Ελευθέριος Βενιζέλος” από την εταιρία «Hochtief» (που είχε κατασκευάσει και το καταφύγιο του Αδόλφου Χίτλερ), της Siemens Hellas, θυγατρικών φαρμακευτικών εταιρειών, κ.λ.π.

    Η γερμανική κυβέρνηση, προ των επερχομένων εκλογών, σκλήρυνε την στάση της και κήρυξε τον πόλεμο στην Ελλάδα.

    Γερμανικά πολεμικά αεροπλάνα εμφανίσθηκαν μετά από 72 έτη στον ελληνικό εναέριο χώρο για να ασκήσουν πίεση. Από τον γερμανικό σχηματισμό 2 αεροπλάνα με πιλότους, που ήταν εγγονοί παρασημοφορημενων χιτλερικών αεροπόρων βομβαρδιστικών καθέτου εφορμήσεως Junkers Ju 87 «Stuka» της Luftwaffe, ενεπλάκησαν σε σκληρές και επικίνδυνες αερομαχίες με ισάριθμα ελληνικά καταδιωκτικά. Κατά τους ελιγμούς πάνω από την Κέρκυρα συγκρούσθηκαν 2 αντίπαλα αεροπλάνα και κατέπεσαν στο Ιόνιο. Παρακούοντας τις κατευναστικές διαταγές του ελληνικού κέντρου επιχειρήσεων, 2 καταδιωκτικά με πιλότους , εγγονοί σφαγιασθεντων παππούδων στο Δίστομο και στα Καλάβρυτα, εκτόξευσαν ακαριαία όλους τους διαθεσίμους πυραύλους αέρα-αέρα και καταρριφθήκαν τρία γερμανικά αεροπλάνα .

    Η ΕΕ, το ΝΑΤΟ και ο ΟΗΕ με πολύ αυστηρές ανακοινώσεις καταδίκασαν τις απαράδεκτες – για πολιτισμένα (λέμε τώρα) κράτη-συμμάχους στο ΝΑΤΟ και εταίρους στην ΕΕ – πολεμικές εμπλοκές πάνω από τον ελληνικό εναέριο χώρο καθώς και τον -σε bungalows- περιορισμό Γερμανών τουριστών (οι περσότεροι των οποίων δεν είχαν αντίρρηση για την δωρεάν πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία, την δε βραδινή ικανοποίηση των ενδιαφερομένων Γερμανίδων, ανέλαβαν – σχεδόν μυστικά και λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις για να μην γίνουν αντιληπτοί από τους ημεδαπούς- αγγλομαθή και γερμανομαθή βαλκάνια γκαρσόνια).

    Μετά την Τουρκία στην Κύπρο το 1974, ήταν η δεύτερη φορα που μέλος του ΝΑΤΟ επιτίθεται σε άλλο μέλος του . Η κυβέρνηση έξαλλη απεφάσισε την έξοδο μας από το ΝΑΤΟ . Ευτυχώς, εκτός ΝΑΤΟ, θα γλυτώναμε ένα σωρό ετήσιες δαπάνες για εξοπλισμούς που βάρυναν από την δεκαετία του ‘60 τους ελληνικούς προϋπολογισμούς, καθώς και τα τρέχοντα έξοδα του πολεμικού μας ναυτικού ( τροφοδοσία προσωπικού, καύσιμα, πολεμοφόδια και εκτός έδρας) για τις περιπολίες έναντι της πειρατείας που είχε αναπτυχθεί στα παράλια της Βορείου Αφρικής, μετά τις συνεχιζόμενες επιθέσεις, εξεγέρσεις και διαμάχες που συνέχιζαν από το 2011 έως σήμερα, μεταξύ ΝΑΤΟ και αραβικών κρατών, αραβικών κρατών και νέων ασταθών κρατών και φυλών….

    Μου αρέσει!

  6. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Κρουστάλλη Δήμητρα

    Η οικονομική δολοφονία της ΔΕΗ διά χειρός Σύριζα
    Από τις καταγγελίες Τσίπρα το 2014 για ξεπούλημα και εθνικό έγκλημα και τις υποσχέσεις για δημοψήφισμα, στο σημερινό οικονομικό αδιέξοδο – Οι εντολές Σκουρλέτη που εκτόξευσαν τις οφειλές σε 2,6 δισ. και η πολιτική με τις δημοπρασίες που την αναγκάζουν να πουλάει κάτω του κόστους
    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/04/2017 05:45

    http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=871352

    Μου αρέσει!

  7. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    Έχουμε σοβαρό πρόβλημα με την ΔΕΗ. Και είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος μπλακ αουτ σε περιόδους αιχμής.

    http://www.kathimerini.gr/904430/article/oikonomia/epixeirhseis/megalyteros-apo-pote-o-kindynos-mplak-aoyt-sth-xwra-enw-h-deh-flertarei-me-th-xreokopia

    Μεγαλύτερος από ποτέ ο κίνδυνος μπλακ άουτ στη χώρα, ενώ η ΔΕΗ φλερτάρει με τη χρεοκοπία

    ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

    «Φοβόμαστε ότι δεν θα έχουμε ρεύμα». Με αυτή την αγωνία πορεύεται η αγορά ηλεκτρισμού, από τον Φεβρουάριο και μετά που η ενεργειακή κρίση του αμέσως προηγούμενου διμήνου ξεπεράστηκε και «με τη βοήθεια της τύχης». Την ίδια αγωνία εξέφρασε μέσα στην εβδομάδα και ο πρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Θεόδωρος Φέσσας. «Φοβάμαι έναν ξαφνικό θάνατο της ΔΕΗ», δήλωσε ο κ. Φέσσας και συμπλήρωσε: «Κάποια στιγμή το καλοκαίρι με την αύξηση της ζήτησης, η ΔΕΗ δεν θα μπορεί να εγγυηθεί την αδιάλειπτη παροχή ενέργειας όπως την ξέρουμε σήμερα… Χρειάζεται εδώ και τώρα ριζική αναμόρφωση της αγοράς ενέργειας…».

    Η αγωνία που εκφράζεται εν γένει από τον επιχειρηματικό κόσμο αντανακλά τα αποτελέσματα της μη έγκαιρης αναγκαίας αναδιάρθρωσης της ΔΕΗ και της αγοράς ηλεκτρισμού, που θεωρητικά ξεκίνησε από το 2001. Η πρόσφατη ενεργειακή κρίση ανέδειξε όλα τα προβλήματα και τις στρεβλώσεις της αγοράς, φέρνοντάς τη στα όρια των αντοχών της. Μπορεί οι καταναλωτές να μην αντελήφθησαν ότι βρέθηκαν πολύ κοντά στο μπλακ άουτ, το οποίο απεφεύχθη «και με τη βοήθεια της τύχης» όπως δημοσίως παραδέχτηκε ο πρόεδρος της ΡΑΕ κ. Νίκος Μπουλαξής, θα κληθούν όμως να σηκώσουν το οικονομικό κόστος της αποτροπής του. Ηδη οι καταναλωτές φυσικού αερίου πληρώνουν μεσοσταθμικές αυξήσεις κατά 13% στα τιμολόγιά τους, καθώς η ΔΕΠΑ έχει μεταβιβάσει στην κατανάλωση το αυξημένο κόστος των έκτακτων φορτίων LNG που με αγωνία αναμένονταν να φτάσουν στην ώρα τους στο λιμάνι της Ρεβυθούσας. Αργά ή γρήγορα και οι καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος θα κληθούν να πληρώσουν το πρόσθετο κόστος ύψους 70 εκατ. ευρώ της ενεργειακής κρίσης, που επιβάρυνε τη ΔΕΗ.

    Αβεβαιότητα

    Κοινή είναι η εκτίμηση των εμπλεκομένων στην αγορά ηλεκτρισμού ότι η διασφάλιση της ομαλής τροφοδοσίας της χώρας σε ηλεκτρισμό σε περιόδους αιχμής έχει καταστεί, πλέον, αβέβαιη και στην καλύτερη περίπτωση ιδιαίτερα κοστοβόρα. Το τραγικό είναι ότι ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση διαπραγματεύεται με τους θεσμούς μεταρρυθμίσεις στη βάση του μικρότερου πολιτικού κόστους, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τη διάσωση της ΔΕΗ και την ομαλή λειτουργία της αγοράς ηλεκτρισμού, παρά την πλήρη επίγνωση της κατάστασης και τα «καμπανάκια» για το ατύχημα.

    Η ίδια η ΡΑΕ, που έχει την ευθύνη της λειτουργίας της ενεργειακής αγοράς, συμμερίζεται τις ανησυχίες περί αδυναμίας του συστήματος να ανταποκριθεί στις αιχμές του θέρους και κυρίως της επόμενης χειμερινής περιόδου. «Δεν ανησυχώ ιδιαίτερα για το καλοκαίρι, παρότι τα πράγματα είναι δύσκολα. Οι ανάγκες σε ηλεκτρισμό πιστεύω ότι θα καλυφθούν με εισαγωγές αφού στις γύρω χώρες δεν παρατηρείται μεγάλη αύξηση της ζήτησης. Εκείνο που με ανησυχεί περισσότερο είναι οι χειμερινές αιχμές και δουλεύουμε από τώρα σενάρια και σχέδια για να αποφύγουμε προβλήματα τροφοδοσίας», δηλώνει στην «Κ» ο πρόεδρος της ΡΑΕ κ. Νίκος Μπουλαξής.

    Αυτό που έχει αλλάξει σε σχέση με πέρυσι και υποχρεώνει τις αρμόδιες Αρχές να πάρουν προληπτικά μέτρα για τη διασφάλιση της ομαλής τροφοδοσίας της χώρας σε ηλεκτρισμό είναι η μεσολάβηση της πρόσφατης ενεργειακής κρίσης. Εκτός από το υψηλό κόστος ενέργειας άφησε πίσω της εξαντλημένες τις ούτως η άλλως αναξιόπιστες λόγω παλαιότητας λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, που «εκλήθησαν» να δουλέψουν στα όριά τους και πολλές ώρες προκειμένου να μην καταρρεύσει το σύστημα. Παράλληλα, περιόρισε δραματικά τα υδάτινα αποθέματα, αφήνοντας το σύστημα χωρίς τις απαραίτητες εφεδρείες για την κάλυψη των αιχμών. Οι υδροηλεκτρικές μονάδες της ΔΕΗ επιστρατεύτηκαν για τη στήριξη του συστήματος το δίμηνο Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου και λειτούργησαν σε τέτοιο βαθμό, που, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν παράγοντες της ΔΕΗ, κάποιες από αυτές «στέρεψαν και άρχισαν να τραβάνε χαλίκια».

    Η οικονομική κατάσταση της ΔΕΗ, ως ο βασικός πυλώνας της αγοράς, είναι η μεγαλύτερη πηγή ανησυχίας αφού πιθανό «ατύχημα» θα σημάνει και τη χρεοκοπία της χώρας. «Οι χώρες χρεοκοπούν από τις τράπεζες και την ενέργεια», είναι μία από τις χαρακτηριστικές φράσεις του επικεφαλής της επιχείρησης Μανόλη Παναγιωτάκη. Η τραγική κατάσταση της ΔΕΗ αποτυπώνεται στα αποτελέσματα του 2016, που δημοσιοποίησε την περασμένη Παρασκευή. Τα καθαρά κέρδη που εμφανίζει η εταιρεία ύψους 67,5 εκατ. ευρώ οφείλονται κυρίως στη μείωση των προβλέψεων για επισφάλειες κατά 53,2% (415,1 εκατ. από 886,3 εκατ. πέρυσι). Οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές στο τέλος του 2016 ανήλθαν σε 759 εκατ. έναντι 575 εκατ. το 2015. Με άδεια σχεδόν ταμεία η ΔΕΗ πρέπει να πληρώσει, μέσα στο 2017, μόνο για την εξυπηρέτηση των δανείων της 850 εκατ. και 650 εκατ. για συμβολαιοποιημένες επενδύσεις.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s