Ο ανέντιμος κυρ-Παντελής. Ο έντιμος κύριος Χόρχε και το Αριστερό Ηθικό Πλεονέκτημα

Liberal  /  Ο ανέντιμος κυρ-Παντελής. Ο έντιμος κύριος Χόρχε και το Αριστερό Ηθικό Πλεονέκτημα

Του Γιάννη Κουζηνού

Ο κύριος Χόρχε και η σύζυγός του γεννήθηκαν και ζουν στην Βενεζουέλα. Λίγο πάνω από τα 40 έχουν ζήσει για τα καλά την εποχή πριν από τον Τσάβες αλλά και τα 17 χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από την Σοσιαλιστική Μπολιβαριανή Επανάσταση. Ο κύριος Χόρχε και η σύζυγός του στήριξαν με όλες τους τις δυνάμεις και με όλους τους τρόπους το καθεστώς από τις πρώτες μέρες του. Ο κύριος Χόρχε και η σύζυγός του υπήρξαν φανατικοί Τσαβίστας και αυτή είναι η ιστορία τους που εδώ και μέρες θέλω να μοιραστώ μαζί σας.

Ψάχνοντας τα λόγια για να σας μεταφέρω την ιστορία του κυρίου Χόρχε και της ωραιοτάτης συζύγου του μου ήρθε στο μυαλό το τραγούδι του 1975 «Ο κυρ-Παντελής» που με ιδιαίτερο πάθος ερμήνευσε ο συγχωρεμένος Πάνος Τζαβέλας. Το τραγούδι αυτό είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως καλλιεργήθηκε το Αριστερό ηθικό πλεονέκτημα μέσα από την τέχνη στα χρόνια της μεταπολίτευσης χωρίζοντας την κοινωνία σε δεξιούς γερολαδάδες και ονειροπόλους, καταπιεσμένους αριστερούς νέους. Ο κυρ-Παντελής του τραγουδιού έχει κατάστημα κάπου στη γη και εργάζεται από το πρωί μέχρι το βράδυ καθημερινά για να βγάλει λεφτά. Πολλά λεφτά. Το τραγούδι δεν αναφέρει αν ο κυρ-Παντελής έχει υπαλλήλους, αν δίνει εργασία δηλαδή και σε άλλους συνανθρώπους του αλλά αφού βγάζει πολλά λεφτά αυτό είναι και το πιθανότερο. Ο κυρ-Παντελής, κατά τον στιχουργό του τραγουδιού, είναι σίγουρο ότι εφόσον εργάζεται σκληρά στην επιχείρηση του είναι ένα άδειο πετσί χωρίς πνοή που δεν ενδιαφέρεται παρά μόνο για τα υλικά αγαθά και δεν δίνει καμία σημασία για την πνευματική τροφή αλλά και για τους συνανθρώπους του που πεθαίνουν σε όλο τον πλανήτη.

Ο κυρ-Παντελής είναι σίγουρο κατά τον στιχουργό του τραγουδιού ότι δεν διαβάζει λογοτεχνία όπως ο Καρανίκας, δεν ενδιαφέρεται για τους πρόσφυγες του κολαστηρίου της Αμυγδαλέζας και είναι ένα σκουλήκι άχρηστο σ’ αυτή τη γη, αντίθετα με τους ονειροπόλους νέους που ενώ εκείνος δουλεύει σκληρά, αυτοί γενικά και αόριστα… ονειροπολούν οπότε αυτομάτως είναι και καλύτεροι, αριστεροί άνθρωποι.

Ο κύριος Χόρχε και η σύζυγός του ήταν ένα ζευγάρι ονειροπόλων αριστερών νέων όταν ο Τσάβες ανέλαβε για πρώτη φορά την Προεδρία στην Βενεζουέλα. Και οι δύο δραστήρια μέλη του PSUV, πολιτικός συνασπισμός του Τσάβες, ο κύριος Χόρχε ήταν τότε χαμηλόβαθμος αστυνομικός και η σύζυγος του άνεργη. Χρησιμοποιώντας τις πολιτικές τους γνωριμίες μέσα στον κύκλο των σοσιαλιστών επαναστατών ο κύριος Χόρχε πήρε απανωτές προαγωγές και η σύζυγος του προσλήφθηκε στο δημόσιο και γρήγορα κατέκτησε με την αξία της θέση διευθυντή σε κρατική τράπεζα. Μετά από μερικά χρόνια ο κύριος Χόρχε παραιτήθηκε από την αστυνομία και άρχισε να πουλά ασφάλειες ζωής, αρχικά στους πρώην συναδέλφους του αλλά και τους συναδέλφους της συζύγου του σε όλα τα απαλλοτριωμένα υποκαταστήματα τραπεζών, πρώην ιδιωτικά και νυν κρατικά με μεγάλη επιτυχία αφού όπως αντιλαμβάνεστε είναι πολύ δύσκολο για ένα δημόσιο υπάλληλο να πει όχι σε έναν πρώην υψηλόβαθμο αστυνομικό με μεγάλες πολιτικές γνωριμίες την στιγμή μάλιστα που η γυναίκα του είναι το αφεντικό σου.

Ο δρόμος προς την σοσιαλιστική ολοκλήρωση συνεχίστηκε για τον κύριο Χόρχε που αγόρασε 3 ταξί, βάζοντάς τα να σουλατσάρουν στο Καράκας με αφετηρία την πιάτσα που δημιουργήθηκε για τον ίδιο, λίγα μέτρα έξω από το σπίτι μας. Ο κύριος Χόρχε τα τελευταία χρόνια οδηγούσε όλο και πιο σπάνια ο ίδιος κάποιο από τα ταξί του, και μόνο νωρίς τα πρωινά,αφού τον περισσότερο χρόνο του τον αποροφούσε η πώληση τροφίμων στην μαύρη αγορά μαζί με τους ασυνομικούς πρώην συναδέλφους του αλλά και η διατήρηση σε απαστράπτουσα κατάσταση του ολοκαίνουριου Jeep Cherokee που είναι και το καμάρι του. Έτσι γνωρίσαμε και εμείς τον κύριο Χόρχε. Κάθε φορά που για οποιοδήποτε λόγο ο γείτονας που μεταφέρει την κόρη μας στο σχολείο αδυνατούσε,την μεταφορά αναλάμβανε προσωπικά ο ίδιος. Πάντα γλυκομίλητος είναι η αλήθεια,με την προπαγάνδα υπέρ του καθεστώτος στο στόμα αλλά και στο ραδιόφωνο που έπαιζε συνεχώς πύρινους λόγους του Τσάβες, του Μαδούρο ή κάποιου άλλου εκ των ηγετών της επανάστασης. Πιθανή προσπάθεια αντιλόγου προς τα λεγόμενα του κυρίου Χόρχε αντιλαμβάνεστε ότι όχι μόνο θα ήταν χωρίς νόημα αλλά ίσως και επικίνδυνη. Τα χρόνια πέρασαν και φτάσαμε στο σήμερα με την κατάσταση στην Βενεζουέλα να είναι όπως σας την έχω περιγράψει μέσα από τα άρθρα μου,επηρεάζοντας αρνητικά την ζωή όλων,ακόμα και την ζωή του κυρίου Χόρχε. Και πριν λίγους μήνες έγινε το θαύμα.

Το ραδιόφωνο στο ταξί επιτέλους σίγησε και ως εκ θαύματος ο κύριος Χόρχε άρχισε να μιλά επικριτικά κατά του καθεστώτος και της ανίκανης, διεφθαρμένης κυβέρνησής τους! Καμία αυτοκριτική φυσικά. Ο ίδιος δεν φταίει σε τίποτα για την όλη κατάσταση. Όταν μάλιστα πήρα το θάρρος να οδηγήσω τη συζήτηση προς τα εκεί, λέγοντάς του ότι όσοι στήριξαν το καθεστώς όλα αυτά τα χρόνια πρέπει να δώσουν τώρα μάχη για την ανατροπή του από την εξουσία, σταμάτησε την κουβέντα ιδιαίτερα εκνευρισμένος. Πριν από περίπου δύο εβδομάδες ο κύριος Χόρχε μας ενημέρωσε ότι επειδή η επιβίωση στην Βενεζουέλα, έτσι όπως έχουν τα πράγματα είναι πλέον αδύνατη, σε περίπου δύο μήνες θα πάρει την οικογένεια του και θα φύγουν από την χώρα.

Όχι. Ο κύριος Χόρχε δεν θα μεταναστεύσει στην σοσιαλιστική Κούβα που όλα αυτά τα χρόνια μας έλεγε ότι θαυμάζει αλλά ούτε σε κάποιο άλλο σοσιαλιστικό παράδεισο. Ο κύριος Χόρχε θα πάρει την οικογένεια και τα υπάρχοντα του και θα μετακομίσει στο Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, αφήνοντας τους ανέντιμους Βενεζολάνους κυρ Παντελήδες να δίνουν από το πρωί μέχρι το βράδυ τον άνισο αγώνα ενάντια στην κατάσταση που δημιούργησαν έντιμοι ονειροπόλοι νέοι αριστεροί επαναστάτες σαν τον κύριο Χόρχε με το ηθικό πλεονέκτημα.

 

Advertisements

About σχολιαστης

Σχολιάζω...
This entry was posted in Πολιτική. Bookmark the permalink.

56 Responses to Ο ανέντιμος κυρ-Παντελής. Ο έντιμος κύριος Χόρχε και το Αριστερό Ηθικό Πλεονέκτημα

  1. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Η κουτοπονηρια, η ιδιοτελεια και η αλληλουποστηριξη των δημοσιων υπαλληλων δηθεν αντιτιθεμενων διαφορετικων παραταξεων εχει αναφερθει στην παγκοσμια λογοτεχνια, λ.χ. το 1920

    «….σηματα διαφορων μεγεθων και χρωματων γυαλιζαν στα πετα τους. Ολοι του φορουσαν τετοια σηματα ….Ολοι τους ηταν συναδελφοι, φαινομενικες οι παραταξεις ης Δεξιας και της Αριστερας……
    «Ετσι!» φωναξε ο Κ.,…., ολοι σας εδω μεσα ειστε , βλεπω , υπαλληλοι, εσεις ειστε η διεφθαρμενη συμμορια , …., προσποιηθηκατε οτι σας χωριζουν παραταξεις,….Λοιπον , νομιζω οτι ωφεληθηκατες αρκετα….»

    Φραντς Κάφκα, «Η Δίκη», μτφρ.: Αλέξανδρος Κοτζιάς (Κέδρος, 1995) , σελ. 55-56

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η physicist λέει:

    Η Βενεζουέλα είναι κόλαση, σύμφωνοι. Ο κ. Κουζηνός από την άλλη, πόσην ακριβώς αξιοπιστία έχει και τι ξέρουμε γι’ αυτόν; Τι μας κάνει να τον έχουμε αναγορεύσει σε κύρια πηγή ενημέρωσης για τη Βενεζουέλα μέσω των άρθρων του στο λίμπεραλ;

    (Ελπίζω να μη βγει κανείς και μου πει ότι υπερασπίζομαι τον Μαδούρο. Άλλο λέω).

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Έχουμε γράψει αναλυτικά για τον κ. Κούζηνο σπο τη θεσσαλονίκη που βρεθηκε στη Βενεζουέλα
    Δεν θυμαμαι αν ηταν για 1η φορά στην καλύβα ή σε αυτό το σαλούν
    Δεν μας λεει κατι που δεν ξερουμε
    Γραφει τις ιστορίες του που οποιος θελει τις διαβάζει

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η physicist λέει:

    Χμ, ναι, αυτό είναι προφανές, όποιος θέλει διαβάζει όποιος δεν θέλει δεν διαβάζει. Όπως επίσης όλοι κρίνονται αφού διαβαστούν, παρεκτός κι αν η πράξη της ανάγνωσης είναι κατά τη γνώμη σου και αυτόματη παραδοχή της αυθεντίας του αναγνώσματος.

    Εμένα μου προκαλούν ερωτήματα ορισμένα πράγματα όπως π.χ. το γεγονός ότι ο κ. Κ. ζει κατά τα λεγόμενά του εγκλωβισμένος και με την οικογένειά του να πεινάει σ’ ένα δικτατορικό καθεστώς το οποίο φυλακίζει και διώκει τους πολιτικούς του αντιπάλους αλλά ο ίδιος γράφει ανενόχλητος και διαρκώς πύρινα αντικαθεστωτικά άρθρα στο λίμπεραλ. Ξέρετε εσείς κανέναν φουκαρά λιμοκτονούντα αλλοδαπό παντρεμένο με Ελληνίδα που να ζούσε στην Ελλάδα επί Χούντας και να αρθρογραφούσε τακτικά με αντιδικτατορικά άρθρα σε εφημερίδα της γενέτειράς του; Και δεν θα τον είχε μαζέψει η Ασφάλεια για να του υποδείξει ν’ αρχίσει να συμμορφώνεται σιγά-σιγά;

    Γράφει ο ίδιος στο παραπάνω άρθρο του:

    Πιθανή προσπάθεια αντιλόγου προς τα λεγόμενα του κυρίου Χόρχε αντιλαμβάνεστε ότι όχι μόνο θα ήταν χωρίς νόημα αλλά ίσως και επικίνδυνη.

    Πιθανή προσπάθεια αντιλόγου στον κ. Χόρχε θα ήταν επικίνδυνη αλλά η επανειλημμένη, επώνυμη, γραπτή και σφοδρότατη κριτική στο καθεστώς Μαδούρο είναι αβλαβής; Δεν βγάζει νόημα.

    Εγώ δεν έχω άλλη γνώση, απλώς μερικά πράγματα μου φαίνοναι παράξενα. Ευχαρίστως ν’ ακούσω οτιδήποτε διαψεύδει την καχυποψία μου και το κούμπωμα που έχω απέναντι σ’ αυτές τις ιστορίες.

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Ισως το ότι είναι Ευρωπαίος πολίτης ξένος και γράφει επώνυμα, σε ξένο μέσο είναι και η προστασία του. Επίσης η γυναίκα του έχει και Ισπανική υπηκοότητα

    Αλλά είναι άχαρη κουβέντα αυτή. Αν βρεις κάτι εναντίον του γράψε το.

    Μου αρέσει!

  6. Ο/Η physicist λέει:

    Επισήμανα μιαν αντίφαση σ’ αυτά που λέει ο ίδιος. Ότι δηλαδή θα ήταν επικίνδυνο ν’ αντιμιλήσει στον κ. Χόρχε ενώ την ίδια στιγμή αρθρογραφεί αντικαθεστωτικά χωρίς ενδοιασμούς. Τίποτε περισσότερο απ’ αυτό, και δεν έχω λόγους να γίνω μάντης.

    Επιπλέον: κατάλαβε ότι δεν έχω τίποτε προσωπικό εναντίον κανενός, Σχο, και δεν με διατρέχει καμία διάθεση να ψάξω επί τούτου να βρω κάτι εναντίον του κ. Κουζηνού. Υποτίθεται ότι γίνεται ελεύθερη συζήτηση με όρους λογικών επιχειρημάτων αλλά δυστυχώς αμέσως γυρίζει το πράγμα στο τι έχει κανείς «υπέρ» και «εναντίον» του ενός ή του άλλου. Τίποτε δεν έχω εναντίον του, επαναλαμβάνω.

    Είναι λυπηρό τελικώς. Αν θέλεις να κάνεις το μπλογκ σου ένα απλό shout box κατά του σανέλ, του μαδούρου και όλων των επί Γης πυροβολημένων, δικό σου είναι το μαγαζί, κάνε το, κανείς δεν σε εμποδίζει. Και θα έρχεται ο καθένας στο κάθε αντιμαδουρικό άρθρο να ρίχνει την κατάρα του στην τσαβική Βενεζουέλα να ξεχαρμανιάζει, και όλοι θα είναι ευτυχισμένοι. Δικαίωμά σου — αλλά απαντήσεις της μορφής «όποιος θέλει διαβάζει» και «αν βρεις εναντίον του γράψε» μου φαίνονται απρεπείς.

    Μου αρέσει!

  7. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Κάτι ξέρεις από απρεπή σχόλια. 🙂

    Ειδικά αυτό το χαφιεδίστικο, πώς γράφει και δεν τον έχουν συλλάβει, ύποπτο, ήταν όλα τα λεφτά.

    Ομολογώ ότι αυτή η συμπεριφορά με κούρασε. Αν νομίζεις ότι στο blog ρίχνουν κατάρες, άντε αλλού που θα βρεις ομοϊδεάτες σου. Αρκετά.

    Μου αρέσει!

  8. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Μολις 2,5 ωρες ελειψα (διοτι παρακολουθουσα την μεγαλη ληστεια του τραινου στην καθεστωτικη ΕΡΤ1 🙂 ) και ο φυσικος εξαντλει ολα τα λογικα επιχειρηματα για τον συμπαθη ελληνα αρθρογραφο, στην χωρα που ειναι 3η στις δολοφονιες στον κοσμο.

    Απ την αλλη -νομιζω οτι εχει καποιο δικιο για την μονομερεια των θεσεων των περισσοτερων σχολιαστων , για τους οποιους ο σχολιστης δεν φερει καμμια ευθυνη.

    Η ουσια του αρθρου ειναι οτι τυχοδιωκτες, απληστοι, φιλοι αυταρχικων παραταξεων ή καθεστωτων
    ωφελουνται τα μαλλα με θεσεις, χρηματα, αποκτηση περιουσιας,…. και οταν οσμιζονται την αλλαγη καθεστωτος διαφευγουν σε ασφαλη χωρα.

    Αυτα εχουν γινει πολλες φορες τον 20ο αιωνα και συνεχιζεται λ.χ. απο χιτλερικους που διεφυγαν στην Λατινικη Αμερικη, γιατι να μην γινει μια αλλη φορα και για τον απληστο πλην γλυκομιλητο Χορχε.

    Μου αρέσει!

  9. Ο/Η δεξιος λέει:

    Στη Βενεζουέλα δεν υπάρχει ακριβώς δικτατορία.Στο Κογκρέσσο έχει πλειοψηφία η αντιπολίτευση.
    Βέβαια ο αρχηγός της είναι στη φυλακή όπως και άλλοι πολιτικοί.Υπάρχουν παραστρατιωτικές ομάδες του Μαδούρο,οι oνομαζόμενοι collectivos,που περιπολούν τις γειτονιές και ασκούν τρομοκρατία.Αντιπολιτευόμενες εφημερίδες και κανάλια έχουν αλλάξει χέρια με πιέσεις αλλά άλλες υπάρχουν ακόμη.Ο Μαδούρο αρνείται να κάνει το δημοψήφισμα που του ζητάνε με εκατομμύρια υπογραφές αλλά οι υπογραφές μαζεύθηκαν.Διαδηλώσεις εναντίον του γίνονται αλλά και πέφτει ξύλο.Απειλεί ότι δεν ξέρει πότε θα ξαναγίνουν εκλογές αλλά είναι μια ρευστή κατάσταση.
    Ίσως αυτή είναι η εξήγηση,τα περιθώρια ελευθερίας που έχει τα ξέρει ο καθένας.

    Μου αρέσει!

  10. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Η αδυναμία να διαχειριστούν τη φτώχεια οδηγεί τους καθεστωτικούς σε ακραίες καταστάσεις που πάνε προς ένα είδος δικτατορίας. Το μεγάλο πλήγμα για το καθεστώς ήταν οι εκλογές τις οποιες έχασε με μεγάλη διαφορά. Απο τότε Μαδούρο και -ελεγχόμενο μετά 15 χρόνια σοσιαλισμού- ανώτατο δικαστήριο, μπλοκάρουν κάθε απόφαση της βουλής που δεν τους αρέσει.

    Αν δεν θαύμαζαν το καθεστώς οι κυβερνώντες, το ενδιαφέρον μας θα ήταν μικρότερο, απλώς θα συμπάσχαμε με το λαό της Βενεζουέλας για τα δεινά που υφίσταται. Ο θαυμασμός ενός τέτοιου καθεστώτος από τους συριζοψέκ είναι πρώτη είδηση, όσο οι συριζοψέκ είναι στην εξουσία.

    Μου αρέσει!

  11. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    «Στη Βενεζουέλα δεν υπάρχει ακριβώς δικτατορία.»

    Στην Βενεζουέλα υπάρχει μία μορφή πολιτικού αυταρχισμού, ηπιότερου ίσως από τα αυταρχικά καθεστώτα της Λατινικής Αμερικής των δεκαετιών του ’70 και ’80, αλλά πάντως αυταρχισμού, και ούτε κατά διάνοια η χώρα δεν είναι ένα φυσιολογικό δημοκρατικό καθεστώς. Σε οποιαδήποτε φυσιολογική δημοκρατία ο Μαδούρο και η παρέα του θα είχαν πάρει πόδι από καιρό.

    Μου αρέσει!

  12. Ο/Η Αλικη λέει:

    Σχο 9:19. +1

    Μου αρέσει!

  13. Ο/Η Ενη λέει:

    «Το τραγούδι αυτό είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως καλλιεργήθηκε το Αριστερό ηθικό πλεονέκτημα μέσα από την τέχνη στα χρόνια της μεταπολίτευσης χωρίζοντας την κοινωνία σε δεξιούς γερολαδάδες και ονειροπόλους, καταπιεσμένους αριστερούς νέους. » (Κουζηνος)

    Οσοι ασχολουνται με την Τεχνη ειναι ενδεχομενως και καλλιεργουμενα στοιχεια, που εξελισσονται σε λαμογια, μαυραγοριτες και ολων των ειδων τα κοινωνικα αποβλητα.
    Ελεος, κ. Κουζηνε, με το μηνυμα που δινετε.

    Μου αρέσει!

  14. Ο/Η Αναγνώστης ο αθηναίος λέει:

    ¨οταν ο …άλλος έλεγε ότι ο κατήφορος του ..αναθεωρητισμού(*) καταλήγει στον πάτο, πού να τόξερε ότι θάβρισκε συνηγορία τόσα χρόνια μετά από αναθεωρητές (του αφηγήματος της αριστεράς μετά το 74 και όταν λέμε αριστερά βάλτε και τη σοσιαλδημοκρατία έστω και την ..πατριωτική μέσα) που νομίζουν ότι στην Πολιτική, όλα είναι απλά και μονοσήμαντα.
    Καλά λέει η Ένη (προσφυώς) πολιτική ανάλυση και συμπέρασμα έξω από τα ιστορικά πλάισια του φιανομένου αναφοράς, οδηγεί σε αναπαραγωγή αυτού που θέλουν να αναθεωρήσουν.
    Ένα πράμα σαν το αντεστραμμένο είδωλο δηλαδή που λένε και στι …φυσικές επιστήμες 😆

    (*) ως τέτοιος οριζόταν ο δεξιός οπορτουνισμός – πολιτικός τυχοδιωκτισμός, καθότι υπήρχε και ο αριστερός ο οποίος χρεωνόταν ως αριστερισμός (xo xo xo)

    Μου αρέσει!

  15. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Η τέχνη ήταν ταξικό όπλο στα χέρια του κκε, ενη
    Γιατί σου κανει εντύπωση? 📯😎

    Μου αρέσει!

  16. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Και του ΚΚΕ (εσ) 📯😎

    Μου αρέσει!

  17. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    «…Οι σκλαβοι δεν ονειρευονται την ελευθερια τους, αλλα να γινουν αφεντες»

    The Bridge (U.S. TV series)

    Μου αρέσει!

  18. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    «Υπό κράτηση» η σύζυγος Φιγιόν – Προς κατάρρευση η προεδρική του καμπάνια
    πριν 15′

    Υπό κράτηση φέρεται να βρίσκεται η σύζυγος του υποψηφίου προέδρου της Γαλλίας Φρανσουά Φιγιόν, Πενελόπ, για τις κατηγορίες περί αργομισθίας της στο γαλλικό κοινοβούλιο, αλλά και σε λογοτεχνικό περιοδικό, σύμφωνα με τον ιστότοπο mediapart.fr και το πρακτορείο Bloomberg. O κεντροδεξιός πολιτικός ανέβαλε επίσκεψή του σε γεωργική έκθεση, συσκέπτεται με ανώτερα κομματικά στελέχη των Ρεπουμπλικανών και αναμένεται να προβεί σε δηλώσεις

    http://www.naftemporiki.gr/

    ΥΓ Δεξιοι και μη οι περισσοτεροι κρατικοδιαιτοι ελαφρως εργααζομενοι ή εργαζομενοι μαϊμου

    Μου αρέσει!

  19. Ο/Η Ενη λέει:

    «Η τέχνη ήταν ταξικό όπλο στα χέρια του κκε, ενη »

    Ενω, ας πουμε μεχρι το ’74, την «Τεχνη» εκπροσωπουσαν τα καραγκιοζολικια της Χουντας στο Καλλιμαρμαρο και πριν η ΥΕΝΕΔ με τον «Αγνωστο Πόλεμο» με τον οποιο τα παιδια (και κυρίως τα αγορια), διαπαιδαγωγουνταν λατρευοντας τον πολεμο.
    (Ο Καμμενος δεν ξερω ποιας ηλικιας ηταν τοτε, αλλα σιγουρα αυτά ηταν τα «ειδωλα» του, και τωρα παιζει αυτον τον ρολο ……. ως υπουργος Αμυνας,.)
    Δυστυχως για μας.

    Μου αρέσει!

  20. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Αλλο η τεχνη αλλο το χουντικο κιτς

    Μου αρέσει!

  21. Ο/Η Ενη λέει:

    συνεχεια

    Α, ναι οι γιορτες της Χουντας λεγονταν «Οι πολεμικες αρετες των Ελληνων». !!!!!!!

    Τα εργα Τεχνης που προβαλλονταν μετα την μεταπολιτευση, απο τις προοδευτικες δυναμεις ,ηταν ενα εγκωμιο στην Ειρήνη. Αλλωστε τοτε τι Κινημα της Ειρηνης ειχε μια παγκοσμια απηχηση. οπως και στην Ελλαδα.

    Μου αρέσει!

  22. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Ενη, μια πολιτική δύναμη που έχει πρόγραμμα να καταργήσει τη δημοκρατία και να κάνει τη δική της Χούντα, δεν είναι προοδευτική. Είναι η μεγάλη παρανόηση της μεταπολίτευσης που την πληρώνουμε τώρα σε σκληρό νόμισμα. 🙂

    Μου αρέσει!

  23. Ο/Η Ανανγώστης ο αθηναίος λέει:

    Συμφωνώ Σχολιαστή δεν είναι προοδευτική, αλλά καταντά να μοιάζει ως τέτοια, όταν ΄πολλοί που θέλουν να αναθεωρήσουν τις παρανοήσεις της μεταπολίτευσης το κάνουν με τρόπο που τις δικαιώνουν. Διότι όταν βάζεις απέναντι στον ..ιδεότυπο του κνίτη τον αντίστοιχο του επαρχιακού γυμνασιάρχη που αντιλαμβάνεται τα ..παραστρατήματα (από αυτό που πρέπει) σαν αμαρτία και δεν ξέρει τι θα πει μέτρο (οι κυρ παντελήδες είναι οι ..αδικημένοι) τότε μέχρι και ο κνίτης φαντάζει προοδευτικός (που δεν είναι).
    Απλώς η Ένη επειδή έχει προσλαμβάνουσες από την πραγματική ζωή (τέχνη, αμφισβήτηση του κάλπικου υποκριτικού καθωσπρεπισμού) μπορεί να το αντιληφθεί και για αυτό το επισημαίνει.
    Εμένα μου μοιάζει αυτονόητο αυτό που λέει και προϋπόθεση γιασ να πάμε παρακάτω και να δούμε τα προβλήματα της μεταπολίτευσης (με ότι και αν σημαίνει αυτό).

    Μου αρέσει!

  24. Ο/Η Ενη λέει:

    Αναγνωστα

    Αναφερομαι σε κατι ευρυτερο της «υποκριτικης του καθωσπρεπισμου». οπως λες.

    Αν προσεξες αναφερθηκα στο Κινημα της Ειρηνης.
    Οι προοδευτικες δυναμεις της μεταπολιτευσης ειχαν ως θεμα μια πολιτικη που θα ξεπερνουσε τα ορια μιας χωρας αλλα θα εντασσονταν σε μια διεθνη προσπαθεια για την επιτευξη μιας παγκοσμιας ειρηνης εναντια σε εναν ψυχρο πολεμο, που κυριαχουσε τοτε.

    Ολες οι μορφες της Τεχνης τοτε, στον Δυτικο Κοσμο, (κινηματογραφος, θεατρο, λογοτεχνια κλπ.)
    ειχαν θεματα που αντιτασσονταν στις παγκοσμιες κυριαρχιες και στους ολοκληρωτισμους.

    Μου αρέσει!

  25. Ο/Η Ανανγώστης ο αθηναίος λέει:

    Ένη, δεν μπήκα στην ουσία αυτού που έθεσες, αυτό είναι αλήθεια. Έμεινα σε μια λεπτομέρεια για να πώ κάτι παρεμπίπτον σε αυτό που λες. Πιο συγκεκριμένα στο ζήτημα της αναθεωρητικής ματιάς στα της μεταπολίτευσης (συνήθως πίσω από το μανδύα της κριτικής στην αριστερή αντίληψη) ήθελα να τονίσω ότι η αναθεώρηση δεν είναι αυταξία και όταν την εκλαμβάνουμε (ή την χρησιμοποιούμε) ως τέτοια, τότε ακυρώνουμε την αξία της και τους λόγους που είναι αναγκαία (όχι η αναθεώριτκή ματιά ..γενικότερα, συγκεκριμένα για τα της μεταπολίτευσης)

    Μου αρέσει!

  26. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Αναγνώστη βοηθάει να λέμε αλήθειες
    Η χουντα με την εγκληματική της δράση ξέπλυνε το κκε και το βρίσκουμε μπροστά μας με τα κνατ στην εξουσία εις βάρος της ανθρωπότητας 😎

    Μου αρέσει!

  27. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    » να δούμε τα προβλήματα της μεταπολίτευσης (με ότι και αν σημαίνει αυτό)»

    1. Κινηματογράφος Αλκυονίς

    Η υπόθεση: O «Οκτώβρης» του Σ. Αϊζενστάιν (1927) γυρίστηκε αμέσως μετά το «Θωρηκτό Ποτέμκιν» (1925), με αφορμή τα δέκα χρόνια από τη ρώσικη Επανάσταση του 1917. Η ταινία στέκεται σε κρίσιμες καμπές της πορείας προς την επανάσταση: Την επιστροφή του Λένιν από την εξορία, το άμεσο κάλεσμα για σοσιαλιστική επανάσταση και όχι για στήριξη της Προσωρινής Κυβέρνησης, αλλά και την απάντηση των μπολσεβίκων στο πραξικόπημα του Κορνίλοφ, που δεν δίστασαν να στηρίξουν τον Κερένσκι απέναντι στον Κορνίλοφ, κάνοντας έτσι ακόμα πιο φανερή, μπροστά στα μάτια της εργατικής τάξης, την ανικανότητα της Προσωρινής Κυβέρνησης αλλά και για να πρωτοστατήσουν στην ήττα του αντιδραστικού στρατηγού.

    Στην ταινία βλέπουμε το σαμποτάζ των μπολσεβίκων εργατών που ξηλώνουν τις σιδηροδρομικές γραμμές για να μην φτάσουν στην Πετρούπολη τα αντιδραστικά στρατεύματα. Σε πολλά σημεία γίνεται φανερό το μίσος των καλοαναθρεμμένων αστών απέναντι στους μπολσεβίκους. Σε μια σκηνή της ταινίας ο καταδιωκόμενος μπολσεβίκος πέφτει θύμα της δολοφονικής μανίας των ευυπόληπτων πολιτών που αντιλαμβάνονται την παρουσία του.

    Σκηνοθεσία: Σ. Αϊζενστάιν, παραγωγή 1925, διάρκεια 95’

    ΥΓ Απίστευτο και όμως αληθινό!!!

    «Τιμώντας τα 100 χρόνια από την Μεγάλη Οκτωβριανή Επανάσταση, η New Star, διοργανώνει ένα αφιέρωμα με τίτλο «100 Χρόνια Οκτωβριανή Επανάσταση και Κινηματογράφος, επιστροφή στο Μέλλον». Το αφιέρωμα θα ξεκινήσει στις 17 Γενάρη και θα περιλαμβάνει 347 ημέρες κινηματογραφικών προβολών στους κινηματογράφους «Αλκυονίς» και «Studio» καθώς και άλλες πολύμορφες εκδηλώσεις…..»

    http://www.902.gr/eidisi/kinimatografos/118169/afieroma-100-hronia-oktovriani-epanastasi-kai-kinimatografos-epistrofi

    Μου αρέσει!

  28. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    2. Οι αλλοι (εμεις του χωρου γενικα)
    (Dusan Makavejev, Βελιγράδι 1932 – ).
    Τα Μυστήρια του οργανισμού (1968-71), η οποία στηρίχθηκε στην οργανική θεωρία του Βίλχελμ Ράιχ.
    Sweet Movie (1974), με μουσική επένδυση του Μάνου Χατζιδάκι, αλλά απέτυχε εμπορικά και δέχτηκε σφοδρή κριτική (παρά την εξαιρετική μουσική επένδυση).
    Montenegro (1981),

    ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΗ: ΚΙΤΡΙΝΗ
    ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΗ: ΜΠΛΕ

    ΥΓ Ουτως εξηγειται η κοινωνικη καθυστερηση των Κνιτων εντω συγχρονω βιω…..

    Μου αρέσει!

  29. Ο/Η δεξιος λέει:

    Εφ όσον θέλετε να το γυρίσετε στον κινηματογράφο η πιο χαρακτηριστική διαφορά είναι αυτή μεταξύ παλιού ελληνικού κινηματογράφου προ της μεταπολίτευσης εταιριών Φίνος Φίλμ και Καραγιάννης – Καρατζόπουλος και νέου ελληνικού κινηματογράφου του κρατικού Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου επί μεταπολιτεύσεως.
    Στον πρώτο κυριαρχεί η αισιοδοξία της ζωής με τα απρόοπτά της και συγκεκριμένη πλοκή με αρχή μέση και τέλος έστω με υπερβολές και στον δεύτερο μαύρη μαυρίλα πλάκωσε χωρίς αρχή,μέση και τέλος και χωρίς υπόθεση.Και βεβαίως ο πρώτος κόβει εισιτήρια και ζει από την αγορά ενώ ο δεύτερος μετά τον πρώτο ενθουσιασμό παίζεται σε άδειες αίθουσες και ζει από κρατικές επιδοτήσεις, είναι δε η βασική αιτία για την απόλυτη σταδιακά κυριαρχία των αμερικανικών ταινιών στις ελληνικές αίθουσες την ίδια στιγμή που οι θιασώτες του καταγγέλλουν τον αμερικάνικο τρόπο ζωής και τον «πολιτιστικό ιμπεριαλισμό» ,στον οποίο όμως οι ίδιοι ανοίγουν ορθάνοιχτες πόρτες προωθώντας ταινίες που δεν θέλει κανείς να δει.

    Μου αρέσει!

  30. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Και ζησαν οι δεξιοι καλα και οι μη δεξιοι καλυτερα.

    Γιώργος Τζαβέλλας,
    Βασίλης Γεωργιάδης( Τα κόκκινα φανάρια )

    Ν.Κουνδουρος

    Α.Δαμιανος
    Τ.Κανελλοπουλος
    Κώστας Φέρρης

    Τώνια Μαρκετάκη

    Μιχάλης Κακογιάννης

    Ζυλ Ντασέν

    […]

    Δήμος Αβδελιώδης
    Γιώργος Λάνθιμος

    Κωνσταντίνος Γιάνναρης, ( Από την άκρη της πόλης(1998) , Δεκαπενταύγουστος (2001) )

    Πάνος Κούτρας
    (1999) Η επίθεση του γιγαντιαίου μουσακά,…(2009) Στρέλλα

    Ο Γιάννης Οικονομίδης (το Σπιρτόκουτο Η ψυχή στο στόμα, ) δίχασε το ελληνικό κοινό,κυρίως λόγω της εύκολης και συνεχούς χρήσης της λεκτικής βίας……Με τις δύο πρόσφατες ταινίες του, τον Μαχαιροβγάλτη και Το μικρό ψάρι (2014) αποδεικνύει ότι είναι ένας σημαντικός δημιουργός για τη χώρα μας,αναπτύσσοντας ένα δικό του προσωπικό στυλ, το γνωστό και ως σινεμά του δημιουργού (Auteur).

    Στοιχεια απο την ελληνικη βικι και οχι απο την κουτρα μου 🙂

    ΥΓ Οι δεξιοι σκηνοθετες και καλλιτεχνες ειναι πολυ λιγοι πλεον.

    Μου αρέσει!

  31. Ο/Η δεξιος λέει:

    Προτιμότερο από το να ροκανίζουν χρήμα των φορολογουμένων για να φτιάχνουν ψυχοπλακωτικές ταινίες.

    Μου αρέσει!

  32. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Αν ήταν πλούσιοι δεν θα χρειάζονταν την επιδότηση. 🙂 Είδες που όπου κι αν κοιτάξεις, …τσουπ μπροστά σου το ταξικό πρόσημο;

    Μου αρέσει!

  33. Ο/Η skipper λέει:

    Ο κυρ Παντελής του Τζαβέλλα κυκλοφόρησε το 75 .Μάλλον είναι πολύ δύσκολο για τον Κατακουζηνό και τους συν αυτώ ομοιδεάτες , να αντιληφθούν, ότι δεν επρόκειτο απλώς για ονειροπόλους αριστερούς νέους που γενικώς και αορίστως ονειροπολούσαν παίζοντάς τον …αλλά για νέους που αγωνίστηκαν ενάντια στην χούντα και που αρκετοί από αυτούς υπέστησαν τα πάνδεινα.

    Βέβαια για να λέμε και την αλήθεια , ευκαιρία βρήκαν …να αντισταθούν απέναντι στην χούντα .Ο σκοπός τους ήταν να «ξεπλύνουν» τις αμαρτίες των κομμουνιστών προγόνων τους. χοχοχο

    Μου αρέσει!

  34. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Για να το γράψω όσο πιο απλά μπορώ: Οταν αντιστέκεσαι σε μια χούντα και ονειρεύεσαι μια άλλη, θέλεις παπά να σε διαβάσει.

    Είναι πιο …απλό να αγωνίζεσαι για την ανατροπή της χούντας, ώστε να έρθει -αμετάκλητα, όχι μέχρι να μπορέσεις να κάνεις …το άλλο- η δημοκρατία. 🙂

    skipper, καλώς ήλθες, μετά από μεγάλο διάστημα απουσίας.

    Μου αρέσει!

  35. Ο/Η Ενη λέει:

    Δεξιέ,

    Η μεταπολιτευση συνεπεσε ακριβως την εποχή , δηλαδή τη δεκαετια του ΄70, οταν ηδη σε ολον τον κοσμο η νεολαια γινονταν κοινωνός της μαρξιστικης αριστερης ιδεολογίας. Τοτε ακριβως μεταφραζονταν σε ολο τον κοσμο ,Αμερικη, Λατ. Αμερικη, Ευρώπη,αλλα και αλλου, τα μαρξιστικα κειμενα.
    Το ιδιο συνεβη και ατην Ελλαδα, πολυ περισοτερο που εδω λογω Χουντας και με μια πληρη λογοκρισία ακομα και τα μηνυματα του Μαη του ΄68 ηταν αγνωστα σε ενα μεγαλο μερος της νεολαιας. Αρχισαν να εκδιδονται μαερξιστικα κειμενα π.χ. το ΘΕΜΕΛΙΟ, ηταν μια πηγή εκδοτικης εκρηξης.
    Ολο λοιπόν αυτο το νεολαιιστικο κινημα αναπτυχθηκε τον καιρό της μεταπολιτευσης στην Ελλαδα και ειχε σαφως αριστερο προσανατολισμο. Βεβαια ηταν και αυτηρα επικριτικό για ο,τι συνεβαινε στην ΕΣΣΔ και ιδιαιτερα για τη σταλινικη περιοδο. Και μαλιστα το ΠΑΣΟΚ ηταν σταθερα κριτικα εναντια στον Υπαρκτο Σοσιαλισμο, συμφωνα με ολα τα πολιτικο-ιδεολογικα του κειμενα.

    Το πως εκφρασθηκαν μεσω της Τεχνης τοτε οι νεοι καλλιτεχνες , οχι μονο στην Ελλαδα αλλα παγκοσμια, φαινεται απο τα εργα τους, που εχουν μια σταθερα, την κοινωνικη δικαιοσύνη, ειτε αφορά στον πολεμο του Βιετναμ, ειτε στον ιμπεριαλισμο της Δυσης εναντι στον Τριτο Κοσμο αλλά και αλλου οπως στην περιφερεια του συστηματος, στις λεγομενες υποαναπτυκτες χωρες.

    Εδω βεβαια η νεολαια της Δεξιας τοτε ηταν σχεδόν «αορατη», η ηταν ορκισμενοι εχθροι του μαρξισμου (οπως η Δεξια τον αντιλαμβανονταν τοτε), η ηταν παντελως αδιαφορη για την πολιτικη.

    Μου αρέσει!

  36. Ο/Η Αναγνώστης ο αθηναίος λέει:

    Σχολιαστή νομίζω ότι το θέμα, αν το διαπραγματευτούμε έξω από το ιστορικό του πλαίσο, θα βγάλουμε συμπεράσματα που ακόμη και αν έχουν δόση αλήθειας, δεν θα είναι χρήσιμα.
    Θα ασχολούμαστε με τα δευτερεύοντα (στην καλύτερη περίπτωση).
    Κοίταξε να δεις 😆
    Η Ελλάδα στην μεταπολίτευση με πρωτοβουλία του Καραμανλή (του ..κανονικού) παρενέβη στην αντίθεση εθνικοφρόνων vs προδοτών θέτοντας συγκεκριμένους όρους για το τι σημαίνει κοινοβουλευτική (και άρα δημοκρατική) δύναμη και τι όχι.
    Όσοι αποδέχθηκαν αυτούς τους όρους και τους τήρησαν (και για ΄σο τους τηρούσαν) εισήλθαν στο κοινοβουλευτικό ..τόξο.
    Αυτό δεν είναι ..πραγματολογικό ζήτημα, είναι πολιτικό και μάλιστα στο πεδίο της (μεγάλης) Πολιτικής.
    Δηλαδή αφορά τα κριτήρια με βάση τα οποία η εκτελεστική εξουσία θα αντιμετωπίζει τους κομματικούς μηχανισμού ή τα πολιτικά …υποκέιμενα (γενικότερα)
    Και αποτέλεσε την τομή σε σχέση με την προγούμενη κατάσταση (δεκαετιών ..τουλάχιστον) στην Ελλάδα όπου ο διαχωρισμός γινόταν με βάση την ουσία της ιδεολογίας ή της αφήγησης της κάθε δύναμης.
    Ξέρεις κάτι ανάλογο έγινε και στην (προηγμένη) Δύση και μάλιστα έφτασε εν μέσω ψυχρού πολέμου να συζητηθούν και ζητήματα διακυβέρνησης (ιστορικός συμβιβασμός και τέτοια) και όχι απλώς την αναγνώριση των ΚΚ ως κοινοβολευτικών (και για αυτό νόμιμων) κομμάτων.

    Αν θεωρείς ότι κακώς έγινε είναι ένα θέμα.

    Απλώς να σου πω ότι η αμφισβήτηση αυτης της Πολιτικής (διότι περί πολιτικής πρόκειται ου μην και ..στρατηγικής και όχι για ιδεολογικά ψαξίματα σχετικά με το τι είναι η κάθε ιδεολογία από αυτές που συζητάμε) θα έχεις παρατηρήσει ότι γίνεται κυρίως από τα ..άκρα (ακροδεξιούς ου μην και την ..επαναστατική αριστερά που κατηγορούσε τους ..κυρκοφλωράκηδες για προσκυνημένους και προδότες του μαρξισμού λενινισμού γενικότερα).

    Επίσης να σου πω ότι η ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας που τόσο κοπτόμεθα, χωρίς αυτός δεν θα υπήρχε.
    Βέβαια δεν λέω αυτοί οι κουτόφραγκοι που το κάναν παλιότερα είναι λίγο ..αδερφές σε αυτά τα θέματα και εμείς οι Έλληνες τα λύνουμε καλύτερα, αφού όταν εμείς είχαμε δημοκρατία αυτοί ζούσαν στα δένδρα, οπότε ..εντάξει.

    ΥΓ Περί κινηματογράφου και τεχνών γενικότερα. Αν αφήσουμε την συζήτηση περί τέχνης ..γενικότερα, ας δούμε ότι δεν είναι ευθεία (γραμμη) η σύνδεση της πολιτικής κατάστασης με την τέχνη και συνεπώς το επίπεδο των ταινιών δεν εξηγούνται με βάση το καθεστώς που είχαμε (λέω για τον Δεξιό). Μη γίνουμε και ..ζντάνωφ. Άλλωστε ανάμεσα σε πραγματικά εξαιρετικές ταινίες του λεγόμενου εμπορικού είχαμε και τις ..οδύσσειες ενός ξεριζωμένου (4 ώρες λέμε και ποιο γουέστερν και τσινετσιτά και χόλυγουντ, η μάχη με την αρκούδα ..επική και διάφορα άλλα ορέα). ¨οπως επίσης και κατά την μεταπολίτευση πέρα από το φαινόμενο που περιγράφει ο Δεξιός είχαμε και καλά ..κομμάτια.

    Μου αρέσει!

  37. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Αναγνώστη, όπως έχεις καταλάβει είμαι κατά των απαγορεύσεων.

    Αλλο αυτό και άλλο το να μη συζητάμε για τους κινδύνους που κρύβει η παρουσία κομμάτων με δυσανεξία στην κοινοβουλευτική δημοκρατία.

    Αυτά για να τα συζητήσεις δεν σε δεσμεύει κανένα ιστορικό πλαίσιο.

    Οσο περνάνε τα χρόνια, οι δυνάμεις αυτές δεν κάνουν ρούπι απο τις ιδέες τους αλλά οι νεότεροι δεν έχουν ιδέα για την επικινδυνότητα αυτών των ολοκληρωτικών λογικών.

    Τούτων δοθέντων, η χρησιμότητα να βάζουμε το δάχτυλο στην πληγή, αντί να σφυρίζουμε αδιάφορα δεν πρόκειται να εκλείψει 🙂

    Μου αρέσει!

  38. Ο/Η Αναγνώστης ο αθηναίος λέει:

    βεβαίως και το έχω καταλάβει, δεν υπάρχει θέμα.
    Από την άλλη, δεν θεωρώ ότι ο Καραμανλής, όταν τους έβαλε στον κοινοβουλευτικό ..κορμό ή ο Μητσοτάκης (ο ..κανονικός) όταν έκανε κυβέρνηση μαζί τους είχαν λιγότερη αντίθεση στα όσα πρεσβέυει ο ..μαρξισμός λενινισμός από ότι εσύ ή εγώ.
    Απλώς είχαν μια αντίληψη για την Πολιτική στην Ελλάδα με βάση την οποία η επικινδυνότητα των ιδεών (αν και δεν το πολυκαταλαβαίνω, εννοώ πώς αυτό μεταφράζεται) από μόνη της δεν είναι το βασικό, άλλο είναι (το βασικό) 😉 και μέχρι τώρα δεν διαψεύσθηκαν.
    Το καινίο βεβαίως βεβαίως που είχαν οι 2 προαναφερόμενοι Πολιτικοί είναι ότι ήταν βαθειά προσηλωμένοι στην ευρωπαϊκή πορεία της χώρας.
    Πιστεύουμε ότι στην ..μεταπολιτευτική Ελλάδα και δη στις σημερινές συνθήκες (κρίσης ολόπλευρης) αυτό που θα βοηθήσει είναι να καταργθούν τα συμβόλαια που όρισαν την Μεταπολίτευση και να επανέλθουμε σε πολιτικούς διαχωρισμούς με βάση ιδεολογικά υπόβαθρα;;
    Εγώ όχι (δεν το πιστεύω).

    Κατά τα λοιπά να και ο άλλος (ο Βαγγέλας)
    «Μιλώντας σε κοινοβουλευτικούς συντάκτες, τους οποίους συνάντησε στους διαδρόμους της Βουλής, ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης για το πώς βλέπει την διαφορετική στάση που επιλέγει ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την ψήφιση της επικείμενης συμφωνίας, είπε πως «καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι το 2015 με σήμερα δεν είναι το ίδιο. Το 2015 η κυβέρνηση δεν είχε κοινοβουλευτική πλειοψηφία και εάν δεν ψηφίζαμε εμείς και τα υπόλοιπα κόμματα τη συμφωνία, η Ελλάδα θα ήταν εκτός ευρώ. Εμείς τότε κρατήσαμε τη χώρα στην ΕΕ. Σήμερα δεν είναι το ίδιο. Σήμερα η κυβέρνηση έχει πλειοψηφία και μπορεί να ψηφίσει τη συμφωνία. Οι δύο λοιπές περίοδοι δεν είναι συγκρίσιμες», τόνισε.
    Και κατέληξε λέγοντας με έμφαση «επομένως, το να λες εκ του ασφαλούς δεν ψηφίζω, ή αποχωρώ είναι τσάμπα μαγκιές…».

    http://www.newsit.gr/politikh/Mpixtes-Meimaraki-gia-Mitsotaki-To-na-les-ek-toy-asfaloys-den-psifizo-einai-tsampa-magkies/704038

    Μου αρέσει!

  39. Ο/Η Αναγνώστης ο αθηναίος λέει:

    ..μεταπολιτευτική Ελλάδα = ..μετάμεταπολιτευτική Ελλάδα

    Μου αρέσει!

  40. Ο/Η Αναγνώστης ο αθηναίος λέει:

    χο χο, του έκανε εντύπωση και του σ. Αφώτιστου και το λίνκαρε σε άλλο ποστ

    Μου αρέσει!

  41. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    «Πιστεύουμε ότι στην ..μεταπολιτευτική Ελλάδα και δη στις σημερινές συνθήκες (κρίσης ολόπλευρης) αυτό που θα βοηθήσει είναι να καταργθούν τα συμβόλαια που όρισαν την Μεταπολίτευση και να επανέλθουμε σε πολιτικούς διαχωρισμούς με βάση ιδεολογικά υπόβαθρα;;
    Εγώ όχι (δεν το πιστεύω).»

    Θα συμφωνήσω με τον Αναγνώστη. Η χώρα έγινε μία φυσιολογική δημοκρατία ακριβώς γιατί σταματήσανε οι κρατικά επιβαλλόμενοι διαχωρισμοί με βάση τις πολιτικές πεποιθήσεις. Η επιστροφή σε εκείνο το παρελθόν δεν θα συνιστά φυσικά βελτίωση αλλά βαθιά οπισθοδρόμηση. Οσοι πετροβολούν την μεταπολιτευτική δημοκρατία γιατί την βρίσκουν ατελή (λες και υπάρχει κάπου κάποιο τέλειο πολιτικό συστημα) ας κάνουν και ένα κόπο να μας πουν ποτε η χώρα κατά το παρελθόν βίωσε μία τόσο μακροχρόνια περίοδο πολιτικής σταθερότητας, κοινωνικής ειρήνης, και ατομικής ελευθερίας. Η απάντηση είναι ποτέ.

    Μου αρέσει!

  42. Ο/Η Ενη λέει:

    «σοι πετροβολούν την μεταπολιτευτική δημοκρατία γιατί την βρίσκουν ατελή (λες και υπάρχει κάπου κάποιο τέλειο πολιτικό συστημα) ας κάνουν και ένα κόπο να μας πουν ποτε η χώρα κατά το παρελθόν βίωσε μία τόσο μακροχρόνια περίοδο πολιτικής σταθερότητας, κοινωνικής ειρήνης, και ατομικής ελευθερίας. Η απάντηση είναι ποτέ. » (ΔΠ)

    Ετσι ακριβως !!!!!!!

    Μου αρέσει!

  43. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Γι’ αυτό τα διχαστικά μηνύματα του στυλ «οι εμεις ή αυτοί» και οι θαυμαστές του «η χούντα δεν τελείωσε το 73» είναι μεγάλο πρόβλημα.

    Μου αρέσει!

  44. Ο/Η Αλικη λέει:

    Πάντως, ακριβως επειδη η μεταπολιτευτική Δημοκρατια μας έδωσε το μετρο της αξίας των ελεύθερων θεσμών, ειμαστε σε θεση να ξεσκεπάζουμε και να απαξιώνουμε τις ολοκληρωτικές πρακτικές και αυτούς που τις ασπάζονται.

    Μου αρέσει!

  45. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    @Αναγνώστης ο αθηναίος

    «χο χο, του έκανε εντύπωση και του σ. Αφώτιστου και το λίνκαρε σε άλλο ποστ» 😉

    Ε βέβαια, για τα το βλέπουν οι όψιμοι φιλο-Μητσοτακικοι (του Κυριακου) σχολιαστες εδώ μέσα που ζαλισμένοι πιστευουν οτι ο δρομος του Κυριακου προς την εξουσια θα ειναι στρωμενος με ροδοπεταλα 😉 .

    Έχει ο (πολιτικος ) καιρός γυρίσματα ! (Βαγγελας, ΚΚΒ, Κωστας Καραμανλης,….) καθώς και νομικά θέματα με την εν διαστάσει/ επανενωσει συζυγον (σε κατάσταση on/off που λένε και οι κοσμικές φυλλάδες, αλλά τι γράφω ο αφώτιστος 🙂 αυτός ο ορος ισχυει για ….γκόμενες !!!)

    Νομιζουν οτι οταν φυγει ο ΣΥΡΙΖΑ θα ελθει η αναπτυξη οχι για τους φίλους της οικογένειας*, αλλα για αυτούς (τους σχολιαστες και τον λαο γενικωτερα)

    Καλα να ‘μαστε και οποτε ελθει δεξια κυβερνηση θα ξανακοψει το ηλεκτρικο ρευμα σε 300.000

    * η οποια στοιχιζει στο Δημοσιο αμέσως ή εμμεσως 1 εκατ. μηνιαιως σε σχετικη αγωγη για διατροφη

    ΥΓ «…Τη συνέπεια την αποκαλύπτουν τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ («Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας»): Το 2010 είχαμε 241.000 οριστικές διακοπές ρεύματος, το 2011 αυξήθηκαν στις 300.000, το 2012 στις 325.000 και το πρώτο εξάμηνο του 2013 στις 173.000….»

    Μου αρέσει!

  46. Ο/Η Αναγνώστης ο αθηναίος λέει:

    «Γι’ αυτό τα διχαστικά μηνύματα του στυλ «οι εμεις ή αυτοί» και οι θαυμαστές του «η χούντα δεν τελείωσε το 73» είναι μεγάλο πρόβλημα.»
    Εξακτεμάν! ¨οχι εμείς ή αυτοί και φυσικά η χούντα τελέιωσε το 73 και δεν ξανάρθε (νες πα;; )

    «ειμαστε σε θεση να ξεσκεπάζουμε και να απαξιώνουμε τις ολοκληρωτικές πρακτικές και αυτούς που τις ασπάζονται.» από όπου και αν προέρχονται (οι εκδηλώσεις ολοκληρωτικών πρακτικών) και όπως και να αυτοπροσδιορίζονται αυτοί που τις ασπάζονται.
    Δηλαδή να μην μένουμε στις ταμπέλες, να πηγαίνουμε και στο βάθος του τι εκφράζεται κάθε φορά

    Μου αρέσει!

  47. Ο/Η δεξιος λέει:

    Οσοι πετροβολούν την μεταπολιτευτική δημοκρατία γιατί την βρίσκουν ατελή (λες και υπάρχει κάπου κάποιο τέλειο πολιτικό συστημα) ας κάνουν και ένα κόπο να μας πουν ποτε η χώρα κατά το παρελθόν βίωσε μία τόσο μακροχρόνια περίοδο πολιτικής σταθερότητας, κοινωνικής ειρήνης, και ατομικής ελευθερίας,

    Επί βασιλέως Γεωργίου Α΄από το 1862 έως το 1909.

    Μου αρέσει!

  48. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Χορταστικη αναρτηση
    Λύσαμε τα παντα και μερικα ακομα 😎

    Μου αρέσει!

  49. Ο/Η Αναγνώστης ο αθηναίος λέει:

    Και χωρίς εθνικές ήττες (αποφεύγω το καταστροφές για την συζήτηση), αν προσθέταμε;;
    Βέβαια θα μου πείτε ότι και ο χρυσούς αιών (από τις νίκες έναντι των Περσών έως και τον Πελ. Πόλεμο) ή και διάφορες περιόδους του Βυζαντίου και θα απαντούσα ότι τότε το εθνικό με το κρατικό είχε (ακόμη) μια ..απόσταση, οπότε μήπως να μιλάγαμε για τον 20ο αιώνα και μετά;;

    Μου αρέσει!

  50. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    «Επί βασιλέως Γεωργίου Α΄από το 1862 έως το 1909.»

    Πάλι καλά να λέμε που δεν μας πήγες πισω στην Τουρκοκρατία. 😉
    Το μοτίβο είναι πάντως κοινό, όλοι οι αντιδημοκράτες και αντιφιλελεύθεροι της Δεξιάς σαν και σένα κοιτάτε πάντα προς τα πίσω, προς το παρελθόν (και οσο παλιότερα τόσο καλύτερα), προς ένα υποτιθέμενο ειδυλλιακό Χρυσό Αιώνα όπου όλα ήταν ρόδινα. Εντάξει, το ότι αυτό το ειδυλλιακό παρελθόν ουδέποτε έχει υπάρξει (πέραν της φαντασίας σας) δεν αποτελεί βέβαια πρόβλημα – ούτως ή άλλως μέσα στο ψέμμα ζείτε, μονίμως.

    Μου αρέσει!

  51. Ο/Η δεξιος λέει:

    Στην ερώτησή σου απάντησα που ήταν ακριβώς για το παρελθόν.

    Μου αρέσει!

  52. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    «Επί βασιλέως Γεωργίου Α΄από το 1862 έως το 1909.» Ελεος!!

    «…Το 1857, η Αγγλία, η Γαλλία και η Ρωσία όρισαν τη Διεθνή Οικονομική Εξεταστική Επιτροπή για να γνωμοδοτήσει για μέτρα που μπορούσε να λάβει η τότε κυβέρνηση για την αποπληρωμή του δανείου που πήρε η Ελλάδα το 1833[4] ως συνέπεια της στάσης που είχε κρατήσει η Ελλάδα κατά τον Πόλεμο της Κριμαίας.[5] Η επιτροπή όρισε ότι η Ελλάδα μπορεί να αποπληρώνει τουλάχιστο 900.000 γαλλικά φράγκα το έτος, ποσό που θα μπορούσε να αυξάνεται όταν η χώρα θα είχε τη δυνατότητα. Η Ελλάδα πλήρωσε το 1860 και μετά χρεοκόπησε -σταμάτησε πάλι τις πληρωμές- για τρία ακόμη χρόνια (1861-1862-1863), ενώ προχώρησε σε νέα συμφωνία αναδιάρθρωσης – αποπληρωμής του χρέους το 1864.

    […]

    Διεθνής οικονομικός έλεγχος (1893-1912)

    Μετά το θάνατο του Χαριλάου Τρικούπη ακολούθησε ο καταστροφικός Ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1897, τον οποίον κήρυξε ο Δηληγιάννης. Η κατάσταση για την Ελλάδα γινόταν όλο και πιο συγκεχυμένη, εξαιτίας των αντικρουόμενων συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων και των πιέσεων που ασκούσαν οι ομολογιούχοι. Η Ελλάδα βγήκε από τον πόλεμο νικημένη και ταπεινωμένη, καθώς της επιβλήθηκε πολεμική αποζημίωση και Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος. Μάλιστα, για να εξασφαλισθούν οι δανειστές ότι θα εισπράξουν πίσω τα χρήματά τους, επέβαλαν μεταξύ των όρων την κατ ευθείαν είσπραξη των κερδών από τρία βασικά προϊόντα το πετρέλαιο, τα σπίρτα και τα τραπουλόχαρτα, τα οποία όπως διακινούσε μόνον το Ελληνικό Μονοπώλιο.[7] Η Ελλάδα μέχρι τότε (1824-1897) πήρε 10 εξωτερικά δάνεια, συνολικά 770 εκ. γαλλικά φράγκα. Κατά μέσο όρο η τιμή έκδοσης κυμάνθηκε στο 72,54%, δηλαδή χρεώθηκε 770.000.000 γαλλικά φράγκα αλλά παρέλαβε τα 464.100.000. Τα υπόλοιπα ήταν τιμή έκδοσης και διάφορα άλλα έξοδα-κρατήσεις.[8]»

    Ιστορία της οικονομίας της Ελλάδας, βικι

    Μου αρέσει!

  53. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    «Στην ερώτησή σου απάντησα που ήταν ακριβώς για το παρελθόν.»

    Μόνο που η περίοδος που αναφέρεις καμία σχέση δεν έχει με την δημοκρατία που εγκαθιδρύθηκε μετά το 1974. Ούτε καλά καλά καθολικό δικαίωμα ψήφου δεν υπήρχε τότε. Και μόνο πολιτικά σταθερή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εκείνη η περίοδος, λαμβάνοντας π.χ. υπόψη την έντονη πολιτική αστάθεια της δεκαετίας του 1890 (που είχε και κοτζάμ πόλεμο μέσα). Χώρια το γεγονός πως η ατομική ελευθερία εκείνη την εποχή ήταν πολύ πιο περιορισμένη από ότι αυτή που απολαμβάνουμε μετά το 1974. Οπότε τι μου λες εδω πέρα, ότι τάχα απάντησες? Καμία απάντηση δεν έδωσες γιατί πολύ απλά δεν έχει υπάρξει άλλη τέτοια περίοδος αδιατάρακτης πολιτικής ομαλότητας και ατομικής ελευθερίας όπως αυτή μετά το 1974.

    Μου αρέσει!

  54. Ο/Η δεξιος λέει:

    Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη και τον κόσμο που καθιέρωσε καθολική ψηφοφορία.Αστάθεια φυσικά υπήρχε αλλά αστάθεια υπήρχε και πρόσφατα.

    @ Α.Φ.

    Νόμιζα ότι τη μεταπολίτευση την προβάλλαμε ως υπόδειγμα περιόδου που δεν διεκόπη από δικτατορία και όχι ως υπόδειγμα περιόδου χρηστής οικονομικής διαχείρισης.Το τελευταίο θα ήταν παράδοξο με βάση όσα ζούμε και εάν ληφθεί υπ όψιν ότι επί 30 έτη συνέρρευσαν 200 δις από τα κοινοτικά ταμεία ενώ ελήφθησαν δάνεια 300 δις,σύνολο μισό τρις που μπήκε στην χώρα για να συντηρηθεί το κουκλοθέατρο της κατασπατάλησης του πλούτου τριών γενεών.
    Οι Τρικούπηδες και οι Δηλιγιάννηδες δεν μπορούσαν ούτε να ονειρευθούν παρόμοια ποσά.Χρεωκόπησαν και αυτοί για πολύ μικρότερα αλλά το χρυσό μετάλλιο δανεισμού και χρεωκοπίας της νεοελληνικής ιστορίας το κερδίζει η μεταπολίτευση με κάτω τα χέρια.

    Μου αρέσει!

  55. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    «Παρ ‘ όλο που «Επί βασιλέως Γεωργίου Α΄από το 1862 έως το 1909.» «η χώρα… βίωσε μία τόσο μακροχρόνια περίοδο πολιτικής σταθερότητας, κοινωνικής ειρήνης, και ατομικής ελευθερίας»

    Οι Ελληνες σάλταραν 🙂 και πάνω από 500,000 μεταναστευσαν…

    ΥΓ Πρώτο μεγάλο μεταναστευτικο κύμα

    (1870-1899) Απαρχές μετανάστευσης (15.000 )
    (1900-1917) Μεγάλο Κύμα (450.000 )
    (1918-1924) Τελευταία έξοδος (70.000) (απαγορευτική νομοθεσία περί μετανάστευσης

    ΥΓ2 Προτείνω την ανάγνωση του «Συναξάρι Αντρέα Κορδοπάτη , Βιβλίο πρώτο: Αμερική» ,Θανάσης Βαλτινός…. ένας απλοϊκός και αγράμματος χωρικός από την Πελοπόννησο εξιστορούσε τις αγωνιώδεις προσπάθειες του να μεταναστεύσει στην Αμερική, και μετά, τις περιπέτειες του εκεί ως λαθρομετανάστη. […]

    Μου αρέσει!

  56. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    «Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη και τον κόσμο που καθιέρωσε καθολική ψηφοφορία.»

    Καθολική ψηφοφορία σημαίνει και ψηφοφορία γυναικών. Και η Ελλάδα ήταν από τις τελευταίες που την εφάρμοσε.

    Και άλλο η αστάθεια των τελευταίων ετών με την αστάθεια της δεκαετίας του 1890 λόγω του πολέμου το ’97. Οπότε, άστο.
    Δεν υπάρχει άλλη περίοδος με τόσο αδιατάρακτη πολιτική ομαλότητα και διευρυμένη ατομική ελευθερία όπως αυτή μετά το ’74. Εσυ βέβαια μπορείς να συνεχίσεις να παραμυθιάζεσαι για το πόσο «ειδυλλιακή» ήταν η περίοδος του… Γεωργίου του Α’, πριν από 150 χρόνια.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s