Πάει το ….πελατειακό κράτος!

Χο!

xoxoxo-1

Advertisements

About σχολιαστης

Σχολιάζω...
This entry was posted in καινούργιο συκώτι. Bookmark the permalink.

18 Responses to Πάει το ….πελατειακό κράτος!

  1. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    Με λουκέτο απειλείται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αν κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός

    http://www.kathimerini.gr/864196/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/me-loyketo-apeileitai-h-trainose-an-khryx8ei-agonos-o-diagwnismos

    ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

    Αντιμέτωπη με «ξαφνικό θάνατο» ενδέχεται να βρεθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε περίπτωση που κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίησή της. Ενδεχόμενο διόλου απίθανο εάν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις που διατυπώνονται το τελευταίο διάστημα στη σιδηροδρομική αγορά περί πλήρους απώλειας της ελκυστικότητας της εταιρείας, αλλά και λόγω του κλίματος που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το θέμα.

    Μάλιστα ήδη αναφέρεται το προηγούμενο των Κυπριακών Αερογραμμών, η αποτυχία της ιδιωτικοποίησης των οποίων οδήγησε στην απόφαση για το κλείσιμό τους τον Ιανουάριο του 2015. Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες: Σύντομα εκπνέει η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ. Ολες οι ελπίδες για αξιόπιστη δεσμευτική προσφορά εναποτίθενται στην ιταλική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane που φέρεται μάλιστα να ζήτησε αυτή την εβδομάδα παράταση για να προετοιμαστεί καλύτερα. Οι άλλες δύο εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την εξαγορά είναι οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι Rossiyskie Zheleznye Dorogi και η ελληνική εισηγμένη ΓΕΚ Τέρνα.

    Ομως οι Ρώσοι εξακολουθούν να μιλούν για συνδυασμένο ενδιαφέρον όσον αφορά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και παράλληλα να διατυπώνουν προβληματισμό για τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί διαγραφής χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εκτιμούν δηλαδή πως μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με δυσάρεστες εξελίξεις αλλά και υποχρεώσεις. Η ΓΕΚ Τέρνα είχε αρχικά κατέβει στον διαγωνισμό μαζί με τους Ρώσους –και σε συνεννόηση μαζί τους στη νέα διαδικασία που «τρέχει» τώρα– και το ενδιαφέρον της εστιαζόταν και εστιάζεται όχι στη λειτουργία των εμπορικών και επιβατικών μεταφορών, αλλά στα έργα που συνεπάγεται η ιδιωτικοποίηση. Ετσι η κάθοδός της αυτόνομα εκτιμάται ως μη ενδεχόμενη. Τι θα συμβεί όμως σε περίπτωση που ο διαγωνισμός κηρυχθεί άγονος; Η επαναπροκήρυξη δεν φαίνεται να αποτελεί αυτόματη επιλογή, καθώς σύμφωνα με κύκλους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν παρέλθει άκαρπα τρία ολόκληρα χρόνια από την προκήρυξη του διαγωνισμού, η ολοκλήρωση του οποίου αποτελεί μέρος της συμφωνίας Επιτροπής Αθήνας για τον διακανονισμό των παράνομων κρατικών επιδοτήσεων προς τον ΟΣΕ. Με απλά λόγια, εάν τελικά δεν επιτευχθεί ο στόχος της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα διαγραφούν οι υποχρεώσεις της, της τάξης των 800 εκατ., με συντριπτικά πρωτοφανώς αποτελέσματα για τη βιωσιμότητά της. Τούτο σημαίνει κλείσιμο ή ξαφνικό θάνατο, όπως αποκαλείται στη σχετική αργκό.

    Το προηγούμενο

    Αυτό συνέβη και στην περίπτωση των Κυπριακών Αερογραμμών, εξηγούν στην «Κ» πηγές από τις Βρυξέλλες. Η άγονη διαδικασία ιδιωτικοποίησής τους οδήγησε στον ξαφνικό της θάνατο. Ειδικότερα, στις 9 Ιανουαρίου του 2015 η Επιτροπή αποφάσισε ότι καθώς οι ενισχύσεις που λάμβαναν από τη Λευκωσία ήταν ασυμβίβαστες και η εταιρεία παρέμενε κρατική, έπρεπε να επιστρέψει τα χρήματα στο κυπριακό Δημόσιο.

    Η αεροπορική όμως αντιμετώπιζε μεγάλα οικονομικά προβλήματα και αδυνατούσε να το πράξει. Ετσι, οι Κυπριακές Αερογραμμές οδηγήθηκαν σε ταχύτατο κλείσιμο. Είναι σαφές πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί να επιστρέψει τα δικά της πολλαπλάσια χρέη προς το ελληνικό Δημόσιο.

    Πάντως, ενώ αυτά συζητούνται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά δραστηριοποιούνται πλέον δύο εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών: η μία είναι η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD (PEARL), η οποία αδειοδοτήθηκε προ ολίγων εβδομάδων και, κατά πληροφορίες της αγοράς, συνδέεται με συμφέροντα που «συγγενεύουν» με την προσπάθεια του Πεκίνου για την ολοκλήρωση του νέου δρόμου του μεταξιού. Η άλλη είναι η Rail Cargo Logistics Goldair, κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων (Rail Cargo Logistics GmbH) με την ελληνική εταιρεία διαμεταφορών Goldair (51%), η οποία επίσης αδειοδοτήθηκε φέτος. Κατ’ ουσίαν, εάν επιβεβαιωθούν οι ανησυχίες περί ναυαγίου στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι εμπορευματικές μεταφορές θα έχουν περάσει στον ιδιωτικό τομέα, χωρίς ο κύριος μέτοχος, το κράτος, να εισπράξει οποιοδήποτε αντίτιμο.

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η zepos λέει:

    Συνηθίζουμε (σιγά-σιγά) με τον πάτο της συμπεριφοράς. …

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Αναθεώρηση του Συντάγματος. Αντί για συναίνεση, ρήξη

    http://www.liberal.gr/arthro/58629/apopsi/arthra/anatheorisi-tou-suntagmatos-anti-gia-sunainesi-rixi.html#.V2W3qT777rk.facebook

    Το μεγάλο ερώτημα είναι αν ο ΣΥΡΙΖΑ, παρακάμπτοντας το άρθρο 110 του Συντάγματος που ορίζει επακριβώς τις διαδικασίες αναθεώρησης του, ζητήσει την λαϊκή ετυμηγορία για τις συνταγματικές προτάσεις του. Αν λάβουμε υπ΄ όψη παλαιότερες θέσεις επ΄ αυτού του Γ. Κατρούγκαλου που επιχειρηματολογούσε όχι μόνον υπέρ του δημοψηφίσματος αλλά και υπέρ της Συντακτικής Βουλής, υποστηρίζοντας πως η πρωτογενής παραγωγή Δικαίου βρίσκεται στον λαό και όχι στο Σύνταγμα, τότε δεν πρέπει να αποκλείουμε τίποτα. Και τα πιο ακραία σενάρια εκτροπής. Το 2015 υπήρχε μια ομάδα στον ΣΥΡΙΖΑ που σχεδίαζε να μπουκάρει στο Νομισματοκοπείο. Το 2016 υπάρχει μια ομάδα που θέλει να μπουκάρει στους θεσμούς.*

    Και αν για τον αναγνώστη αυτά που διάβασε φαίνονται υπερβολικά, ας αναλογιστεί, ένα χρόνο πριν, τέτοια μέρα, αν περνούσε από το μυαλό του πως σε δέκα μέρες θα έκλειναν οι τράπεζες, θα προκηρυσσόταν δημοψήφισμα του οποίου το αποτέλεσμα μια εβδομάδα μετά θα ανατρεπόταν. Με αυτούς τους ανθρώπους που μας κυβερνούν τα πάντα μπορεί να συμβούν.

    Γι΄ αυτό καλόν είναι, να «έχουσι γνώσιν οι φύλακες», γιατί «όταν εμείς κοιμόμαστε οι άλλοι γράφουν Ιστορία», που λέει και το τραγούδι.

    * Το άρθρο του Γ. Κατρούγκαλου στην «Καθημερινή της Κυριακής» 19 Ιουνίου 2016, επιβεβαιώνει τους χειρότερους φόβους μου.

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Σάββατο, 18 Ιουνίου 2016
    Κ.Ζουράρις : «Η κυβέρνηση ηττήθηκε από τους δανειστές, δεν εξαπάτησε τους πολίτες»

    Διδασκαλία λογικής σε ένα παράλογο αντιπολιτευτικό σκηνικό
    …η συνέντευξη του Κώστα Ζουράρι στην εφημερίδα Ελευθερία της Λάρισας
    του Φώτη Καραγιάννη*
    Ο πλέον αναγνωρίσιμος Έλληνας διανοούμενος ανταποδίδει τα «βέλη», παραθέτοντας ένα διάσημο παράδειγμα της παγκόσμιας πολιτικής ιστορίας με πρωταγωνιστή τον κομμουνιστή Βλαδίμηρο Λένιν, το οποίο κατ’ αυτόν δείχνει την ύπαρξη «ελλείμματος διαλεκτικής λογικής (λόγω ίσως συμφέροντος) στους φωνασκούντας περί «εξαπατήσεως» και «δεξιάς» κωλοτούμπας από την πάντοτε αριστερή, αλλά νικημένη ελληνική νυν κυβέρνηση».
    Ο κ. Ζουράρις με «οδηγό» τον… Ελύτη εκφράζει τη χειρότερη άποψη για τη σημερινή Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ για τη συγκρουσιακή κοινοβουλευτική συζήτηση του νέου νόμου που ψηφίστηκε και απαγορεύει τη συμμετοχή πολιτικών προσώπων σε εταιρίες offshore, υπογραμμίζει ότι η Ν.Δ. «δεν έπραξε το αυτονόητο, να καταθέσει δικό της σχέδιο νόμου» και διερωτάται «γιατί απεχώρησε ως δυνητικά ένοχη;».
    Αναλυτικά η συνέντευξη έχει ως εξής:

    http://aristeristrouthokamilos.blogspot.gr/2016/06/blog-post_73.html

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η physicist λέει:

    Κ. Ζουράρις … Ο πλέον αναγνωρίσιμος Έλληνας διανοούμενος …

    Ο δημοσιογράφος περιγράφει, ακούσια, την τραγωδία της χώρας μας μέσα σε λίγες λέξεις.

    Μου αρέσει!

  6. Ο/Η physicist λέει:

    Επικεφαλίδα

    Διδασκαλία λογικής σε ένα παράλογο αντιπολιτευτικό σκηνικό

    Κείμενο

    Ερώτηση: Ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ και υπουργός Άμυνας κ. Π. Καμμένος χαρακτήρισε «εγκληματική» και «αντισυνταγματική» την αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά μετά την ψήφισή της από το κόμμα του με το οποίο συνεργάζεστε! Πώς εξηγείτε αυτή την τοποθέτηση που γενικά εξέπληξε;

    Απάντηση: Το συναμφότερον… Και τα δυο είναι σωστά!

    Δίδαξέ μας λογική, διανοούμενε!

    Μου αρέσει!

  7. Ο/Η aftercrisis λέει:

    Ο Ζουρ(λι)άρις, ο πλέον αναγνωρίσιμος Έλληνας διανοούμενος.
    Και απο κοντά ο Λε Πα, ο πλέον αναγνωρίσιμος Έλληνας τενόρος
    (μόλις τον άκουσε ο Πλάθιντο Ντομίνγκο έρραψε το στόμα του και δεν ξανάβγαλε κιχ)

    Μου αρέσει!

  8. Ο/Η aftercrisis λέει:

    Όλα τα λεφτά είναι υπότιτλος της «NYT του ομφαλού της Γής»:
    «Ο Τσιπρας ετοιμάζει το τέλος του πελατειακού κράτους με τη στήριξη Παυλόπουλου- Καραμανλή»
    Τι μνήμες φέρνει μια φράση!
    Την πριν από χρόνια είδηση για τον παπά που δούλευε νύχτα σε δεύτερη (και «μαύρη») θέση απασχόλησης – θυρωρός σε μπουρδέλο. Όταν τον έπιασε η Επιθεώρηση Εργασίας δήλωσε ότι βοηθά αμισθί τον Επίτροπο της ενορίας του (που ήταν ο τσάτσος) και την καντηλανάφτισα (που ήταν η τσατσά).

    Μου αρέσει!

  9. Ο/Η physicist λέει:

    … Και απο κοντά ο Λε Πα, ο πλέον αναγνωρίσιμος Έλληνας τενόρος
    (μόλις τον άκουσε ο Πλάθιντο Ντομίνγκο έρραψε το στόμα του και δεν ξανάβγαλε κιχ)

    😀 😀 😀

    Μου αρέσει!

  10. Ο/Η aftercrisis λέει:

    Το Μεντράνο αποφάσισε να εγκατασταθεί μόνιμα εδώ.
    Πρώτη φορά ακίνητο τσίρκο – όπως «μηδεπόπωτε φορά Αριστερά»

    Μου αρέσει!

  11. Ο/Η zepos λέει:

    Απέραντη θλίψη…Που πάμε;

    Μου αρέσει!

  12. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Κατα διαόλου! Κάνει μπαμ από μακρυά!

    Μου αρέσει!

  13. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    ΕΜΠ εως 1990 ❤ με αρκετα προβλημτα.

    Μετα ας τα να πανε καλυτερα!

    Μου αρέσει!

  14. Ο/Η δεξιος λέει:

    Δεν αφήνετε τα κροκοδείλια δάκρυα λέω εγώ;
    Χθες πήρα ένα λεωφορείο που είχε διαδρομή επί της Πατησίων.Στο ύψος του ΟΤΕ κάνει ξαφνικά στροφή προς τα κάτω,στην Αριστοτέλους.Σκέφτομαι μήπως πήρα λάθος λεωφορείο και ρωτάω άλλους επιβάτες αν είναι το σωστό.Δεν είναι τίποτα απαντούν.Έχει αλλάξει η διαδρομή για να αποφεύγουν το πολυτεχνείο και πάνε μέσω Αριστοτέλους στην Ομόνοια απ όπου συνεχίζουν για να αποφύγουν τις επιθέσεις από τα εχθρικά στρατεύματα που έχουν ενεδρεύουν εκεί και επιτίθενται σε λεωφορεία και τρόλλευ και τα καίνε.
    Χίλια χρόνια μνημόνιο σας αξίζει.

    Μου αρέσει!

  15. Ο/Η aftercrisis λέει:

    Γελά δ’ ο μωρός καν τι μη γελοίον εί (Πιττακός ή Μένανδρος)
    Ισχύει και το αντίστροφο:
    Ο συνετός και ευφυής πρέπει να γελά με ό,τι είναι γελοίο. Έτσι τοποθετεί στη θέση του, στο «τσίρκο της ιστορίας», το γελοίο (στην περίπτωσή μας, τους πολιτικούς, τις πολιτικές και τα κοινωνικά φαινόμενα της εποχής των τεράτων)

    Μου αρέσει!

  16. Ο/Η δεξιος λέει:

    Τα τέρατα έχουν πολιτικό πρόσημο και είναι αριστερό.Οι αναρχικοί είναι απλώς βοηθητικά σώματα κρούσης της αριστεράς που τους καλύπτει.Οπότε να λείπουν οι θρήνοι για το πολυτεχνείο.Το έκαναν σαν τα μούτρα τους.

    Μου αρέσει!

  17. Ο/Η Ενη λέει:

    http://www.kathimerini.gr/864253/opinion/epikairothta/politikh/emp-to-vasileio-ths-paravatikotht

    Δεξιέ, τι γνωμη εχεις για το Νόμο της Διαμαντοπουλου;;

    Μου αρέσει!

  18. Ο/Η δεξιος λέει:

    Eίμαι υπέρ του νόμου αλλά δεν πρόκεται για θέμα νόμων αλλά εξουσίας.Οι αναρχικοί ήσαν το παρακράτος της αριστεράς πριν ανέβει στην κυβέρνηση και φυσικά δεν θα σταματήσουν τώρα.
    Για να επανακτήσει την εξουσία μια μελλοντική κυβέρνηση ΄- γιατί η σημερινή είναι ομογάλακτη με τους παρανόμους – πρέπει να κάνει στρατιωτική επιχείρηση με αναπόφευκτα νεκρούς.Δεν υπάρχει άλλος τρόπος.Δεν πιστεύω ότι ο Μητσοτάκης έχει την ανάλογη αποφασιστικότητα.Ο Σαμαράς έχασε την ευκαιρία όταν ο εγκληματίας Ρωμανός έκανε απεργία πείνας,ήταν και πολύ κοντά στο τέλος της θητείας του.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s