«Παιδαγωγικός Κώδικας Δημοκρατικού Ανθρωπισμού»

Διαβάζοντας τα επικολυρικά που σκέφτηκαν οι σύντροφοι, έψαξα να βρω και κατάλληλη εικονογράφηση.  Σίγουρα έχουμε μπλέξει άσχημα, αλλά στο χέρι μας είναι να τους πάρουμε στο μεζέ! 

Τον τίτλο «Παιδαγωγικός Κώδικας Δημοκρατικού Ανθρωπισμού» φέρει ο νέος οδηγός brothersσυμπεριφοράς του καλού μαθητή, τον οποίο επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας.

Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με το protothema.gr, προβλέπει διάφορες καινοτόμες ιδέες, όπως τη θέσπιση ενός «Συμβολαίου Τιμής» που θα πρέπει να υπογράφουν τα παιδιά στο σχολείο, τη διαφώτιση γονέων και μαθητών από μαιευτήρες, μαίες, παιδιάτρους και λοιπούς «διαμορφωτές γνώμης», ένα «Μικρό Σχολείο» για παιδιά μεταναστών, καθώς και ιδιαίτερη έμφαση στην επισημότητα εκ μέρους των πολιτειακών αρχόντων. Για την επιτυχή εφαρμογή του «Παιδαγωγικού Κώδικα Δημοκρατικού Ανθρωπισμού», κατά τον συντάκτη του, απαιτούνται τακτικά διαγγέλματα του Προέδρου της Δημοκρατίας, του πρωθυπουργού, του υπουργού Παιδείας κ.ά. Επίσης, ένας νέος φορέας, το Εθνικό Συμβούλιο για τη Σχολική Ψυχολογία (ΕΣΣΨ), θα αναλάβει την ευθύνη υλοποίησης της όλης πρωτοβουλίας.

Το κείμενο του Κώδικα φαίνεται να εμφορείται από πνεύμα ενθουσιασμού για μια εκ βάθρων ανατροπή στην Παιδεία, καθώς στοχεύει στην ουσία και το περιεχόμενο της αγωγής που θα λαμβάνουν στο εξής οι ελληνόπαιδες. Καθόλου τυχαία, προφανώς, από τον Κώδικα απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά σε εθνική και θρησκευτική ταυτότητα, κάτι που συνάδει με την κατάργηση προσευχών, παρελάσεων και άλλων στοιχείων της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως αυτή ήταν γνωστή έως σήμερα. Επίσης, στον Κώδικα υπογραμμίζεται σαφώς ότι οι γονείς θα πρέπει να πάψουν να θεωρούν -και βεβαίως να προσφωνούν αναλόγως- τα παιδιά τους ως «πριγκίπισσες» ή «βασιλόπουλα».

Ο «Παιδαγωγικός Κώδικας Δημοκρατικού Ανθρωπισμού» είναι ένα τμήμα από το πόρισμα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, το οποίο παρέδωσε την Παρασκευή στον υπουργό Νίκο Φίλη ο πρόεδρος της αρμόδιας επιτροπής, Αντώνης Λιάκος. Μεταξύ των προτάσεων άμεσης εφαρμογής τις οποίες ο Αντώνης Λιάκος εισηγείται στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, καταδικάζεται «η κουλτούρα του καταναλωτικού ναρκισσισμού και η μετάλλαξη του σχολικού χώρου σε πασαρέλα ναρκισσισμού», ενώ γίνεται λόγος περί μιας -αθέατης διά γυμνού οφθαλμού- μάχης «για το Φαντασιακό της Παιδείας». Το τι σημαίνει αυτός ο ομιχλώδης όρος επεξηγείται ως εξής: «Η Πολιτεία μπορεί να επέμβει στη διαμόρφωση του παιδικού και σχολικού Φαντασιακού με πολλούς τρόπους: Ενημερώνοντας και ευαισθητοποιώντας την κοινωνία, επιβάλλοντας εύλογους περιορισμούς στις διαφημίσεις και γενικά στα μηνύματα των ΜΜΕ που απευθύνονται στα παιδιά ή στους γονείς» κ.λπ.

Το «Συμβόλαιο Τιμής» του μαθητή

Σε ό,τι αφορά τον Κώδικα, ως πρωταρχικός όρος προβάλλεται το λεγόμενο «Συμβόλαιο Τιμής», το οποίο, μάλιστα θεσπίζεται ως «προαιρετικά υποχρεωτικό (όπως η ψήφος στις εκλογές…)» κατά την, κάπως εύθυμη και πολιτικά υπαινικτική, διατύπωση στο κείμενο. Κατά την έναρξη του σχολικού έτους, οι γονείς για τα παιδιά της Α’ έως Γ’ Δημοτικού και κατόπιν οι ίδιοι οι μαθητές θα καλούνται να υπογράψουν ένα συμβόλαιο, κάτι σαν πολιτικό όρκο, επαναλαμβάνοντας τις εξής φράσεις (ενδεικτικά): «Δίνω τον λόγο της τιμής μου και υπόσχομαι ότι θα σέβομαι το σχολείο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου, θα φέρομαι ιπποτικά σε όλους και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους, και δεν θα επιτεθώ ποτέ σε αδύναμο, αλλά θα τον υπερασπίσω από επιθέσεις. Θα θεωρώ σωστή μόνο την άμιλλα για τη διάκριση στη μάθηση, στον αθλητισμό, την καλή συμπεριφορά και τα καλά έργα. Δεν θα κάνω ποτέ στον άλλον ό,τι δεν θέλω να κάνουν σε μένα. Και θα θεωρώ ντροπή κάθε παράβαση αυτής της υπόσχεσης που ελεύθερα δίνω σήμερα».

Τι αναφέρει το πόρισμα Λιάκου για το «Συμβόλαιο Τιμής»

Βασικό άρθρο του «Παιδαγωγικού Κώδικα Δημοκρατικού Ανθρωπισμού» είναι η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των μεγαλύτερων, έτσι ώστε οι νέοι ή και οι υποψήφιοι γονείς να ενημερώνονται και να καθοδηγούνται από ειδικούς (π.χ. μαιευτήρες, μαίες, παιδιάτρους, διαμορφωτές γνώμης…), ατομικά ή σε ομάδες, καθώς προβλέπεται και «σχολή γονέων». Σε αυτήν θα γίνεται προσπάθεια εμπέδωσης ορισμένων απλών και καθοριστικών αρχών, τις οποίες οι γονείς θα διδάσκουν στα παιδιά, όπως εξυπακούεται, πάντα συμμορφούμενοι με τη φιλοσοφία του «Δημοκρατικού Ανθρωπισμού», τον οποίο ευαγγελίζεται ο Αντώνης Λιάκος. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής διαλόγου για την Παιδεία, ο Κώδικας προετοιμάζει τα παιδιά όχι μόνο για τη σχολική τους ζωή, αλλά και για την ευρύτερη κοινωνική τους λειτουργία ως δημοκρατικών πολιτών. Κάποιες συγκεκριμένες αρχές είναι οι εξής: «1. Το παιδί καθενός είναι μοναδικό και ξεχωριστό για τον ίδιο. Ωστόσο, είναι ένα παιδί ανθρώπων όπως κάθε παιδί ανθρώπων: Διαφορετικό αλλά ίσο με τα άλλα, και όχι πριγκίπισσα ή βασιλόπουλο. 2. Στο σχολείο (ο όρος περιλαμβάνει και την προσχολική αγωγή) πηγαίνουμε επειδή το σχολείο είναι σαν δεύτερο σπίτι μας. Εκεί συναντάμε πολλά άλλα παιδιά και μαθαίνουμε να ζούμε μαζί και να κάνουμε πράγματα μαζί που είναι ευχάριστα και χρήσιμα για όλους και δεν ενοχλούν κανέναν. 3. Στο σχολείο δεν πάμε για επίδειξη, αλλά για γνώση και χαρακτήρα. Για να μάθουμε πράγματα και τρόπους και να γίνουμε άνθρωποι καλοί κι αγαπητοί. Για να γίνει κάθε παιδί ένας ξεχωριστός άνθρωπος για τους άλλους. 4. Είναι ντροπή και γελοίο να κάνεις επίδειξη ότι έχεις χρήματα και πράγματα, όταν άλλα παιδάκια στερούνται και υποφέρουν. Και είναι τιμή και ωραίο να νοιάζεσαι για τον άλλον και να τον βοηθάς όπως μπορείς».

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην υλοποίηση του Κώδικα που θα αναμορφώσει εις βάθος την ελληνική Παιδεία ανατίθεται στο ΕΣΣΨ. Παρόλο που μοιάζει με παρήχηση της ΕΣΣΔ, το ΕΣΣΨ είναι το Εθνικό Συμβούλιο για τη Σχολική Ψυχολογία, το οποίο θα πρέπει να θεσμοθετηθεί. Και όταν γίνει αυτό, θα πρέπει η έναρξη της όλης εκστρατείας να γίνεται, πάντα κατά τον κ. Λιάκο και τους συνεργάτες του, «με τον πιο επίσημο και επικοινωνιακά ξεχωριστό τρόπο. π.χ. με ενέργειες όπως διάγγελμα του υπουργού Παιδείας, του πρωθυπουργού, του Προέδρου της Δημοκρατίας και, ει δυνατόν, της αντιπολίτευσης». Πέρα από το τελετουργικό και τις τυμπανοκρουσίες, το ΕΣΣΨ θα έχει την ευθύνη της επιμόρφωσης (και συμμόρφωσης με τις αρχές του Κώδικα) των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των σχολικών κρίσεων, αλλά και του bullying. Επ’ αυτού, το πόρισμα της επιτροπής διαλόγου απλώς αναφέρει, αφηρημένα, ότι «τα όπλα του φτωχού είναι απλά παιδαγωγικά εργαλεία (μέσα και διαδικασίες) με πρακτικά μηδενικό κόστος, που μπορούν να τα αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί με ελάχιστη και εξίσου ασήμαντου κόστους επιμόρφωση». Στο κεφάλαιο «Εκπαίδευση και μεταναστευτικά ρεύματα», ο Κώδικας καταπιάνεται με το ευαίσθητο ζήτημα της ενσωμάτωσης των παιδιών προσφύγων στην ελληνική παιδεία.

Ο ρόλος του Εθνικού Συμβουλίου για τη Σχολική Ψυχολογία

Ο στόχος γι’ αυτά τα παιδιά είναι «να μην αποκοπούν από τη σχολική εμπειρία και αναφορά, στο μέτρο που το σχολείο αντιπροσωπεύει ουσιώδη προσδιορισμό της παιδικής ηλικίας». Γι’ αυτό προτείνεται ως αυτονόητη η δημιουργία σχολείου σε κάθε τόπο σταθερής/κανονικής διαμονής προσφύγων, εφόσον υπάρχει πρόνοια για την ένταξη των παιδιών στη σχολική διαδικασία. Το ίδιο προβλέπεται να ισχύσει και στην περίπτωση μαζικής εισροής προσφύγων, ενώ για τους τόπους προσωρινής ή συγκυριακής διαμονής εισάγεται η έννοια του «Μικρού Σχολείου». Στα σημεία αυτά όπου επικρατεί η αίσθηση της πρόσκαιρης παραμονής, το Μικρό (και όχι ακριβώς «Κρυφό») Σχολείο, π.χ. με μια ομάδα κατάλληλα εκπαιδευμένων και εξοπλισμένων ειδικών δασκάλων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.λπ. θα μπορούσε να επισκέπτεται καταυλισμούς και να απασχολεί δημιουργικά τα παιδιά, σε «τάξεις» που δεν θα ξεπερνούν τα 35 άτομα.

Πώς θα αντιμετωπίζεται η κρίση μέσα στο σχολείο

Γενικότερα, ο «Παιδαγωγικός Κώδικας Δημοκρατικού Ανθρωπισμού» σε ορισμένα σημεία του θυμίζει εγχειρίδιο ιδεολογικού savoir vivre και σε κάποια άλλα μοιάζει να εντάσσεται σε ένα ευρύτερο όραμα «πολιτιστικής επανάστασης», ανάλογο με τα πειράματα που επιχειρήθηκαν στις χώρες του πάλαι ποτέ υπαρκτού σοσιαλισμού. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά στην αριστεία, ο ίδιος ο Κώδικας προβλέπει ηθικές ανταμοιβές για στάσεις και πράξεις παιδιών και παιδαγωγών «που εικονογραφούν παραδειγματικά την τήρησή του: Λεκτικός έπαινος στην τάξη ή στο σχολείο, αναγνώριση και προβολή στην τοπική κοινωνία, ευρύτερη προβολή, ετήσια εθνικά βραβεία (όπως της Ακαδημίας…)».

Ωστόσο, στο πόρισμα της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία υπό την προεδρία του Αντώνη Λιάκου περιλαμβάνονται δομικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Το πόρισμα βασίζεται στο σύστημα «major-minor», που πρώτος είχε υποστηρίξει ως υπουργός Παιδείας ο Γιώργος Παπανδρέου και προβλέπει τετραετές γυμνάσιο με διετές λύκειο και νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια – κάτι που συζητείται εν μέσω των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων. Η σχετική πρόταση προβλέπει την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ενός συγκεκριμένου συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης ή άλλων κριτηρίων επίδοσης.

Το «Μικρό σχολείο» για τους μετανάστες

Επίσης, περιλαμβάνεται κατάργηση των παρελάσεων των μαθητών, του υποχρεωτικού εκκλησιασμού και της υποχρεωτικής προσευχής. Σημαντικό είναι επίσης το ότι, προκειμένου ο μαθητής να αποκτήσει το Εθνικό Απολυτήριο, θα πρέπει να ανταποκριθεί θετικά σε όλα τα μαθήματα που έχει παρακολουθήσει κατά τις δύο τελευταίες τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με δυνατότητες επιλογών και με ιδιαίτερη βαρύτητα στην ερευνητική εργασία. Σύμφωνα με το πόρισμα-πρόταση του Αντώνη Λιάκου, προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου, μειώνονται συνολικά οι ώρες διδασκαλίας στο λύκειο σε 33 (από 35, όπως είναι σήμερα) και απαγορεύεται η ίδρυση τμήματος αν δεν υπάρχουν 20 μαθητές. Ταυτόχρονα, εισάγεται η τηλε-εκπαίδευση σε απομακρυσμένες περιοχές, χωρίς προφανώς εκπαιδευτικούς κάποιων ειδικοτήτων στην τάξη, με το σχόλιο «να αναπτυχθούν επιτέλους σύγχρονες υποδομές τηλε-εκπαίδευσης».

Το πόρισμα Λιάκου αποκαλύπτει ότι οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα αλλαγής κατεύθυνσης στο πανεπιστήμιο, καθώς και να αποκτούν συνδυαστικό πτυχίο, λαμβάνοντας τίτλους από δύο σχολές ταυτόχρονα. Με την κινητικότητα στα πανεπιστήμια και την ευελιξία των πτυχίων, προβλέπεται ότι οι σπουδαστές «θα μπορούν να αλλάζουν τμήμα και κατεύθυνση σπουδών, μεταφέροντας τις πιστωτικές τους μονάδες, και ακόμη να έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν στο πτυχίο τους πρωτεύουσα ειδίκευση από ένα τμήμα και δευτερεύουσα από άλλο. Με την έννοια αυτή, η εισαγωγή σε ένα τμήμα στο πανεπιστήμιο δεν θα έχει οριστικό χαρακτήρα και οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να αναπροσανατολίζονται αναλόγως της εξέλιξης των ενδιαφερόντων τους και της ωριμότητάς τους. Τα πτυχία θα πρέπει να αποκτήσουν ευελιξία και να διαφοροποιούνται ώστε να προσαρμόζονται στις εξελίξεις της επιστήμης και τα πανεπιστημιακά τμήματα θα μπορούν να προσφέρουν περισσότερα του ενός, και σε συνεργασία με άλλα τμήματα, ειδικά προγράμματα σπουδών. Μέσα στα πλαίσια της επιστημονικής δεοντολογίας ο φοιτητής θα αποκτήσει ελευθερία στον τρόπο με τον οποίο θα συγκροτήσει τις μαθήσεις του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και το πτυχίο του».

Τα πάνω κάτω θα έρθουν στην παιδεία, λέει ο πρόεδρος του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Αντώνης Λιάκος και βάζει τέρμα στο Διάλογο για να πάει για μπάνιο!

«Τέρμα ο Διάλογος και οι διαλογισμοί. Το πόρισμα το παραδώσαμε, εκατό + φίλες και φίλοι έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν, αν εφαρμοστούν θα έρθει το πάνω κάτω. Σήμερα πάμε θάλασσα!Θα μουλιάσουμε στο νερό, θα γίνουμε ένα με αυτό, θα αφήσουμε τις κακές σκέψεις σαν φυσαλίδες να εξαφανιστούν στην επιφάνεια!» έγραψε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook o κ. Λιάκος.

Δείτε εδώ ολόκληρο το πόρισμα.

Advertisements

About σχολιαστης

Σχολιάζω...
This entry was posted in καινούργιο συκώτι. Bookmark the permalink.

10 Responses to «Παιδαγωγικός Κώδικας Δημοκρατικού Ανθρωπισμού»

  1. «…οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα αλλαγής κατεύθυνσης στο πανεπιστήμιο, καθώς και να αποκτούν συνδυαστικό πτυχίο, λαμβάνοντας τίτλους από δύο σχολές ταυτόχρονα. Με την κινητικότητα στα πανεπιστήμια και την ευελιξία των πτυχίων, προβλέπεται ότι οι σπουδαστές «θα μπορούν να αλλάζουν τμήμα και κατεύθυνση σπουδών, μεταφέροντας τις πιστωτικές τους μονάδες, και ακόμη να έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν στο πτυχίο τους πρωτεύουσα ειδίκευση από ένα τμήμα και δευτερεύουσα από άλλο. Με την έννοια αυτή, η εισαγωγή σε ένα τμήμα στο πανεπιστήμιο δεν θα έχει οριστικό χαρακτήρα και οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να αναπροσανατολίζονται αναλόγως της εξέλιξης των ενδιαφερόντων τους και της ωριμότητάς τους…»

    Καλως την αυτονοητη μεταρρυθμιση και ας αργησε 30 ετη!!

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Ρε κόλλημα με την αριστεία 🙂

    Την τελευταία δεκαετία, αναπτύχθηκε ένας ισχυρός θόρυβος γύρω από λέξεις που
    προβλήθηκαν ως πανάκεια για τα προβλήματα της εκπαίδευσης. «Αριστεία»,
    «αξιολόγηση», «ιδιωτικοποίηση», «ανταγωνιστικότητα». Ο Διάλογος έθεσε το
    ερώτημα: Αριστεία ως προς τι; Τι μας ενδιαφέρει περισσότερο, εκείνος που έχει
    τερματίσει πρώτος, ή να τερματίσουν οι περισσότεροι, και σε όσο το δυνατό
    καλύτερους χρόνους; Αξιολόγηση, βεβαίως. Αλλά ως προς ποιους στόχους; Η
    αξιολόγηση, όταν επισείεται ως τιμωρία, μπορεί να λειτουργήσει ως αποτίμηση και
    αναστοχασμός των προγραμμάτων, των θεσμών, της διδακτικής επιτέλεσης;
    Μιλήσαμε για αξιολόγηση αδιαφορώντας για τις αξίες, και κυρίως τις αξίες
    αλληλεγγύης, που πρέπει να καλλιεργεί η εκπαίδευση, και για ιδωτικοποίηση ως
    αποποίηση των συλλογικών ευθυνών για την παιδεία.

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η xberliner λέει:

    Από το protothema:
    «Επίσης, στον Κώδικα υπογραμμίζεται σαφώς ότι οι γονείς θα πρέπει να πάψουν να θεωρούν -και βεβαίως να προσφωνούν αναλόγως- τα παιδιά τους ως «πριγκίπισσες» ή «βασιλόπουλα»»

    Τί πραγματικά γράφει το πόρισμα:
    «1. Το παιδί καθενός είναι μοναδικό και ξεχωριστό για τον ίδιο. Ωστόσο, είναι ένα παιδί ανθρώπων όπως κάθε παιδί ανθρώπων: Διαφορετικό αλλά ίσο με τα άλλα, και όχι πριγκίπισσα ή βασιλόπουλο. »

    Το να επικεντρώνεσαι σε ένα επιμέρους ζήτημα όταν υπάρχουν σοβαρότερα θέμα προς συζήτηση (π.χ. αλλαγές στο λύκειο, εθνικό απολυτήριο, αλλαγές στα πανεπιστήμια) είναι ηλιθιότητα.
    Το να παραποιείς αυτό που γράφτηκε είναι λαϊκισμός και το protothema είναι λαϊκίστικο μέχρι αηδίας.
    Επί του θέματος που έγινε ντόρος (περί βασιλιάδων κτλ) η επιτροπή έχει απόλυτο δίκαιο. Από εμπειρία μου μπορώ να πω ότι ο μέσος έλληνας μεγαλώνει το παιδί του σαν είναι πριγκίπισσα αν είναι κορίτσι και σαν να είναι ο μάγκας γαμάω και δέρνω αν είναι αγόρι. Το μέσο ελληνόπουλο είναι κακομαθημένο και υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στο σεβασμό σε βασικούς κανόνες συμπεριφοράς πράγμα που αντικατοπτρίζεται πάρα πολύ καθαρά στο πως π.χ. οδηγάει και που παρκάρει ως ενήλικας. Λοιπόν, ο Φίλης ή η επιτροπή έχει δίκαιο: Το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και ιδιαίτερο αλλά δεν είναι πιο ίσο από τα άλλα.
    Για τις αλλαγές στο λύκειο και στα πανεπιστήμια δεν ξέρω δεν απαντώ. Το μεγαλύτερο κομμάτι από το ποστ είναι αφιερωμένο στις λαϊκίστικες ηλιθιότητες περί πριγκιπόπουλων και χάνεις το ενδιαφέρον να διαβάσεις το υπόλοιπο. Αν υπάρχει πουθενά το κείμενο της επιτροπής ας ανεβεί να το σχολιάσουμε και είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε πολλά να σχολιάσουμε. Αλλά σε κείμενο του protothema είναι χάσιμο χρόνου. Κάνουμε μάγκα και τον Φίλη δηλαδή.

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η zepos λέει:

    Απτόητος ο «αριστερός» Φίλης:
    Απίστευτη δήλωση Φίλη: «Παρά φύσιν» η διδασκαλία των Αρχαίων»
    «Πιστεύει κανείς ότι στην Α’ Γυμνασίου που το παιδί σήμερα τρώει στο κεφάλι τρεις ώρες Αρχαία από πρωτότυπο και δυο ώρες Νέα Ελληνικά είναι παιδαγωγικά σωστό;», διερωτήθηκε ο υπουργός Παιδείας και συνέχισε: «Προφανώς είναι παρά φύσιν αυτό που συμβαίνει σήμερα, τρεις ώρες Αρχαία και δυο Νέα Ελληνικά στην Α’ Γυμνασίου. Άρα θα πρέπει να ξανασκεφτούμε».

    Θα τον αφήσουν να το ξανασκεφτεί;

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η σχολιαστης λέει:
  6. Ο/Η M λέει:



    «Τέρμα ο Διάλογος και οι διαλογισμοί. Το πόρισμα το παραδώσαμε, εκατό + φίλες και φίλοι έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν, αν εφαρμοστούν θα έρθει το πάνω κάτω. Σήμερα πάμε θάλασσα!Θα μουλιάσουμε στο νερό, θα γίνουμε ένα με αυτό, θα αφήσουμε τις κακές σκέψεις σαν φυσαλίδες να εξαφανιστούν στην επιφάνεια!» έγραψε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook o κ. Λιάκος.

    Εγώ περισσότερο ανησυχώ για τις «φυσαλίδες που θα ανεβούν στην επιφάνεια»….

    Μου αρέσει!

  7. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Η μουτζούρα στο συμβόλαιο του Νίκου Φίλη

    Tο συμβόλαιο τιμής που προτείνει το υπουργείο Παιδείας στους μαθητές είναι ένα κείμενο καλών προθέσεων. Αλλά πώς αντιστοιχείται με την προϊστορία του ΣΥΡΙΖΑ; Πώς μιλάς για ειρηνική συνύπαρξη, ευπρέπεια και αγωγή όταν αναγόρευες σε κοινωνικούς ήρωες τα θρασίμια που μούτζωναν επισήμους στις παρελάσεις;

    http://www.protagon.gr/scripta/editorial/i-moutzoura-sto-symvolaio-tou-nikou-fili-44341151655

    Μου αρέσει!

  8. Ο/Η Δύστροπη Πραγματικότητα λέει:

    Μία εύλογη κριτική μίας πτυχής του εκπαιδευτικού σκέλους της νέας πρότασης για την παιδεία.

    http://www.kathimerini.gr/861959/article/epikairothta/ellada/tzogos-ypoyhfiwn-me-to-mhxanografiko-deltio

    ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

    Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, ομότιμος πανεπιστημιακός Αντώνης Λιάκος θέλει να μετατρέψει τους 18χρονους σε τζογαδόρους του μέλλοντός τους. Και αυτό διότι, με βάση το σύστημα που προτείνει η Επιτροπή της οποίας ηγείται, όποιος υποψήφιος δηλώσει μόνο μία σχολή ΑΕΙ θα πριμοδοτείται με 1.000 μόρια. Οι υπόλοιποι θα τιμωρούνται, διά της απώλειάς τους. Οι επικρίσεις που συγκεντρώνει η πρόταση Λιάκου που δημοσιοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα φαίνεται ότι οδήγησαν χθες τον ίδιο να οργανώσει ενημέρωση για τα χαρακτηριστικά της πρότασης για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση.

    Ειδικότερα, ο κ. Λιάκος παρουσίασε εκ νέου την προτεινόμενη δομή του γυμνασίου και του λυκείου, λέγοντας ότι στον μαθητή θα παρέχονται οι βασικές εγκύκλιες γνώσεις στα τέσσερα χρόνια του γυμνασίου, ενώ στο 2ετές λύκειο τα βασικά υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι η Ελληνική Γλώσσα – Λογοτεχνία και τα Αγγλικά. Γνωστές προτάσεις, επί των οποίων ο κ. Λιάκος δεν έδωσε διευκρινίσεις εάν υποχρεωτικά μαθήματα του λυκείου θα είναι τα Μαθηματικά, η Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά…

    Ωστόσο, αμηχανία προκαλεί η προχειρότητα του συστήματος εισαγωγής που προτείνει η Επιτροπή και το οποίο χθες ο κ. Λιάκος υπερασπίσθηκε. Ενδεικτικά, ο ίδιος ανέφερε ότι «η καινοτομία του συστήματος είναι η επιβράβευση όσων είναι συνειδητοποιημένοι για το τι θέλουν να σπουδάσουν». Πώς θα γίνεται η επιβράβευση; Οσο λιγότερες είναι οι επιλογές στο μηχανογραφικό δελτίο, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η επιπλέον μοριοδότηση. Για παράδειγμα, εάν ένας υποψήφιος έχει δηλώσει μία σχολή, θα εισπράξει επιπλέον 1.000 μόρια. Συγκεκριμένα, «για την εισαγωγή στα ΑΕΙ/ΤΕΙ θα μετρά το εθνικό απολυτήριο. Αν ένας φοιτητής επιλέξει μόνον ένα τμήμα ΑΕΙ/ΤΕΙ, θα επιβραβεύεται με τον μέγιστο συντελεστή βαρύτητας (100%) και θα αποκτά ισχυρό προβάδισμα έναντι όλων των άλλων. Αν επιλέξει δύο τμήματα, τότε οι συντελεστές διαφοροποιούνται σε 65% για την α΄ επιλογή και 35% για τη β΄ επιλογή· αν επιλέξει τρία τμήματα, τότε επιμερίζεται σε 55% για την α΄ επιλογή, 30% για τη β΄ και 15% για την γ΄ επιλογή. Ο συντελεστής θα συνεχίζει φθίνοντας έως και τη δέκατη επιλογή τμήματος», λέει η πρόταση. «Η συντριπτική πλειονότητα υποψηφίων δεν σπουδάζει αυτό που θέλει, αφού 8 στους 10 μαθητές κατανέμονται στα 264 τμήματα ΑΕΙ και 182 τμήματα ΤΕΙ σχεδόν κατά τύχη», είπε ο κ. Λιάκος. Μήπως ευθύνεται και η χωρίς σχέδιο ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευση στην οποία συναίνεσαν (ρητώς ή αρρήτως) και οι πανεπιστημιακοί;

    Η πρόταση, ωστόσο, αγνοεί τον πρακτικό αντίλογο. Θεωρεί ότι ένα παιδί 17 ετών γνωρίζει πολύ καλά τι σπουδές θέλει να κάνει. Αντίθετα, εάν δεν είναι σίγουρο θα… τιμωρηθεί! Αλλά με τις τόσες σχολές σε συναφή επιστημονικά αντικείμενα, γιατί να τιμωρείται όποιος επιλέξει περισσότερες; Εάν κάποιος επιθυμεί να σπουδάσει Πληροφορική στην Αθήνα και επιλέξει (για το ενδεχόμενο της αποτυχίας) και την Πληροφορική ΑΠΘ, θα χάνει μόρια για την Αθήνα; Το ίδιο θα γίνεται με τις επτά Ιατρικές της χώρας και της τρεις Νομικές; Θα «χάσει» κάποιος την τρίτη του επιλογή (π.χ. τη Νομική Θράκης) επειδή κάποιος άλλος με χειρότερους βαθμούς τον προσπέρασε κερδίζοντας το bonus των 1.000 μορίων; Την ίδια στιγμή, οι υποψήφιοι θα τζογάρουν ελπίζοντας ότι με το bonus των 1.000 μορίων θα εισάγονται στη σχολή της αρεσκείας τους, αξιοποιώντας τις προβλέψεις βάσεων στις οποίες επιδίδονται ειδήμονες και μη (μαθηματικοί και φιλόλογοι) όλο το εξεταστικό καλοκαίρι;

    Χθες ο κ. Λιάκος διαβεβαίωσε την κοινή γνώμη ότι οι προτάσεις δεν θα εφαρμοσθούν από την επόμενη χρονιά! Προφανές, πόσο μάλλον που δεν ξέρουμε εάν θα υιοθετηθούν από την ηγεσία του υπουργείου, ώστε να μείνουν στην ιστορία…

    Μου αρέσει!

  9. Ο/Η Ενη λέει:

    xberliner 31/5 21,33

    +++++

    Μου αρέσει!

  10. «Τέρμα ο Διάλογος και οι διαλογισμοί. Το πόρισμα το παραδώσαμε, εκατό + φίλες και φίλοι έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν, αν εφαρμοστούν θα έρθει το πάνω κάτω. Σήμερα πάμε θάλασσα!Θα μουλιάσουμε στο νερό, θα γίνουμε ένα με αυτό, θα αφήσουμε τις κακές σκέψεις σαν φυσαλίδες να εξαφανιστούν στην επιφάνεια!»

    Αντώνης Λιάκος … 1969-73 φυλακίστηκε από τη δικτατορία. Παρ’ ολ ααυτα ειναι ξενερωτος. Ειναι δυσκοιλιος κια ανετος ταυτοχρονως.

    ΥΓ Γιατι δεν εγινα ΚΚΕ(εσ.)

    1. Δεν μπορουσα να καταλαβω την ΕΑΔΕ
    2. Οι Ρηγαδες/Ρηγητισσες αν και συχνα Αθηναιοι/ες απο καλες οικογενειες με δυο γλωσσες, τα αγορια με τα Μοντόγκόμερυ* , τα κοριτσια με φουλαρια Hermes, ωραιο ντυσιμο κι αδιακριτικο μακιγιαζ,…, ηταν λιγο πολυ ξενερωτοι/ες.

    *Τα παλτό Μοντόγκόμερυ διαδόθηκαν ευρύτερα και μέσα από τον κινηματογράφο και τις πολεμικές ταινίες που γυρίστηκαν κατά κόρον την δεκαετία του ’60 με διάσημους ηθοποιούς όπως ο Ντέιβιντ Νίβεν και ο Γκέγκορυ Πεκ στα Κανόνια του Ναβαρόνε. …

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s