Εισιτήριο για τα ΑΕΙ το απολυτήριο

Σε μια περίοδο της ζωής των παιδιών που το «ίσως και αυτό είναι …οριστικό» είναι   φυσιολογικό,  το προτεινόμενο σύστημα των …στοχοπροσηλωμένων μου φαίνεται μεγάλη μαλακία. Τι λέτε; 

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ  /  Εισιτήριο για τα ΑΕΙ το απολυτήριο  /  ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Οσο λιγότερες σχολές τόσο καλύτερα! Η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου προτείνει την καθιέρωση συντελεστή που θα επιβραβεύει όσους μαθητές είναι στοχοπροσηλωμένοι στα 17 τους.

Συγκεκριμένα, για την εισαγωγή στα ΑΕΙ/ΤΕΙ θα μετρά το Εθνικό Απολυτήριο, ενώ θα εισαχθεί ο συντελεστής βαρύτητας των επιλογών του υποψηφίου, που θα επιβραβεύει τις 10 πρώτες επιλογές των υποψηφίων. Ιδού πώς το διευκρινίζει η έκθεση: «Αν ένας φοιτητής επιλέξει μόνο ένα τμήμα ΑΕΙ/ΤΕΙ, θα επιβραβεύεται με τον μέγιστο συντελεστή βαρύτητας (100%) για την επιλογή του και αποκτά ισχυρό προβάδισμα έναντι όλων των άλλων. Αν επιλέξει δύο τμήματα, τότε οι συντελεστές διαφοροποιούνται σε 65% για την πρώτη επιλογή του και 35% για τη δεύτερη, αν επιλέξει τρία τμήματα τότε επιμερίζεται σε 55% για την πρώτη επιλογή, 30% για τη δεύτερη και 15% για την τρίτη. Ο συντελεστής βαρύτητας συνεχίζει να δίνει φθίνουσες τιμές ακόμη και για τον φοιτητή που θέλει να περιλάβει 10 επιλογές τμημάτων, μετά τις οποίες γίνεται μηδενικός.

Επομένως, ανάμεσα σε δύο υποψηφίους που έχουν ένα τμήμα ως πρώτη επιλογή, ο συντελεστής της πρώτης επιλογής εκείνου που δηλώνει λιγότερες επιλογές (εμφανίζεται με μεγαλύτερη βεβαιότητα γι’ αυτές) θα είναι μεγαλύτερος από εκείνου που δηλώνει περισσότερες επιλογές και επομένως μικρότερη βεβαιότητα κ.ο.κ. «Πρόκειται για την επιβράβευση της ευθύνης και της ωριμότητας του φοιτητή. Υπάρχουν άλλωστε δικλίδες εντός πανεπιστημίου, αν κάποιος θελήσει να αλλάξει κατεύθυνση σπουδών. Με τον τρόπο αυτό πριμοδοτείται επίσης και η δυνατότητα να σπουδάσει κανείς κοντά στον τόπο κατοικίας του» λέει η Επιτροπή.

Η πρόταση θεωρεί ότι ο 17χρονος γνωρίζει πολύ καλά τις σπουδές που θέλει να κάνει και άρα θα πρέπει να επιβραβευθεί, κάτι που θα σημαίνει, εκ του αποτελέσματος, ότι όποιος δεν είναι σίγουρος θα… τιμωρηθεί. Ωστόσο, με τις τόσες σχολές σε συναφή επιστημονικά αντικείμενα, γιατί να τιμωρείται όποιος επιλέξει περισσότερες σχολές; Για παράδειγμα, η Πληροφορική έχει περισσότερες των δέκα σχολές και τμήματα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Αλλωστε, η αδυναμία να δώσει τη δυνατότητα σε μαθητές να μπορούν να σπουδάσουν σε συναφή αντικείμενα με προγράμματα σπουδών ίδιας κατεύθυνσης, είναι το πρόβλημα του σημερινού συστήματος. Για το θέμα, ο βουλευτής Επικρατείας της Ν.Δ., Θεόδωρος Φορτσάκης, ζητεί την κατανομή σχολών ΑΕΙ με γνώμονα τη μεγαλύτερη ελευθερία επιλογής των υποψηφίων.

Advertisements

About σχολιαστης

Σχολιάζω...
This entry was posted in Ελλάδα, Πολιτική. Bookmark the permalink.

5 Responses to Εισιτήριο για τα ΑΕΙ το απολυτήριο

  1. Ο/Η physicist λέει:

    1. Η πρόταση της Επιτροπής δεν ξακαθαρίζει τι ακριβώς σημαίνουν αυτοι οι συντελεστές βαρύτητας (αφήνω δε ασχολίαστο το γεγονός ότι στο ίδιο κείμενο ονομάζονται κατεπανάληψη «τελεστές» — Θεέ και Κύριε!). Τι θα πει 100% για τον έναν μαθητή και 65% για τον άλλον;

    2. Εαν περισσότεροι υποψήφιοι δηλώσουν προτίμηση για τη Σχολή Χ απ’ όσες θέσεις έχει η Σχολή, τότε υπάρχει το ενδεχόμενο επιπλέον εξετάσεων (αναφέρεται κι αυτό).

    3. Το πώς θα εξασφαλιστεί η αξιοκρατία και η ακεραιότητα του νέου συστήματος αναφέρεται απλώς σε μία παρένθεση, κάτι που απλώς υποβιβάζει το κείμενο των προτάσεων σε απλό ευχολόγιο.

    4. Προϋπόθεση για το Απολυτήριο είναι το κοινωνικό έργο των μαθητών σε ΟΤΑ, καταυλισμούς προσφύγων και αλλού.

    Ο κατάλογος είναι μακρύς, απλώς σταχυολόγησα.

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Εν το μεταξύ ακούς και …πάσων των Ρωσιών για το Ρώσο Πατριάρχη. 🙂

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η δεξιος λέει:

    Ένα ακόμη παρανοικό σύστημα.
    Εθνικό Απολυτήριο = κυριαρχία των καθηγητών της ΟΛΜΕ στην επιλογή των υποψηφίων και αντίστοιχες συναλλαγές για καλό βαθμό.

    Μου αρέσει!

  4. Δραστικη μειωση των εισακτεων σε κορεσμενα επαγγελματα.
    Αυξηση πληθους των κλινικων ψυχολογων και ψυχιατρων*, νοσοκομων,…
    Εξετασεις χονδρικα οπως το 1970-1980.
    Κατευθυνσεις:
    Πολυτεχνικη -Φυσικομαθητικη-Γεωπονικη
    Ιατρικες Σχολες-Βιολογικες
    Οικονομικες
    Θεωρητικες Νομικες, Φιλοσοφικες,…, Παντειος
    Λοιπες
    Θεματα κλιμακωτης δυσκολιας και δηλωση ανα κατευθυνση.

    Βαθμος απολυτηριου λιγοτερο απο βαθμολογια 1 μαθηματος.

    *να υπαρχει εξαρχης η ειδικοτητα** και για την επιλογη tους να εξεταζονται απο επιτροπη ψυχιατρων 🙂 με θετικο απαοτελεσμα.

    **ομοιως οσοι επιθυμουν να μπορουν να κανουν αμεσως ειδικοτητα μετα απο 6 ετη σπουδων στην Ιατρικη.

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Τέλη της δεκαετίας του ’90, ο μακαρίτης σήμερα Αρσένης είχε ξεκινήσει κι αυτός μια μεταρρύθμιση που κατά δήλωση του ιδίου θα καταργούσε τις εισαγωγικές εξετάσεις και θα καθιέρωνε το θεσμό του Εθνικού Απολυτηρίου. Παρουσιάστηκε όμως ένα μεγάλο πρόβλημα, αυτό της άνισης μεταχείρισης των μαθητών από σχολείο σε σχολείο, το οποίο συν τοις άλλοις οφειλόταν, όπως επισήμανε νωρίτερα ο δεξιός, και σε συναλλαγές γονέων – καθηγητών για καλύτερους σχολικούς βαθμούς. Για το λόγο αυτό αποφασίστηκε οι απολυτήριες εξετάσεις να γίνονται πανελλαδικά και σε ΟΛΑ τα μαθήματα, περίπου 14, με ευνόητη συνέπεια την επαναφορά των εξετάσεων από την πίσω πόρτα και σε χειρότερη μορφή. Το αστείο είναι ότι όταν μετά από δύο αποτυχημένα χρόνια, αποφασίστηκε τελικά τα εξεταζόμενα μαθήματα να μειωθούν στα 6, άρχισε να διαμαρτύρεται εντόνως ο τότε αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, που επιθυμούσε να παραμείνουν τα θρησκευτικά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα!
    Αυτά και άλλα πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για τις προτάσεις της επιτροπής, που στο μεγαλύτερο μέρος τους αποτελούν σπόσταγμα ιδεολογικών εμμονών και ηλιθιότητας, το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν μπορούν να σταθούν σε κανένα δημόσιο διάλογο και θα καταλήξουν στο γνωστό κάλαθο των αχρήστων.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s