Μεταφράζοντας την ανακοίνωση της ΕΡΤ για τη Eurovision

Protagon  /  Μεταφράζοντας την ανακοίνωση της ΕΡΤ για τη Eurovision  /  Νίκος Ζαχαριάδης

Η διοίκηση της ΕΡΤ κατάφερε να συμπυκνώσει μέσα σε 168 λέξεις ολόκληρη τη νέα φιλοσοφία που διακατέχει την κυβέρνηση

Το μήνυμα που στέλνει η ανακοίνωση της ΕΡΤ είναι σαφές: δεν υποκύπτουμε στις «νεοφιλελεύθερες πρακτικές του επαγγελματισμού» και στο αγχωτικό κυνήγι της πρωτιάς. Σε εμάς αρκεί η αγνότητα του ερασιτεχνισμού. Εντάξει, ακόμα δεν ανέφερε τίποτα για «τσιπουράκι» στην παραλία με «κιθαρίτσα» και «φωτίτσα». Αλλά κι αυτό διακρίνεται καθαρά. Να έρχεται από το μέλλον. Με την ιδεολογία 15χρονου έφηβου. Αρκεί να δοκιμάσει κάποιος να διαβάσει τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις που ακολουθούν.

Η ανακοίνωση λέει: «Είναι παράλογο, άδικο και κακόηθες να στοχοποιείται ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΕΡΤ, κος Τσακνής, για την επιλογή του τραγουδιού που έστειλε η ΕΡΤ στη Eurovision…
(Μετάφραση: Είναι παράλογο να παίρνουμε την ευθύνη για τις αποφάσεις μας και τις επιλογές μας. Οποιος ζητάει κάτι τέτοιο είναι κακοήθης και άδικος. Το δίκαιο είναι να μας αφήσετε ήσυχους. Οταν μας μιλάτε άσχημα και μας ενοχλείτε με κριτική, εμείς νιώθουμε ότι μας μας στοχοποιείτε και μας κάνετε bullying. Ασε που αυτές οι λέξεις είναι σαν τη «χούντα», που λέγαμε προεκλογικά. Κολλάνε παντού).    

Η ανακοίνωση λέει: »…Οι αποφάσεις λαμβάνονται από τη διοίκηση σε συλλογικό επίπεδο. Αυτό συμβαίνει σε κάθε μεγάλο οργανισμό…
(Μετάφραση: Δεν φταίω εγώ. Εγώ κοιτούσα τη Γιαδικιάρογλου, που κοιτούσε την Παπασταύρου, που κοιτούσε την Πετροβασίλη. Υπάρχει συλλογική ευθύνη γιατί έτσι έχουμε μάθει να λειτουργούμε. Φταίμε όλοι, άρα κανένας. Ούτε αυτοί που έχουν θέσεις ευθύνης, όπως συμβαίνει σε κάθε μεγάλο οργανισμό. Ασε που οι οπαδοί μας δεν ενδιαφέρονται για μεγάλους οργανισμούς αλλά μόνο για «συλλογικότητες». Οπότε μπορούμε να λέμε ό,τι ανακρίβεια θέλουμε).

Η ανακοίνωση λέει: »…Εν προκειμένω, η ΕΡΤ απευθύνθηκε σε πολλούς καλλιτέχνες, ζητώντας τους να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στον Διαγωνισμό. Πολλοί αρνήθηκαν ευγενικά, για λόγους που αφορούν στον χαρακτήρα του ίδιου του θεσμού…
(Μετάφραση: Σιγά μην κάναμε ανοιχτό διαγωνισμό. Να μας μαζευτεί στην ΕΡΤ κάθε καρυδιάς καρύδι που συμπαθεί αυτή την εμπορική αηδία, τη Eurovision).

Μετάφραση: Κάτω οι ειδικοί και οι επαγγελματίες που σκίστηκαν να μάθουν κάτι παραπάνω για τη δουλειά. Δεν μας αφορούν γιατί αγχώνονται στη συνέχεια αγχώνουν και εμάς

Η ανακοίνωση λέει: »…Μπορεί το κοινό του διαγωνισμού να μη δικαίωσε την επιλογή του συγκροτήματος ARGO, αυτό όμως δεν καθιστά σε καμία περίπτωση την προσπάθεια μη έντιμη…
(Μετάφραση: Μπορεί να μην τα κατάφεραν αλλά είναι πρώτοι στην καρδιά μας. Αυτό μετράει μόνο. Οχι τι λέει το κοινό των άλλων χωρών. Σημασία έχει να είμαστε εμείς φτωχοί αλλά τίμιοι όπως στις ταινίες.  Βέβαια, κανείς δεν είπε ότι η προσπάθεια ήταν μη έντιμη. Ερασιτεχνική και κακή την είπαν αλλά γι’ αυτό δεν έχουμε επιχείρημα).

Η ανακοίνωση λέει: »…Μία προσπάθεια που για πρώτη φορά κινήθηκε έξω από δισκογραφικές εταιρείες, χωρίς τη συμμετοχή εταιρειών παραγωγής, έξω από τις διαδικασίες που είχαν επιλεγεί μέχρι σήμερα…
(Μετάφραση: Τέλος αυτά που ξέρατε: οι ειδικοί και οι επαγγελματίες που σκίστηκαν να μάθουν κάτι παραπάνω για τη δουλειά δεν μας αφορούν γιατί αγχώνονται και στη συνέχεια αγχώνουν και εμάς. Και αυτό που ξεκίνησε από εμάς, μπορεί να επεκταθεί σε όλα. Π.χ. στο μέλλον μπορεί να μη φτιάχνουν τους δρόμους οι εργολάβοι (που είναι πάντα διαπλεκόμενοι) και οι πολιτικοί μηχανικοί. Τους δρόμους και τα κτίρια μπορεί να τα φτιάχνουν παρέες νεαρών παιδιών έξω από τον φασισμό των «σπουδαγμένων». Δεν πειράζει αν ο δρόμος βουλιάξει στη συνέχεια. Αρκεί που δεν τον έφτιαξαν οι «ειδικοί που ξέρουν»).

Η ανακοίνωση λέει: »…Δόθηκε λοιπόν μια ευκαιρία σε νέα παιδιά, άφθαρτους μουσικούς, στο συγκρότημα «της διπλανής πόρτας», να δοκιμάσουν. Δεν πειράζει που δεν προκρίθηκαν, αξίζουν συγχαρητήρια για την προσπάθειά τους…
(Μετάφραση: Οι μόνοι αγνοί και ανέγγιχτοι από τη διαφθορά και το σύστημα είναι εκείνοι που δεν έχουν συμβιβαστεί για να γίνουν διάσημοι. Ζήτω ο ερασιτεχνισμός. Ζήτω όσοι μας μοιάζουν! Κάτω η αριστεία. Εμείς δεν χρειαζόμαστε αποτελέσματα. Μας αρκεί η προσπάθεια. Αυτή τα δικαιολογεί όλα).

Η ανακοίνωση λέει: »… Απλώς ενημερώνω ότι η «χολή» που βγαίνει δεν είναι τόσο άδολη. Πολλοί επιθυμούν τη διαρπαγή του θεσμού από τη δημόσια τηλεόραση»
(Μετάφραση: Δεν υπάρχει περίπτωση να μας κάνει κάποιος κριτική – που για εμάς είναι ίδιο πράγμα με τη χολή – και να μην είναι όργανο της διαπλοκής, άρα να υπηρετεί συμφέροντα. Για ποιον άλλον λόγο, δηλαδή, να λέει ότι δεν του αρέσει το τραγούδι που στείλαμε; Να με ακούτε εμένα. Ξέρω).

ΥΓ.: Το παραπάνω κείμενο ουδεμία σχέση έχει με τον διαγωνισμό της Eurovision. Αφορά τον τρόπο που η διοίκηση της ΕΡΤ εκμεταλλεύθηκε πέντε νέα παιδιά ρίχνοντάς τα ανέτοιμα στα «βαθιά» και «καίγοντάς τα» για να εξυπηρετήσει τις εμμονές της.

Advertisements

About σχολιαστης

Σχολιάζω...
This entry was posted in καινούργιο συκώτι. Bookmark the permalink.

5 Responses to Μεταφράζοντας την ανακοίνωση της ΕΡΤ για τη Eurovision

  1. Eurovision 2016: Δεν ηττήθηκε το τραγούδι αλλά η νοοτροπία
    ΜΑΚΗΣ ΜΗΛΑΤΟΣ 12/05/2016 – 11:25

    Ρώτησαν κάποτε τον Μάρλον Μπράντο τι έμαθε από το σινεμά και απάντησε: «Όταν ο σκηνοθέτης φωνάζει action, μπορεί να σημαίνει πως δεν πρέπει να κάνεις απολύτως τίποτα». Υπάρχουν πολλοί σε κυβερνητικά πόστα ευθύνης που πιστεύουν πως πρέπει να κάνουν πάντα κάτι. Επαναστατικό να το πω; αριστερό να το πω; διαφορετικό να το πω; Πάντως οπωσδήποτε κάτι. Να έχει μέσα τσαμπουκά, επιλήψιμη αισθητική, «ανατρεπτική» διάθεση και να δείχνει πως τα βάζει με το κατεστημένο. Είναι αυτό το λεπτό αδιόρατο νήμα που συνδέει τις ενέργειες Πολάκη, Κοντονή και Τσακνή.

    Η ΕΡΤ μετά το μαύρο που είναι άλλη (αλλά στην ουσία είναι ίδια και χειρότερη) αποφάσισε πως πρέπει να κάνει κάτι με την «απεχθή και επονείδιστη» Eurovision και χρησιμοποιώντας τα γνωστά αριστερά χαρακτηριστικά της αποφάσισε να «διαβρώσει το σύστημα από τα μέσα».

    Στις μάχες όμως υπάρχουν και απώλειες κι έτσι συνειδητά έστειλε ένα γκρουπ να σφαγιαστεί για το καλό του πολιτισμού. Δεν μπορεί η «προοδευτική» ΕΡΤ των Τσακνή – Ταγματάρχη να στείλει ένα ποπ σαχλοτράγουδο ακολουθώντας τις κατεστημένες πολιτιστικές πρακτικές της συντηρητικής Ευρώπης που έτρωγε βελανίδια όταν εμείς είχαμε πολιτισμό. Και επειδή είχαν σχέδιο και όραμα δεν χρειαζόταν ούτε να υποβληθούν προτάσεις ούτε επιτροπή και κοινό να αποφασίσει. Καλή είναι η «πλέρια δημοκρατία» αλλά συχνά οι διαδικασίες αυτές μας οδηγούν σε «ένα βήμα μπρος, δύο πίσω». Κι επειδή η επανάσταση κατά της αισθητικής Eurovision έπρεπε να προχωρήσει και επειδή η διάβρωση από τα μέσα έπρεπε να ξεκινήσει άμεσα κι επειδή υπήρχε στόχος και όραμα, επέλεξαν τους κατάλληλους ειδικούς πράκτορες (γιατί για γκρουπ δύσκολα τους κάνεις) και τους ανέθεσαν απ’ ευθείας την αποστολή με τον κωδικό «Αργώ» και με διαταγή να δώσουν νόημα και περιεχόμενο, να μεταφέρουν μήνυμα και ουσία σε ένα ανόητο πανηγυράκι που γίνεται κάθε χρόνο για να δείχνει την κατάπτωση του δυτικού πολιτισμού με το επίπεδό του. Εκεί που οι άλλοι κλαψουρίζουν μελοδραματικούς έρωτες, εμείς μιλάμε για τους μετανάστες. Λίγο το ’χεις;

    Το τραγούδι που επιλέχτηκε είναι από μόνο του ένα πολιτιστικό και αισθητικό σοκ και φανερώνει το επίπεδο, την αισθητική, την επάρκεια και το στιλ αυτών που το επέλεξαν για να μας εκπροσωπήσει. Ένας αχταρμάς από ελληνικές ρίζες, αργοναυτική εκστρατεία, χιπ-χοπ (λέμε τώρα), νταούλια, ποντιακή λύρα και πολλές γλώσσες αλλά και κάτι από μπουζούκια ή μήπως μπουάτ και φεστιβάλ νεολαίας;

    Με όλα αυτά τα «εφόδια» και χωρίς καμία πραγματική ουσία, το τραγούδι ήταν από πριν καταδικασμένο όχι μόνο στην Eurovision αλλά οπουδήποτε.

    Και τα ερωτήματα που γεννάει όχι η αποτυχία του, αλλά η επιλογή του, είναι πολλά. Δηλαδή το άκουσαν ο Τσακνής με τον Ταγματάρχη και είπαν Ναι! αυτό είναι; Όταν οδηγούν το βάζουν να το ακούσουν γιατί τους αρέσει; Εκπροσωπεί τη μουσική και καλλιτεχνική τους αισθητική; Αυτό είναι το μουσικό τους όραμα για την ΕΡΤ;

    Το τραγούδι απέτυχε, η νοοτροπία που το έστειλε ηττήθηκε, η διάβρωση της Eurovision από τα μέσα δεν προχώρησε, οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να τρώνε βελανίδια και σαχλοπόπ κουτόχορτο αλλά εμείς κάναμε ό,τι μπορούσαμε. Ποιος είπε ότι η πολιτιστική επανάσταση είναι εύκολη υπόθεση. Για ρώτα και τον σύντροφο Μάο επ’ αυτού…

    Συμπέρασμα: Κάναμε το καλύτερο. Οι άλλοι φταίνε.
    http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/..

    Μου αρέσει!

  2. Διονύσης Τσακνής: Αντί βιογραφικού σημειώματος

    6 Απριλίου 2013

    Μέλος του κομουνιστικού κόμματος, δεν είμαι από το 1983. Από τις αρχές του ’73 εντάχτηκα στην Αντιδικτατορική – ΕΦΕΕ και αργότερα στην ΚΝΕ και στο ΚΚΕ, (κάτι για το οποίο όχι μόνο δεν μετανιώνω, αλλά αντιθέτως θεωρώ τίτλο τιμής) και μέχρις την πρόσφατη εκλογική αναμέτρηση, ψήφιζα και στήριζα στο μέτρο του δυνατού τόσο τις εκλογικές μάχες, όσο και -παρά τις όποιες ενστάσεις μου- τις θέσεις του. Μία στάση, για την οποία δέχτηκα ουκ ολίγες λοιδορίες, είτε από έμμισθους γραφιάδες τύπου Κανέλη (του Βήματος για να μην παρεξηγούμαστε) είτε από διάφορους ανώνυμους, (με την έννοια της μη υπογραφής κειμένων) αργόσχολους του διαδικτύου.

    Για προσωπικούς λόγους που σχετίζονται με την αντίληψή μου όσον αφορά στη χρησιμότητα και την καταλληλότητα, ή διότι επέλεξα ένα άλλο μετερίζι στη μάχη για τις Αριστερές ιδέες, αρνήθηκα επανειλημμένως θέση στα ψηφοδέλτιά του, που πολύ πιθανόν να μου χάριζαν μια βουλευτική έδρα. Και όταν στις προηγούμενες εκλογές για το Δήμο της Αθήνας, το όνομά μου ακούστηκε ως επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ, έσπευσα σε μια δήλωση δημόσιας στήριξης του σ. Νίκου Σοφιανού.

    Η στάση μου αυτή -νομίζω πως πέρα από κάθε αμφιβολία- δείχνει, ότι ουδέποτε είδα το κόμμα μου ως εφαλτήριο ανόδου πολιτικής ή επαγγελματικής. Αντιθέτως θα έλεγα, πως στη δουλειά μου, αρκετές πόρτες ήταν και παραμένουν ερμητικά κλειστές. Κανένα παράπονο. Γνώριζα εκ των προτέρων τις …συνέπειες του νόμου.
    […]

    http://mao.gr/tsaknis-viografiko/

    Μου αρέσει!

  3. Μετά την ανάγνωση του παραπάνω αποσπάσματος «αντί βιογραφικού» ας διατυπώσω την πρώτη παρατήρηση. Οι καιροί αλλάζουν -πολλές φόρες- τους ανθρώπους και μάλιστα καθοριστικά: Ο Δ.Τ. είναι ο πρόεδρος της ΕΡΤ και το πρώην χαϊδεμένο παΐδι της ΝΔ φανατική βουλευτής του ΚΚΕ.

    Ως Αθηναίος φοιτητής του ΕΜΠ απο το 1973, ποτέ δεν μπόρεσα να κατανοήσω ότι πολλοί συμφοιτητές μου (60% απο την επαρχία) υποστήριζαν την μοναδική λύση για τα πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα, ενώ ως πολύ καλοί στα μαθηματικά γνώριζαν ότι ένα πρόβλημα επιδέχεται τουλάχιστον 2 ή και περισσότερες τρόπους επίλυσης. Ίσως -ενδόμυχα – να πίστευαν ότι με την επικράτηση του καθεστώτος θα αξιοποιούνταν ως πολιτικό προσωπικό, διευθύνοντες κρατικών επιχειρήσεων,…

    Τούτων δοθέντων, δεν ανέμενα από έναν Καρδιτσιώτη μέλος της ΚΝΕ, μουσικό και απόφοιτο της ΑΣΣΟΕ, να τον δω στο Κολωνάκι με σκουλαρίκι στα 45+ , ως αρθρογράφο του σχεδόν αυτονόητου στην Ελευθεροτυπία, ενώ τα πήγαινε αρκετά καλά στα μουσικά πράγματα (δίσκοι, συναυλίες, μουσική για θέατρο,…).

    Οι γεροντοερωτες 60+ -ρηδων με μικρότερες είναι απο τις πιο βαριές αρρώστιες* και ταυτόχρονα γελοιοποιούν τον – μέχρι πρότινος- «σοβαρό» ή σοβαρό δημόσιο ή όχι πρόσωπο. Και εφόσον μας ενδιαφέρουν -μόνον- οι ασκούντες εξουσία ας ενθυμηθούμε τον ΑΓΠ, τον πρώην Υπουργό Παιδείας της ρετσινιάς, …., τον ΔΤ.

    Στην «τρίτη εφηβεία» οι 60+ με έτερον ήμισυ σχεδόν ημίσεων ετών, θέλοντας να αποδείξουν την ρώμη και την ορμή τους, κοκορεύονται σαν τριαντάρηδες, ενώ έχουν απεμπολήσει την οποία σοφία της ζωής.

    *το αντίδοτο της αυτογελοιοποιησης πολλών επαρχιωτών άλλα και άμυαλων Αθηναίων είναι απλό: κάθε πράγμα στον καιρό του
    Μου είναι αδιανόητο ειδικά την περίοδο 1973-1984 δηλ. την εποχή της απελευθέρωσης των νέων Ελλήνων, προ της εποχής του AIDS, πολλοί/ες της Παππουδίστικης και της ΚΝΕ να παντρεύονται στα 21-25 τους με τον πρώτο/δεύτερο που είχαν ολοκληρωμένη σχέση.
    Να μην έχουν περιέργεια για τον υπόλοιπο κόσμο που με μερικά ταξίδια θα μπορούσαν να ικανοποιήσουν, τα δε χρήματα εύκολα μπορούσαν να αποκτηθούν με περιστασιακές δουλείες που υπήρχαν άφθονες εκείνες τις εποχές(φροντιστήρια, οικοδομή, υπηρεσίες,….)
    …………

    Όπως έχει γράψει και ο Γ. Ρουσσης αν στα «μικράτα» σου (18-35) δεν κάνεις διάφορα πράγματα όπως αλητείες, ατασθαλίες, ταξίδια, έρωτες,…, δεν μπορεί να τα αναπληρώσεις σε μεγάλη ηλικία διότι τα αισθητήρια σου έχουν ατονήσει και κινδυνεύεις να γελοιοποιηθείς στους φίλους σου και στον κοινωνικό σου περίγυρο. Και το σημαντικότερο έχεις αποκτήσει και διατηρήσει μια λαιμαργία για όλα σχεδόν που όταν φθίσεις στα 40+ αρχίζεις να τα ικανοποιείς με το επείγον του καρκινοπαθούς (μελλοθάνατου): μεγάλα σπίτια και εξοχικά, μεγάλα ΙΧ, πεντάστερα ξενοδοχεία,…

    Πιστεύω ότι η ραγδαία άνοδος του βιοτικού επίπεδου 1955-2008 και ο κακός χειρισμός ικανοποίησης των αναγκών των νέων μεσοαστών (ξόδευαν σαν να μην υπήρχε αύριο) που ανελιχτήκαν απο το παράθυρο ευκαιρίας κοινωνικό-οικονομικής ανόδου της περιόδου αυτής ευθύνεται-σημαντικά – για την σημερινή κατάσταση.

    Για μας που το 1974 ακούγαμε κλασική μουσική, προοδευτική ροκ, τζαζ ροκ,…ενώ οι επαρχιώτες Καζαντζίδη ,…, κλαρίνα στην ομόνοια υπάρχει ένα μεγάλο κενό. Κι αυτό φαίνεται και έχει μεγαλώσει…

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Ενη λέει:

    Κι ομως η φετεινη eurovision, συμφωνα με τα αποτελεσματα της, (Πρωτο βραβειο στην Ουκρανια),απεδειξε οτι μπορει και να ξεφυγει απο την «κυριαρχια» της εικονας (υπερβολη στα φωτιστικα εφφε και στην «κινηση» ) και να δωσει περιεχομενο στα λογια ενος τραγουδιου.
    Αυτό εκανε και η Ουκρανεζα, που «μιλησε» για την Κριμαια. Και το κοινο που ψηφισε ανταποκριθηκε…….. (νομιζω αντιθετα με την κριτικη επιτροπη).
    .

    Μου αρέσει!

  5. Ενη

    Μηπως να στελναμε μια τραγουδιστρια της οπερας με ενα εμπνευσμενο απο την πλουσια παραδοση μας ασμα -κατα προτιμηση- της χαρμολυπης ; 🙂

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s